پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۴ فروردین ۱۴۰۱

دلار احتمالا امروز یکشنبه چهاردهم فروردین کار خود را با نوسان محدودی آغاز می‌کند و حوالی مرز ۲۷ هزار تومان خرید و فروش می‌شود

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۴ فروردین ۱۴۰۱

دلار هفته دوم فروردین روی دور گرانی افتاد و از مرز ۲۷ هزار تومان عبور کرد. اسکناس آمریکایی در این مدت رشد قیمت ۷۵۰ تومانی داشت و ارزش آن چیزی حدود سه درصد بالا آمد. رشد قیمتی که چندان بی‌دلیل نبود و سیگنال‌های سیاسی مثل تحریم‌های جدید وزات خزانه‌داری آمریکا علیه چند شرکت و یک شخصیت ایرانی در آن تاثیر داشت. با این حال اعداد و ارقام معاملات پشت‌خطی روز شنبه سیزدهم فروردین نشان می‌دهند که امروز یکشنبه دلار احتمالا نوسان محدودی خواهد داشت و حوالی مرز ۲۷ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت دلار آزاد در تعطیلات نوروز از مرز ۲۷ هزار تومان عبور کرد. اسکناس آمریکایی که سال گذشته با رقم ۲۶ هزار و ۳۰۰ تومان به کار خود پایان داده بود، روز یازدهم فروردین ۲۷ هزار و ۵۰ تومان خرید و فروش می‌شد و افزایش قیمت ۷۵۰ تومانی را تجربه می‌کرد. در تعطیلات عید بازار ارز تهران حالت نیمه‌رسمی داشت و اولین معاملات روز ششم فروردین با رقم ۲۶ هزار و ۲۷۰ تومان انجام شد، روز هفتم عید دلار روی دور گرانی افتاد و در هشتمین روز سال جدید موفق به عبور از نیمه کانال ۲۶ هزار تومان شد. روند صعودی دلار هفته گذشته ادامه داشت و آخرین معاملات انجام شده در روز یازدهم فروردین با رقم ۲۷ هزار و ۵۰ تومان صورت گرفت. در صرافی ملی هم ارزش دلار در تعطیلات عید نسبت به سال قبل رشد داشت. درحالی که بانک مرکزی اسکناس آمریکایی را در آخرین روز کاری ۱۴۰۰ با نرخ ۲۴ هزار و ۸۲۰ تومان عرضه می‌کرد، تابلو صرافی‌ها در روز یازدهم فروردین ارز دلار دولتی را ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان نشان می‌دادند.

تغییر قیمت دلار آزاد در هفته گذشته

شنبه ۶ فروردین

یکشنبه ۷ فروردین

دوشنبه ۸ فروردین

سه‌شنبه ۹ فروردین

چهارشنبه ۱۰ فروردین

پنجشنبه ۱۱ فروردین

۲۶ هزار و ۲۷۰ تومان

۲۶ هزار و ۳۸۰ تومان

۲۶ هزار و ۵۵۰ تومان

۲۷ هزار و ۵۰ تومان

۲۷ هزار تومان

۲۷ هزار و ۵۰ تومان

چرا دلار صعودی شد؟

دلار در روز‌هایی که مذاکرات وین متوقف شده، پا به کانال ۲۷ هزار تومان گذاشته است. اتفاقی که بعد ۴۵ روز رخ داده و اسکناس آمریکایی موفق به فتح دوباره این محدوده شده است. علاوه بر توقف مذاکرات وین، سیگنال‌های سیاسی در هفته گذشته محرک دیگری برای افزایش قیمت دلار محسوب می‌شدند. مثلا ماجرای تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران که شامل چند شرکت و یک شخصیت ایرانی می‌شد، برای عبور دلار از مرز ۲۷ هزار تومان کافی بود. معمولا بازار ارز حساسیت خاصی نسبت به این نوع خبر‌ها نشان می‌دهد و افزایش قیمت ۷۵۰ تومانی دلار طی هفته گذشته را می‌توانیم به این سیگنال‌ها ارتباط بدهیم.

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی

دلار در معاملات پشت‌خطی شنبه سیزدهم فروردین بالاتر از مرز ۲۷ هزار تومان خرید و فروش شد. نرخ اسکناس آمریکایی در اولین معاملات فردایی ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان بود و این رقم ساعت ۱۰ شب که معمولا شاهد آخرین خرید و فروش‌ها هستیم، به ۲۷ هزار و ۵۰ تومان بود. روز گذشته کف قیمت دلار فردایی ۲۷ هزار تومان بود و نرخ ۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان ابتدایی را باید بالاترین سطح این اسکناس در معاملات عمده بدانیم. آخرین قیمت رسمی اسکناس آمریکایی در بازار آزاد ۲۷ هزار و ۵۰ تومان بوده و دیروز دلار فردایی را تقریبا با همین عدد و رقم‌ها خرید و فروش کردند. به‌این ترتیب احتمالا در شروع معاملات امروز یکشنبه چهاردهم فروردین دلار نوسان محدودی خواهد داشت و حوالی مرز ۲۷ هزار تومان معامله می‌شود.

تغییر قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی

شروع معاملات

کف قیمت

سقف قیمت

نوسان

۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان

۲۷ هزار تومان

۲۷ هزار و ۱۰۰ تومان

۱۰۰ تومان

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • محمد
    0

    روسیه با مدیریت درست ارزش روبل را به قبل تحریم ها رساند!
    اینجا نان بی کفایتی مدیریتی دولت در بی ارزش شدن ریال و فشار حداکثری به مردم مظلوم ایران است.
    آستانه تحمل مردم در آستانه انفجار است.گوشت کیلویی ۲۰۰ هزار تومان با کدام توجیه اقتصادی؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      روسیه قانون برابری طلا به روبل رو انجام داده بعلاوه تمام صادرات و وارداتش رو به روبل تغییر داده اما ما همچنان درگیر دلاریم پس از ماست که بر ماست

  • ناشناس
    0

    یه تعریفی از روسیه شنیدیم در کنتر ل ارزش پول ملی اش و آن را هم پتکی کردند برای زدن توی سر مدیران ایرانی باید به روسیه آفرین گفت که موجب شد بالاخره به تعریفی ازش در کامنتها ببینیم

  • 0

    روسیه قدرت اقتصادی هست گندم بیشتر دنیا در دستش است گاز اروپا دستش هست و دیگر امکانات برای همین امکان این مانورها را دارد یه پوتین قدرتمند دارد بر عکس ما یه روحانی واداده داشتیم که چشمش همش به دست غربی ها بود حتی آب خوردن ایران وضعیتمان همین شده امیدداریم رئیسی ما هم قوی هست و اقدامات مستحکمی در تبدیل ایران به قدرت اقتصادی انجام می دهد کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من !!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها