سهم دولت از سرخابی ها به زیر ۵۰ درصد می رسد

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: از فردا ۱۰ درصد از سهام سرخابی ها واگذار می شود و سهم هر فرد برای خرید سهام ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

سهم دولت از سرخابی ها به زیر ۵۰ درصد می رسد

حسین قربانزاده گفت: از فردا ۱۵ اسفند ۱۰ درصد از  سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذار می‌شود و سهم هر فرد دارای کد بورسی و  سجام حدود ۳۰۰ هزار تومان است.

به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی، سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس عرضه‌اولیه نمی‌شود و مردم در افزایش سرمایه دو باشگاه مشارکت می‌کنند. ۱۰ درصد از سهام استقلال و پرسپولیس در قالب صرف سهام و مشارکت در افزایش سرمایه در بازار پایه فرابورس عرضه می‌شود. ۵ درصد دیگر از سهام هم به پیشکسوتان و هواداران واگذار می‌شود.

از فروردین  تا شهریور سال ۱۴۰۱ به تدریج مابقی سهام‌ها واگذار شده و امیدوار هستیم تا شهریور سال آینده ۵۰ درصد از این دو باشگاه از اختیار دولت خارج شود.

حدود ۳۳ میلیون نفر در کشور دارای کد بورسی هستند و  ۳۵۰ میلیارد تومان برای باشگاه پرسپولیس و ۳۵۹ میلیارد تومان برای باشگاه استقلال در این پذیره نویسی معین شده است.

در ۲۴ سال اخیر رایزنی‌ها برای خصوصی سازی این دو باشگاه مهم همواره وجود داشته اما با دستور و پیگیری رئیس جمهور از فردا واگذاری سهام این دو باشگاه به مردم آغاز می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها