رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع آرد:

در زمینه آرد همه پای سفره فساد نشسته‌اند و از این اختلاف قیمت سود می‌برند

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع آرد بیان کرد: بخش زیادی از آرد دولتی با قیمت گزاف در بخش آزاد فروخته می‌شود و بسیاری از عوامل صنعت آرد مثل نانوایان، کشاورزان، دولتی‌ها و حمل و نقل در شکل‌گیری این فساد نقش دارند.

در زمینه آرد همه پای سفره فساد نشسته‌اند و از این اختلاف قیمت سود می‌برند

حسین یزدجردی اظهار داشت: دولت گندم را با هزینه حمل‌ و نقل ۱۲ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌کند و بطور عجیبی ۶۶۵ تومان به نانوایان می‌فروشد که تنها ۵ درصد از قیمت واقعی گندم را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: قیمت آرد آزاد ۴٠٠ هزار تومان است و پافشاری دولت به این روش بسیار غلط و این اختلاف قیمت سال‌هاست زمینه فساد بزرگی را در کشور فراهم کرده است.

یزدجردی گفت: بخش زیادی از آرد دولتی با قیمت گزاف در بخش آزاد فروخته می‌شود و بسیاری از عوامل صنعت آرد مثل نانوایان، کشاورزان، دولتی‌ها و حمل و نقل در شکل‌گیری این فساد نقش دارند. در سال گذشته ۳٠ هزار میلیارد تومان یارانه نان و آرد داشتیم که کمتر از ۴٠ درصد آن به جیب مردم رفته است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنایع آرد افزود: در دهه ۶٠ به دلیل جنگ، نان و آرد را انحصاری کردند اما پس از اتمام جنگ هم به دلیل فساد شکل گرفته حاضر نشدند انحصار را کنار بگذارند.

وی بیان کرد: امروز تولیدکنندگان آرد خودشان را با قیمت سال ۹۳ در سامانه می‌فروشند و سازمان حمایت هر سه سال یکبار مابه‌التفاوت قیمت را پرداخت می‌کند.

منبع: نود اقتصادی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • یارانه پنهان نخاستیم
    0

    شفاف سازی. یارانه پنهانش رو بردارید راحت مون کنید

  • ناشناس
    0

    مسعولین اردهستندوجیره خوارانشون یه بیشرفی مسعول شکرهست یکی دیگر بیشرف ترازاون مسعول تخم مرغ هست یکی بالاترازاونها باجناق روحانی مسعول موزومیوه های وارداتی هست دیگه کی موند خودشون وخودشون هستند بیچاره مردم

  • ناشناس
    0

    خدا به داد مردم برسد با اینهمه ارزانی واقعا فقیر مطلق نابود شد اقای ریس جمهور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها