رشد دسته‌جمعی قیمت ها در سبزه میدان

وضعیت خاص در بازار ارز

بازار ارز امروز تحت‌ِتاثیر دو اتفاق مهم شرایط ویژه‌ای را تجربه کرده؛ به‌طوری‌که فاز احتیاط در این بازار قابل‌مشاهده است.

وضعیت خاص در بازار ارز

بهای هر دلار ازیک‌سو به‌واسطه توقف مذاکرات هسته‌ای و ازسوی‌دیگر به دلیل وقایع رخ‌داده در عراق در موقعیت تازه‌ای قرار گرفته است.

بسیاری از فعالان بازار ارز می‌گویند رشد قیمت دلار به بالاتر از ۲۶ هزار و پانصد تومان سبب شده احتمال رشد بیشتر قیمت در بازار مهیا شود.

گزارش‌های رسیده از بازار ارز نشان می‌دهد هرچند امروز خریدار در محدوده قیمتی ۲۶ هزار و پانصد تا ۲۶ هزار و هفتصد تومان وجود دارد؛ اما کمتر کسی حاضر به فروش است و همین امر سبب شده بازار در وضعیتی نامتعادل قرار گیرد؛ وضعیتی که می‌تواند احتمال رشد قیمت‌ها در بازار را تقویت کند.

برخی معتقدند اخبار ناامیدکننده وین و به‌هم خوردن روند مذاکرات مانعی بزرگ بر سر راه تعادل  ثبات در بازار ارز است و برخی دیگر نیز عملکرد سیاست‌گذار ارزی را عامل این اتفاق می‌دانند.

درحالی‌که طی روزهای گذشته فاصله قیمتی دلار در صرافی‌های بانکی با قیمت دلار در صرافی‌های آزاد به کمتر از هزار تومان رسیده بود، تحت‌ِتاثیر اخبار منتشرشده، بهای هر دلار در صرافی‌های بانکی با بهای هر دلار در بازار آزاد فاصله قیمتی بیش از دو هزار تومان را تجربه کرده است.

عبور قیمت دلار از مرز روانی ۲۶ هزار و پانصد تومان نیز سیگنال تقویت‌کننده رشد قیمت ارز در بازار می‌تواند باشد.

سمفونی رشد در بازار سکه

ازسوی‌دیگر درحالی‌که قیمت اونس در بازارهای جهانی تغییر چندانی را نشان نمی‌دهد، بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به دلیل رشد بهای ارز با افزایشی قابل‌توجه روبه‌رو شد و هر قطعه سکه امامی از مرز دوازده میلیون و ۵۱۸ هزار تومان عبور کرد.

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به قیمت دوازده میلیون و ۱۵۲ هزار تومان فروخته می‌شود.

نیم سکه با افزایش محسوس قیمت به هفت میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید و ربع سکه نیز به قیمت چهار میلیون و صد هزار تومان فروخته شد.

بهای سکه یک گرمی نیز دو میلیون و ۴۴۵ هزار تومان گزارش شده است.

این وضعیت نشان از تغییر معادلات در بازار ارز و سکه دارد. به عقیده معامله‌گران، فردا روز بسیار مهمی برای بازار ارز است؛ زیرا اگر آهنگ رشد قیمت در این بازار تداوم یابد، احتمال ورود بازار ارز به دوره‌ای از رشد مستمر دور از ذهن نیست.

منبع: قرن نو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها