برای ورود به بازار کار خود را آماده کنید

در دنیای امروز ورود به بازار کار همانند زمان قدیم نیست. امروزه بسیار از کارها تخصصی شده‌اند و علم مخصوص خود را دارند.

برای ورود به بازار کار خود را آماده کنید

در بسیاری از کارها دانستن اصول و قواعد تئوری واقعا مهم است، اما لازم است این سوال را از خودمان بپرسیم که واقعا لازم است برای کسب این علم به دانشگاه برویم؟ اصلا آیا در دانشگاه در کنار مباحث تئوری، مباحث عملی هم وجود دارد؟ سهم مباحث عملی در علم کسب شده از دانشگاه چقدر است؟ اگر شما هم چنین دغدغه‌هایی دارید، حتما تا انتهای این مطلب از آموزشگاه سروش جاوید با ما همراه شوید تا بتوانید بهترین راه حل را بیابید.

کسب علم برای ورود به بازار کار

کسب مهارت برای ورود به بازار کار در حالتی که بسیاری از کارها تخصصی شده‌اند، در کنار تمرین و کسب مهارت، علم خاصی هم طلب می‌کند. کسب علم و مهارت باید در کنار هم باشد، اما متاسفانه دانشگاه‌های ما تقریبا در بیش از نود درصد موارد صرفا تئوری محور هستند و در زمینه کسب مهارت عملی تقریبا هیچ کمکی به دانشجویان خود نمی‌کنند. از طرف دیگر یادگیری کار به شکل قدیمی و براساس کسب تجربه، علم کافی را در اختیار شما نمی‌گذارد.

در این حالت شاید بهترین راه مراجعه به آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باشد. این آموزشگاه‌ها دوره‌های آموزشی خود را بر اساس سرفصل‌های استاندارد ارائه می‌کنند. در این سرفصل‌ها هم مباحث تئوری و هم مباحث عملی در کنار هم به افراد آموزش داده می‌شوند و این بسیار عالی و ایده‌آل است. البته روحیه فردی که درحال آموزش دیدن است هم بسیار مهم است. برخی از افراد بسیار زیاد دوست دارند که مباحث تئوری را بخوانند و از آن‌ها آگاه شوند. اگر شما هم چنین روحیه‌ای دارید، قطعا تحصیل در دانشگاه می‌تواند بسیار مفید باشد. برخی هم دقیقا برعکس هستند و دوست دارند همه چیز را به صورت عملی یاد بگیرند.

در هر حال چه از طریق تحصیل در دانشگاه و چه از طریق شرکت در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای می‌توانید علم لازم و تجربیات کافی برای ورود به محیط کاری را بدست آورید. این بستگی به روحیه شما دارد که به کدام سمت بروید و از چه طریقی اقدام کنید.

صثقصثق

کسب مهارت لازم برای ورود به محیط کار

از زمان‌های قدیم برای کسب تجربه در زمینه‌های مختلف کاری، رایج بوده که افراد به عنوان شاگرد در کنار افراد متخصص و کاربلد (به اصطلاح اوستای آن کار) مدتی کار می‌کردند تا مهارت لازم را بدست آورند. این روش هنوز هم رایج است و واقعا می‌تواند کارآمد باشد. اگر فردی که در کنار او کار می‌کنید یک فرد واقعا متخصص و با علم باشد، شما در کنار تجربه کاری، علم لازم را هم بدست خواهید آورد، اما اگر اینگونه نباشد کارتان کمی سخت خواهد شد. کسب مهارت نیازمند تمرین مداوم زیر نظر یک استاد ماهر است و برخلاف کسب علم، ممکن است مدت بیشتری طول بکشد. البته این بستگی به نوع کار هم دارد.

بدیهی است که برای کسب علم و مهارت لازم به طور همزمان بهترین راه شرکت در دوره‌های فنی و حرفه‌ای است. بنابراین اگر در تصمیم خود مصمم هستید بهتر است در اولین فرصت به یک آموزشگاه مانند آموزشگاه سروش جاوید مراجعه کرده و هر سوالی که در ذهنتان است مطرح کنید تا شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند. نهایتا دوره مورد نظر خود را انتخاب کرده و در کلاس‌ها شرکت کنید.

غعفغع

شرکت در دوره‌های آموزشی فنی حرفه‌ای

دوره‌های فنی و حرفه‌ای دوره‌های بسیار گسترده‌ای هستند. شما می‌توانید در هر زمینه‌ای دوست دارید وارد شوید، در دوره‌ها شرکت کنید و زیر نظر بهترین اساتید در آموزشگاه سروش جاوید آموزش ببینید. بخشی از دوره‌هایی که در این آموزشگاه وجود دارند عبارت‌اند از:

* دوره آموزش سیم کشی ساختمان

* دوره‌های آموزشی الکترونیک

* دوره‌های آموزشی برق

* دوره‌های آموزشی معماری

* دوره‌های آموزشی تاسیسات

* دوره‌های آموزشی جوشکاری

* دوره‌های آموزشی چوب

* دوره‌های آموزشی هنرهای نمایشی

هر دوره آموزشی دارای گرایش‌ها و شاخه‌های متفاوت است. به عنوان مثال افرادی که در دوره‌های آموزشی الکترونیک شرکت می‌کنند، می‌توانند در کلاس‌های نصب و تعمیر دوربین‌های مداربسته یا درب اتوماتیک و کرکره‌های برقی شرکت کنند. اگر متقاضی شرکت در دوره‌های آموزش جوشکاری سروش جاوید هستید هم می‌توانید در کلاس‌های آموزش جوشکاری برق SMAW، آموزش جوشکاری co2، آموزش جوشکاری آرگون، آموزش جوشکاری فلزات رنگی، دوره جامع آموزش جوشکاری، دوره آموزش بازرسی جوش شرکت کنید.

ممکن است شما به یک رشته خاص علاقه داشته باشید، اما در خصوص گرایش‌های آن تردید داشته باشید. به عنوان مثال علاقمند جوشکاری هستید، اما نمی‌دانید که در دوره جوشکاری آرگون شرکت کنید یا دوره جوشکاری برق. در این حالت بهتر است به صورت حضوری به آموزشگاه مراجعه کنید و در آنجا با اساتید یا افراد صاحب نظر مشورت کنید. از درآمد و بازار کار، میزان سختی کار، آنچه که به عنوان پشتوانه لازم دارید (از سرمایه و میزان آورده مالی گرفته تا لوازمی که باید تهیه کنید و موارد دیگر) مطلع شوید و نهایتا با یک دید کاملا باز انتخاب خود را انجام دهید.

آشنایی با آموزشگاه سروش جاوید

مجتمع آموزشی فنی حرفه‌ای سروش جاوید یکی از آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای سطح شهر تهران است که از سال 1391 توانسته با اخذ مجوز برای هفت دپارتمان و 88 رشته در زیر مجموعه این دپارتمان‌ها، فعالیت خود را آغاز کند. این مجموعه با تامین فضای کاربردی مناسب و زیرساخت‌های لازم به عنوان نخستین و بزرگترین مجموعه فنی حرفه‌ای می‌درخشد.

تلاش مجموعه فنی حرفه‌ای سروش جاوید این است که با ایجاد یک محیط جذاب و کارآمد برای مهارت آموزان محترم، آن‌ها را در جهت یادگیری مفید و موثر و ورود آسان به بازار کار همراهی کند. برای آشنایی با این مجموعه می‌توانید به وبسایت مجموعه به آدرس soroushejavid.com مراجعه کنید و از دوره‌های برگزار شده، ظرفیت دوره‌ها و میزان شهریه آگاه شوید. همچنین می‌توانید با اساتید مجموعه نیز آشنا شوید. در صورت شرکت در دوره‌ها در پایان دوره به شما مدرک رسمی فنی حرفه‌ای (بین المللی) اعطا خواهد شد.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها