دادستان کل کشور خطاب به وزیر صمت:

به فریاد صنعت خودروسازی برسید

دادستان کل کشور خطاب به وزیر صمت گفت: قبلا هم گفته‌ام که صنعت خودروسازی گرفتار اختاپوسی شده است که نمی‌گذارد وضعیت آنگونه که شایسته مردم است پیش برود.

به فریاد صنعت خودروسازی برسید

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در نوزدهمین جشنواره تولید ملی افتخار ملی ضمن تبریک خجسته میلاد با سعادت حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام بیان کرد: وجود حضرت علی علیه السلام پس از وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) نمونه‌ای ندارد و خداوند متعال وجود مقدس ایشان را از نور نبوت آفریده و ایشان مکمل اسلام و ولایت هستند.

وی در ادامه به اهمیت قدرت اقتصادی هر کشور پرداخت و گفت: همه میدانیم که قوام و پایداری هر کشور و ملتی بستگی به وضعیت اقتصادی اش دارد.

منتظری افزود: بنا بفرموده امام صادق (ع) باید هدایت و فرمان اقتصادی هر کشور در دست اهل و صالح این کار باشد تا نتیجه درست حاصل شود.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است به این مسئله توجه و تاکید دارند. اما متاسفانه در این سال‌ها کسی به این منویات توجهی نداشته است. حتی مقام معظم رهبری بخاطر اهمیت این مسئله، شورای عالی اقتصادی را با حضور سران سه قوا تشکیل دادند و فرمودند برای این موضوع هرجا که لازم باشد بنده هم همراهی و کمک خواهم کرد. ایشان مسائل اقتصادی کشور را جنگ اقتصادی دانسته و برای آن قرارگاه ایجاد کردند. 

منتظری یکی از موانع تولید را قاچاق دانسته و گفت: حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بر مبارزه با قاچاق کالا تاکید جدی داشته و دارند و حتی اعلام کردند که باید کالای قاچاق لوکس را به آتش کشید، دولت سیزدهم رویکرد تحقق اهداف انقلاب و منویات معظم رهبری را دارد، اما عملی کردن و حل کردن مسائل موجود زمانبر است و در این مدت کوتاه امکان حل همه مسایل و گرفتاری‌ها نیست.

وی افزود: بخش دولتی و بخش خصوصی باید مکمل و همراه هم باشند تا بتوان به مشکلات فائق آمد. اخیرا هم مقام معظم رهبری جلسه با تولیدکنندگان داشتند و به برخی مسائل اشاره و سرفصل‌هایی را هم برای برون رفت از مشکلات اعلام کردند. اکنون باید بخش خصوصی با کمک دولت عزم خود را جزم کند و با تلاش خود به دنبال پیشرفت و رونق اقتصاد کشور باشد.

منتظری بر همکاری و تعامل همه جانبه دستگاه قضایی با تولیدکنندگان تاکید کرد و گفت: همه میدانیم که قوه قضاییه در خصوص مسایل اقتصادی وظیفه و تکلیفی ندارد، اما پس از دستور و منویات مقام معظم رهبری آماده هرگونه همکاری و کمک به تولیدکنندگان است و هرجا که نیاز به همراهی باشد حتما همراه و در کنار شما خواهد بود.

وی گفت: معتقدیم نباید شرایط کشور به گونه ادامه داشته باشد که از لسان مدیران در چنین جلساتی بشنویم که بانک‌ها با تولیدکنندگان همراهی ندارند و مانع ایجاد می‌کنند؛ لذا از شما و سایر عزیزان می‌خواهیم که مسایل و مشکلات خود را به ما منتقل کنید و مطمئن باشید ما موضوعات مرتبط با مشکلات اقتصادی را دنبال خواهیم کرد.

دادستان کل کشور ادامه داد: البته باید توجه داشته باشیم که حدود ۹۸ درصد سرمایه بانک‌ها سرمایه و سپرده مردم است و ماهم باید مدافع این حق مردم و بانک‌ها هم باشیم، اما اجازه نمی‌دهیم بانک‌ها برخلاف دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های بانک مرکزی اقدام کنند. دریافت سود مرکب‌هم براساس شرع اسلام حرام است و هم بر اساس بخشنامه بانک مرکزی ممنوع است و ما اجازه نمی‌دهیم بانک‌ها از دستورات سرپیچی کنند.

منتظری در ادامه خطاب به وزیر صمت که در جمع مهمانان همایش حاضر بود اظهار کرد: شما مسئول صنعت کشور هستید و باید امانتدار مردم باشید. همانگونه که میدانید اخیرا مقام معظم رهبری از وضعیت خودروسازی گلایه داشتند و شما باید این مسئله را پیگیری کنید. در دولت قبل ما هرچه تلاش کردیم و چندین جلسه با وزیر صمت داشتیم و بسیار پیگیری کردیم، اما نتیجه‌ای نداشت و اقدامی انجام نشد.

وی ادامه داد: بنده اولا به عنوان یک شهروند و ثانیا به عنوان مدعی العموم از شما درخواست و مطالبه جدی داشته و خواهم کرد که به فریاد صنعت خودروسازی برسید. قبلا هم گفته‌ام که صنعت خودروسازی گرفتار اختاپوسی شده است که نمی‌گذارد وضعیت آنگونه که شایسته مردم است پیش برود. در این راستا شما با تمام توان و با کمک نیروهای سالم و توانمند و کاردان کار را دنبال کنید و بدانید که ما هم در قوه قضاییه همراه و پشتیبان شما هستیم. از این موضع کوتاه نیایید و صنعت خودروسازی کشور را از این وضعیت نجات دهید. قطعا مافیایی که نمی‌گذارد صنعت خودرو آبرویی متناسب با شرایط کشور داشته باشد برای شما موانع ایجاد خواهد کرد، اما شما از موانع و مشکلات نهراسید و هرجا که نیازمند کمک بودید بدانید که ما در کنار شما هستیم.

کل کشور با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین گلایه‌های مردم همین وضعیت خودروها است گفت: باید همه تلاش کنیم تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد و کارگران و کارفرمایان و نهایتا مردم از وضعیت تولید کشور رضایت داشته باشند.

وی در به پایان سخنان خود گفت: وضعیت معیشتی کارگران وضعیت خوبی نیست و همه باید کمک کنند تا رضایت کارگرها جلب شود. باید حقوق این قشر زحمتکش رعایت شود. طبیعتاً مشکلات کارگری وجود دارد و باید مجلس شورای اسلامی و دولت شرایطی ایجاد کنند که هم شرایط کارگر و هم شرایط کارفرما بهبود یافته و مشکلات پیش رو حل و فصل شود.

در پایان این مراسم از صاحبان صنایع و تولیدکنندگان برتر در حوزه‌های مختلف تقدیر بعمل آمد.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 40
  • ناشناس
    1

    مردم مالیات میدهندو انتظار دارندتورم نباشه و کالا با قیمت مناسب خریداری کنندو قدرت انتخاب هم نداریم متاسفانه کشور ما توسط مافیا اداره میشه و صدای مردم هم به جایی نمیرسه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مافیا و اختاپوس آنانی هستند که سهم بزرگی از فروش خودرو دارند و پول بدست آمده را در ... هزینه میکنند

    • ایرانی آباد و آزاد
      1

      همه می دانیم این نوع صحبت و مطالبه گری فرافکنی و فرار از مسئولیت و پاسخگوئی به مردم است که نظام یاد شما و دولت و مجلس و.... داده و باعث عذاب و زجر و بی اعتمادی مردم شده!!!!
      خودرو سازی و مدیران آن ۴۴ سال با هماهنگی و دستور شما مسئولین کار می کنند و نه تنها از خود اراده ای ندارند بلکه از هر خودرو خداتومان پول و ۱۵ نوع عوارض به جیب دولت و نظام و نهاد و شهرداری و ریاست جمهوری و اموزش و پرورش و پلیس و استاندارد و گمرک و..... واریز می کنند !!!
      این وسط مردم بیجاره و درمانده هستند وگرنه دولت و نظام و خودرو ساز بهره خودشان را می برند و بقیه حرف ها جنگ زرگری است برای اغفال و آروم کردم مردم درمانده از دنیا و اخرت خود!!!

  • علی
    0

    واقعا باید فکری برای این موضوع کرد چرا که تاکنون موارد متعددی از این قبیل مسایل در کشور اتفاق افتاده و می افتد ابتدا چند نمونه می آوریم و بعد تحلیلی بر این قضیه انجام می دهیم نمونه اول موضوع کارت سبز خودرو دومین ان سنگ معدن خواف و بیکاری 1500 نفر سومین همین بحث خودرو ارابه مرگ در ایران اگر قوه قضاییه و زیر مجموعه آن از اقتدار و اعتباری که در جامعه باید داشته بعللی این اقتدار و...از طرف دستگاههای کشور از بین برود سنگ روی سنگ بند نخواهد شد این نشان از تعدد قدرت در کشور وجود دارد و دی نفع ان در هر قضیه ای وارد عمل خواهند شد و یک موضوع قانونی و حقوقی به نفع مردم را بر عکس جلوه خواهند داد اقتدار و قدرت دستگاه قضایی کشور باید بر مبنای عدالت و مساوات بعنوان نیروی حق طلب بتواند با قاطعیت وارد عمل شود و تضعیف آن یعنی میدان گرفتن رانت خواران .و چپاولگران و مفسدان اقتصادی

    نظرات شما -
    • 0

      قوه قضا و شهرداری,دو کانون بزرگ فساد و افساد و فساد پوشانی شده اند سکوی پرش به قدرت اجرائی انشاا...نوبت اقایان اژه ای و منتظری هم خواهد رسید!

  • ناشناس
    0

    کی بود کی بود من نبودم

  • ناشناس
    2

    باید دم عمو بایدن رو ببینیم تا وضعمون اوکی بشه

    نظرات شما -
    • ممد
      1

      عمو بایدن کدخدای دنیاست

    • محمد
      1

      میشه دوباره بجای آشغالهای چینی،، بیوک و شورلت سوار شیم

  • ناشناس
    0

    مافیای قطعه سازی را از بین ببرید . خودرو سازی درست میشود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      تا زمانی که خودرو سازی دولتی و واردات ممنوع و شرکا چینی و کشور تحریم هست کاری نمیشه کرد.

  • سیاوش سلطان
    0

    مافیا برنامه ریزی شده و هماهنگ عمل می کند
    به خصوص بانک ها با در دست داشتن نقدینگی و سود صفر به پس انداز قرض الحسنه گردش دار در یک ماه ، را با ۴۲ درصد سود به تولید تسهیلات می دهد
    اما نکته اصلی اهرم مالی بانک ها در مدیریت تورم به نفع خود است
    با خرید و احتکار بازار را ملتهب می کند و سود های کلان چند برابری به قول شما حداقل چهارصد درصدی!!!
    تملک می کنند
    حالا شما توصیه کُن ، امر کُن وقتی ابزار علمی نداری ، حرف باد هواست ...
    بعداً نگویید کسی نَکُفت ، ما گفتیم حتی با محازات اعدام ، تکلیف ساقط شد 🦅🐀🔥

  • رییس قوه
    0

    دزدهای جنایت پیشه : به فریاد مردم نرسید بلکه به فریاد خودروسازان مولتی میلیاردر برسید، ما دست ابر سرمایه داران رانتی را صمیمانه میفشاریم و دست کارگران را قطع میکنیم

  • ح آ
    1

    از اول باید تصمیم گیرنده یکی بود حاکمیت مطلق مجلس های قبل با قوانین گذشته جوری مملکت رو ریدن که دیگه جمع نمیشه

  • رنجبر
    0

    همیه میدونن یه اختاپوس هست،اما نمیدونن چندتا دست داره و چندتا جیب ؟ این دزدایی که ما توی این چهل سال دیدیم دوتا دست و دوتا جیب بسیار عمیق داشتن که هیچوقت پر نشده،حالا اختاپوسی با چندین دست و پا و هزاران جیب،تا قیامت هم سیر نمیشه این اختاپوس هزار دست و پا

  • ناشناس
    0

    همه مسوولین میگن بداد فلان مشکل برسید آخه کی باید به این دادها برسه خودروهای داخلی از سال۹۷ به بعد ۱۰۰۰درصد رشد داشتن طلا ۲۰۰درصد

    نظرات شما -
    • 0

      مخاطبشان بیکارها و معتادها هستند!

  • ناشناس
    0

    آقا به فریاد بازنشته برس با ده درصد افزایش حقوق در مقابل ده ها درصد تورم آخر این درسته

  • علی
    0

    این مافیای خودرو چقدر قدرت دارد.دادستان هم نمی تواند با آنها درافتد حداقل این افراد را معرفی کنید.

  • ناشناس
    0

    بهتر نبود میفرمودید بداد مردم برسید ؟

  • منتقد
    0

    صنعت خودرو سازی کاملا در خدمت نظام و دولت و مجلس و پلیس و اداره استاندارد و.... است و پول و مالیات و باج آنان را می دهد !!!!
    فقط این وسط مردم بیچاره اند ‌‌‌

  • حسین
    0

    ۴۰ سال دیگه هم وضعیت همینه

  • هه
    0

    کی برسه تو که این همه زور داری باید
    کاری بکنی این شگرد قدیمی شده حتما
    انتظاری داری وانتی فرمان از خودش در
    بکند بس است شگرد فرا مقصر سازی

  • ناشناس
    0

    مشکل مملکت خوده شماها هستید شما دست از خرخره مردم بردارید مملکت درست میشه مانند دوره شاه

  • ایرانی
    0

    ریشه مشکلات اقتصادی ما بر میگردد به سخن آن بزرگوار که فرمود: اقتصاد مال خر است.

  • عادل
    0

    وزیر صمت از فردا نان ابدار گیرت میاد خودروساز با دولار دهن دوتاتون میبنده

  • ناشناس
    0

    دادستان محترم خودشما جلوافزایش قیمت خ ودروهای بی کیفیت رابگیرید انصاف ماشین تحویلی اذرماه 30 میلیون با ابان تفاوت کنه این چه مدل قیمت گذاریه ماشین تحویلی الان دارم توماب اتفاوتش موندم .سی میلیون ازکجا بیاریم

  • محمدعلی
    1

    آقای دادستان ورود کن لفاظی نکن 10درصد غیرت حاج قاسم رو داشته بودی این جوری حرافی نمی کردی جنابعالی به هر اموری می توانی ورود کنی

    نظرات شما -
    • 0

      ایشان جای دیگری ورود کرده اند و حالا نوبت انشای حکمشان است!

  • ناشناس
    0

    جناب دادستان اگه نمی‌تونید جلو خودروساز را بگیرید و زورتون به مافیای خودرو نمیرسه اجازه بدید هر خانواده ایرانی یک خودرو از مناطق آزاد بدون حقوق گمرکی وارد کنه مثل لوازم خانگی

  • غریبه
    0

    همه میگن دزد بگیرید معلوم نیست این دزد بزرگواری کی هست که دادستان کل کشور از وزیر کمک میخواد وزیر از دادستان کمک میخواد

  • 1

    ظاهرا این دزدها از همه مسئولین قوی ترند کاش به دزدها بگیم یه کم رحم کنند از مسئولین محترم و خدوم که کاری بر نمیاد مجلس هم از اول تکلیفش معلوم هست

  • ناشناس
    0

    خاک برسر مملکتی که اخوند فرماندارش باشه این دو تا شرکتم صدقه سریه شاه بود وگرنه ملت الان باید گاری سوار میشدند کشور کره ده سال بعد از ما شروع کرد الان اون کجاست ما کجاییم

  • ناشناس
    1

    رهبری موضوع خودرو رو‌ مطرح‌ کردند حالا مداح، وزیر، وکیل و دادستان صحبت می‌کنه و از وضع موجود انتقاد میکنند، شماها قبلا کجا بودید؟ جالب است وزیر ضمن از مداح نماز جمعه که در این خصوص مداحی کرده بود، تشکر هم میکند!!!!! شما از وضعیت خودرو اگر ناراحت بودید، چرا قبلا حرف نزدید؟ میترسم فردا خودروسازها هم در تایید فرمایشات رهبری، از وضعیت خودروهای تولیدی ابراز نگرانی کنند و خواستار بهبود وضع تولید شوند. بابا بس کنید!!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      همینگونه هم شد.....
      خودرو سازان از رهبری عذر خواهی کردن و گفتند تلاش می کنیم ممبعد کیفیت را ببریم بالا!!!!!!
      ۴۴ ساله ایراد و ناراحتی و اشکال و اعتراض و نقد و... مردم را نمی شنوند؟؟؟؟؟
      مملکت نیست که دیونه خونست!!!
      مسئولین و سران ریا کار و متظاهر که دنبال اغفال و بازی مردمند و به مردم خود و دنیا آدرس غلط می دهند..

  • سامان بیگ
    0

    تنها راهش.1 توافق با آمریکا و جامعه جهانی 2قطع رابطه با چین و روسیه و کشورهای کمونیست 3ایجاد نمایندگی مستقیم نمایندگی بی ام و بنز تویوتا فورد جیپ بدون عوارض گمرکی تا ده سال.همانند کشور دبی 4 تعطیلی ایران خودرو و سایپا در کشور است و دیگر هیچ راهی ندارد

  • ناشناس
    0

    درش راتخته کنید کپتر مردم را چپاوول کنند

  • ناشناس
    0

    چشم ازامروز یا فردا ؟هر کی پول لازم میشه یه انگشتی تو سوراخ خودرو سازها میکند در هم بر همان پاشنه سابق می چرخد .

  • 0

    از فروش هر خودرو چقدر باید به حسابهای ویژه واریز شود ؟

  • ناشناس
    0

    چراچرت پرت میگین همه شون دست تواین خودرو دارن چون سود میبرن مردم ارزش براشون نداره جلوی قاچاق بگیرید لوازم آشقال ایرانی ۱۰۰برابرقیمت بفروشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها