مدیرعامل اوبر خبر داد:

احتمال استفاده از بیت کوین در پرداخت‌های اوبر

به نظر می‌رسد مشتریان اوبر در نهایت می‌توانند از بیت‌کوین برای پرداخت هزینه سفر‌های خود استفاده کنند، به گفته رئیس ارشد این اپلیکیشن، شرکت اوبر، قبل از اینکه چراغ سبز نشان دهد منتظر چند پیشرفت است.

احتمال استفاده از بیت کوین در پرداخت‌های اوبر

به گزارش بلومبرگ، دارا خسروشاهی، مدیر عامل اوبر، گفت که شرکت اوبر " در حال بررسی همه جانبه است" در مورد اینکه آیا باید ارز‌های دیجیتال را به عنوان نوعی پرداخت بپذیرد یا خیر.

آیا اوبر در آینده ارز‌های دیجیتال را می‌پذیرد؟ خسروشاهی به بلومبرگ گفت: قطعاً در مقطعی.
این مدیر اجرایی به چند مانع کلیدی اشاره کرد که اوبر را از پرش به بازار ارز‌های دیجیتال باز داشته است. او به اثرات زیست محیطی استخراج ارز‌های دیجیتال – که به مقدار زیادی برق نیاز دارد – و همچنین هزینه‌های سنگین برای مبادلات مربوط به دارایی‌های دیجیتال اشاره کرد.

با توجه به موانع، خسروشاهی گفت که اکنون، «نقطه درستی» برای دخالت اوبر نیست. او افزود: «اگر مکانیزم مبادله ارزان‌تر و دوستدار محیط‌زیست شود، فکر می‌کنم شما خواهید دید که ما کمی بیشتر به ارز‌های دیجیتال متمایل می‌شویم.»

احتمال استفاده از بیت کوین در پرداخت‌های اوبر 

هنگام در نظر گرفتن دارایی‌های دیجیتال به عنوان نوعی پرداخت، منتقدان در مورد نوسانات ارز‌های دیجیتال ابراز نگرانی کرده اند.  قیمت بیت کوین تا بعدازظهر جمعه ۴۲۶۲۸ دلار بود که به میزان قابل توجهی از بالاترین قیمت خود در تاریخ ۶۹۰۰۰ دلار در نوامبر کاهش یافت.

شرکت‌های بزرگ در پذیرش ارز‌های دیجیتال در طول تراکنش‌ها کند بوده‌اند، اگرچه در سال‌های اخیر شتاب این عمل افزایش یافته است.  مایکروسافت از سال  ۲۰۱۴ شروع به پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت در فروشگاه آنلاین خود کرد.

در ژانویه نیز، تسلا شروع به پذیرش توکن میم رمزنگاری Dogecoin برای برخی از کالا‌ها در فروشگاه آنلاین خود کرد.  ایلان ماسک، موسس این شرکت، مدت هاست که از بیت کوین، دوج کوین و سایر ارز‌های دیجیتال استفاده می‌کند. ماسک همچنین از دیگر شرکت‌ها خواسته است که از او پیروی کنند.  

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها