10 سازمان دولتی مورد توجه کاربران در سال 1400

اینستاگرام و ۸۰۰میلیون توییت که توسط کاربران فارسی زبان در یک‌سال گذشته منتشر شده، 10 سازمان‌های مورد توجه کاربرانِ فضای مجازی در سال 1400 را استخراج کرده است.

10 سازمان دولتی مورد توجه کاربران در سال 1400

تکرار نام یک سازمان در فضای مجازی نشان‌دهنده‌ی توجه کاربران به آن سازمان است. کاربران در فضای مجازی بدون هیچگونه خودسانسوری به اظهار نظر پیرامون هر موضوعی می‌پردازند. بنابراین با بررسی سازمان‌های مورد توجه و پرتکرار شبکه‌های اجتماعی می‌توان مجموع تصورات شکل گرفته از عملکرد یک نهاد یا سازمان در ذهن مخاطبان در فضای مجازی به دست آورد.

سازمان 1

سازمان‌های پرتکرار ایران براساس تعداد استفاده در محتواهای فارسی‌زبان فضای مجازی طی سال 1400 با دیتاماینینگ مورد ارزیابی قرار گرفته و نتیجه آن به صورت ابرکلمات ارائه شده است. در این ابرکلمات هرچه تعداد استفاده از نام هر استان توسط کاربران بیشتر بوده؛ اندازه‌ی آن بزرگتر خواهد بود.

«صدا و سیما» در توییتر و سازمان «بورس و اوراق بهادار» در بستر اینستاگرام پرتکرارترین نام در میان سایر سازمان‌ها بوده است.

10 سازمان پرتکرار در سال 1400 در توییتر

سازمان 2

اولین سازمان پرتکرار در بستر توییتر «صدا‌و‌سیما» بوده است. کاربران در این بستر بیشتر به سیاست‌هایی که صدا‌و‌سیما داشته است انتقاد دارند و پوشش برنامه‌ها و مهم ترین موضوعاتی بوده است که کاربران از آن ناراضی بوده‌اند.

1997

 

دومین سازمان پرتکرار در بستر توییتر «دادگستری» است که این سازمان به علت دادگاه‌ها و بازنشر خبر‌های مرتبط با آن در این بستر تکرار شده است.

1998

 

10 سازمان پرتکرار در سال 1400 در اینستاگرام

سازمان 3

«سازمان بورس» به عنوان پرتکرارترین سازمان در بستر اینستاگرام بوده است. علت تکرار نام این سازمان در این بستر به علت نارضایتی کاربران از وضعیت بورس، مطالبات آن‌ها برای رسیدگی به وضعیت بورس و همچنین اخبار مربوط افزایش و کاهش شاخص‌ها بوده است. 

1999

 

 «وزارت بهداشت» به دلیل شیوع کرونا و اطلاع‌رسانی آمار مبتلایان، فوتی‌ها و واکسیناسیون در سل 1400 مورد توجه قرار گرفت. وزارت بهداشت در بستر اینستاگرام به عنوان سومین سازمان پر تکرار آمده است.

2000

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها