تندباد در سفره کوچک بازنشستگان

نه دولت، نه مجلس به فکر بازنشستگان نیستند

خبرگزاری‌ها گزارش دادند دولت در نامه‌ای خطاب به مجلس شورای اسلامی که امضای رئیسی را پای خود دارد، 16 لایحه دولت دوازدهم ازجمله "لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان" را پس گرفته است.

نه دولت، نه مجلس به فکر بازنشستگان نیستند

حالا می‌فهمیم صداقت حضرات مدعی چه عیاری دارد. همین مجلس بود که با 209 امضا از دولت دوازدهم می‌خواست برای معیشت بازنشستگان و همسان‌سازی حقوق شان کاری بکند. همین مجلس است که چون دولت عوض شد، نه تنها دنبال امضای 209 نفره خود را نگرفت که در برابر بازپس گیری لایحه توسط دولت رئیسی، هیچ کاری نکرد. انگار فقط در دولت سابق، باید پیگیر حق این قشر نجیب می‌بود و در دولت لاحق که همسوست باید تغییر موقعیت داد و لایحه را هم دو دستی تحویل داد! آن هم لایحه‌ای که دوفوریت داشت.

مهم نیست بازنشستگان این "لطف؟!" را به حساب دولت بگذارند یا مجلس و یا هردو. مهم این است که دوستان ثابت کرده‌اند، حال و روز بازنشستگان برایشان مهم نیست که اگر بود، وضعیت این نمی‌شد که اتفاق افتاد.

به بازنشستگان باید گفت، منتظر لایحه همسان‌سازی نباشید. این تنور خاموش است. نانی درآن پخته نمی‌شود برای سفره کوچک شما. هرچند یکی از نمایندگان مجلس گفته است "دولت سیزدهم لایحه جدیدی را به این منظور ارائه کرده است. وی در پاسخ به این پرسش که لایحه جدید چه ویژگی دارد، گفت به دلیل مشغله‌های رسیدگی به لایحه بودجه سال 1401 هنوز جزییات این لایحه را بررسی نکرده است." معلوم نیست در این کشاکش لایحه‌ای باید امیدوار باشیم یا ناامیدانه باید برای روزهای سخت‌تر آماده شویم. انگار دولتی که لیبرالش می‌خواندند - و به هزار تیر و آن را طعنه می‌نواختند - بیشتر به فکر بازنشستگان بود تا دولتی که انقلابی می‌نامندش!

 بگذریم، مثل کسی که به چاه افتاده است و دستش از زمین و زمان کوتاه است، منتظر می‌مانیم تا ببینیم لایحه دولت انقلابی چه انقلابی در سفره و زندگی بازنشستگان ایجاد می‌کند. ناامیدمان نخواهند کرد آیا؟

منبع: جمهوری اسلامی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 47
  • دولت، مجلس، هر دو 100 درصد عامل اصلی مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور هستند.
    2

    دولت، مجلس، هر دو 100 درصد عامل اصلی مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور هستند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این نظام و دولت و مجلس بی سواد و ناکارآمد و منصوب شورای نگهبان همدست و درصدد نابودی اقشار حقوق بگیر و ضعیف هستند متاسفانه... و سال به سال بدتر از این
      تنها ملتی هستیم که آرزوی سالها و دورنا قبل را داریم !!!

  • باز نشسته
    0

    جناب آقای رئیس جمهور از بازپس گیری لایحه همسان سازی بازنشستگان از مجلس نهایت تقدیر و تشکر را داریم و ممنونیم که اینقدر به فکر بیش از 3/5 ملیون بازنشسته هستید؟!!!...

  • ناشناس
    0

    اگر تند بادی بوزد قطعا تنها در سفره باز نشستگان محدود نخواهد ماند انشاالله که نسیم برکت بوزد بنفع همه است......

  • ناشناس
    0

    آمریکا، مردم ایران را تحریم نکرده است که متاسفانه دولتمردان، مسئولین، مدیران و نمایندگان مجلس مردم ایران را تحریم کردند.
    حرف دل همه مردم ایران

  • 0

    چندین بار در مورد بانک رفاه کارگران کد شعبه 974 شهر گلستان بهارستان جاده تهران ساوه بابت همکاری نکردند و هنوز هم همکاری نمی کنند و پرداخت وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند و می کنند در رسانه های اعتراض کرده ایم ولی متاسفانه تاکنون هیچ کس بررسی، پیگیری و رسیدگی نکرده است چرا؟

  • ناشناس
    0

    که بخشنامه‌ای شرایط پرداخت و دریافت وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن توسط بانک مرکزی به کل بانک ها در سراسر کشور ابلاغ شده است ولی متاسفانه برخی مسئولین بانک ها همکاری نمی کنند.
    مشکل اصلی اینجاست که متاسفانه برخی مسئولین بانک ها برای بازنشستگان تامین اجتماعی با 1 الی 3 ضامن هم وام نمی دهند.

  • 0

    که بخشنامه‌ای توسط بانک مرکزی به کل بانک ها در سراسر کشور ابلاغ شده است ولی متاسفانه مسئولین بانک ها همکاری نمی کنند.
    سوال اینجاست چرا بانک های کشور برای تسهیلات پرداخت وام های 200 الی 500 میلیون تومانی برای پولداران و سرمایه داران مشکل بودجه ندارند؟ به خاطر که رشوه دریافت می کنند.

  • بهترین زندگی مردم فقط در زمان حکومت محمد رضاشاه پهلوی بود
    0

    بهترین زندگی مردم فقط در زمان حکومت محمد رضاشاه پهلوی بود

  • 0

    مشکلات بازنشستگان درکشور تاکنون هیچ ارتباطی و ربطی به آمریکا ندارد و تاکنون هم نداشته است 100 درصد فقط دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس مقصر اصلی بودند و هستند.

  • مردم هم متاسفانه رئیس جمهوری در انتخابات نمی کنند.
    0

    مردم هم متاسفانه رئیس جمهوری در انتخابات نمی کنند.

  • 0

    وام 100 الی 500 میلیونی مسکن، چه کسانی دریافت می کنند؟ تنها فقط پولداران و سرمایه داران!
    تسهیلات جدید مسکن به چه کسانی تعلق می گیرد؟ تنها فقط به پولداران و سرمایه داران!

  • ناشناس
    0

    در کشورمان فقط اسم شکایت واعتراق وجود دارد، نه بررسی و رسیدگی به شکایت و اعتراض

  • دریافت پول بابت خدمت مقدس سربازی توسط سازمان تامین اجتماعی جرم و حرام است.
    0

    دریافت پول بابت خدمت مقدس سربازی توسط سازمان تامین اجتماعی جرم و حرام است.

  • دریافت پول بابت خدمت مقدس سربازی توسط سازمان تامین اجتماعی جرم و حرام است.
    0

    دریافت پول بابت خدمت مقدس سربازی توسط سازمان تامین اجتماعی جرم و حرام است.

  • پرونده‌ای برای روحانی در کمیسیون اصل 90 و قوه قضائیه تشکیل شده است اما متاسفانه تاکنون بررسی، پیگیر و رسیدگی نشده است.
    3

    پرونده‌ای برای روحانی در کمیسیون اصل 90 و قوه قضائیه تشکیل شده است اما متاسفانه تاکنون بررسی، پیگیر و رسیدگی نشده است.

  • 0

    آقایان؛ خصوصی سازی را متوقف کنید
    خصوصی سازی در کشور و فقط به خاطر غارت کشور و دریافت پول لالی بوده است، نه توسعه اقتصادی کشور
    متامسفانه خصوصی در کشور تاکنون به نفع مردم و کشور نبوده است و هم عامل اصلی گرانی درسراسر کشور بوده است.
    خصوصی سازی در کشور فقط به نفع دولت و نمایندگان مجلس بوده است که پول دلالی دریافت می کنند.

  • ۵ هزار نفر از فرزندان مسئولان کشور در آمریکا سکونت دارند
    0

    ۵ هزار نفر از فرزندان مسئولان کشور در آمریکا سکونت دارند

  • 0

    مطالبان رفاهی سال 93 - 92 تا امروز دوشنبه 27 دی 1400 است ب حساب ما واریز نشده وهیچکس جوابگو نیست چرا؟
    از جناب آقای مهندس مجید سلطانی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران درخواست رسیدگی دارم
    با تشکر بازنشسته مخابرات منطقه تهران

  • حقوق 20 الی 60 میلیون تومانی دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس از نگاه مردم جرم و حرام است.
    0

    حقوق 20 الی 60 میلیون تومانی دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس از نگاه مردم جرم و حرام است.

  • ناشناس
    0

    پول شبکاری بنده را از مهرماه سال 1389 الی آذر ماه سال 1391 متاسفانه در تاریخ 1397/04/25 واریز شده است چرا؟
    پول اضافه کاری بنده را از آبان ماه سال 1389 الی آذر ماه سال 1392 متاسفانه در تاریخ 1397/04/25 پرداخت شده است چرا؟ سوال اینجاست که آیا مسئولین، مدیران، مسئولان و نمایندگان مجلس خودشان بودند این بی قانونی و بی عدالتی تحمل می کردند

  • نمایندگان مجلس در خانه ملت اگر توان دفاع و حمایت از حق و حقوق کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم را ندارند باید برای همیشه مجلس شورای اسلامی را تعطیل کنند.
    0

    نمایندگان مجلس در خانه ملت اگر توان دفاع و حمایت از حق و حقوق کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم را ندارند باید برای همیشه مجلس شورای اسلامی را تعطیل کنند.

  • 0

    کسانی که در زمان و موقع خصوصی سازی در رسانه ها، صدا و سیما و شبکه خبر شعار سر می دادند خصوصی در کشور بسیار عالی است باید در مورد مشکلات کارمندان،کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور پاسخگو و جوابگو باشند.

  • عملکرد و رفتار این دولت در این مدت 8 سال متاسفانه در کشور یک فاجعه بزرگ ایجاد کرده است.
    2

    عملکرد و رفتار این دولت در این مدت 8 سال متاسفانه در کشور یک فاجعه بزرگ ایجاد کرده است.

  • 0

    بنده فقط در زمان دولت حسن روحانی، سالانه بیش از 999 هزار بار در باره مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور و... علیه دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس در رسانه ها انتقاد، شکایت و اعتراض کردم ولی متاسفانه در مدت 8 سال یک مورد آن هم بررسی، پیگیری، رسیدگی نکردند و هنوز هم نمی کنند و نشده است چرا؟
    100 درصد مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور هیچ ارتباطی و ربطی به تحریم های آمریکا و غرب هم ندارد و تاکنون نداشته است و فقط دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس مقصر اصلی هستند.

    ما درانتخابات از کسی دفاع، حمایت و استقبال نمی کنیم
    چون به خاطر که متاسانه تاکنون دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس هیچ کاری برای حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکردند و هنوز هم نمی کنند.

  • 0

    نماینده کارگران در شورای عالی کار از سال 1357 تاکنون حق و حقوق کارگران را در سراسر کشور پایمال و ضایع کرده است و تاکنون هیچ کاری برای حل مشکلات کارگران نکرده است و هنوز نمی کند و حق و حقوق کارگران دفاع و حمایت نکرده ست و هنوز هم دفاع و حمایت نمی کند چرا؟

  • 0

    تسهیلات 5میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی و تسهیلات 50 میلیون تومانی برای بازنشستگان لشکری و کشوری از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شرم آور است آیا این بی عدالتی نیست. آیا این عدالت است!

  • ناشناس
    0

    از نگاه مردم همه قیمت ها خودرو، کالا، اجناس، گوشت، مرغ، روغن، میوه و... در سراسر کشور غیرقانونی است و هم بصورت غیر قانونی افزایش یافته است.

  • 0

    افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت آجیل شب عید نسبت به سال گذشته/ فزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان، کارگران و بازنشسته های در کشور شرم آور است.

  • 0

    بعد از 43 سال از انقلاب اسلامی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بالای سه میلیون تومان شد+ جزنیات تاسف بار است.
    تجمع اعتراض آمیز 2 هزارنفری بازنشستگان تامین اجتماعی مقابل مجلس مجلس گفت: تا زمانی که حقوق خود نرسیم سکوت نخواهیم کرد.

  • 0

    سرمدی: حمایت از بازنشستگان، وظیفه مجلس است/ متاسفانه تاکنون فقط یک شعار بوده است متاسفانه مجلس در باره مشکلات بازنشستگان کوتاهی کرده است.

  • 0

    در تمام کشورهای اسلامی ماه رمضان و ماه محرم، تاسوعا و عاشورای که فرا می‌رسد قیمت موادغذایی کاهش پیدا می‌کند در کشور ما به دلیل بی‌توجهی دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس برعکس قیمت‌ها بالا می‌رود. بنویسید بسیاری از پست‌ها و جایگاه‌هایی که دولتی‌ها ونمایندگان اشغال کرده‌اند به دلیل بی‌توجهی به مردم غصبی بوده و باید پاسخگو باشند.
    در حالی که دولت ۴ وزیر را مأمور مبارزه با گران‌فروشی کرده، ولی متاسفانه تاکنون هیچ کاری برای مشکلات اقتصادی مردم، افزایش قیمت ها، کالاها، اجناس، گوشت، مرغ، میوه و ... نکردند.

  • 2

    متاسفانه دولت روحانی در این مدت 7 تا 8 سال اجازه نداده است حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بیشتر از 15 درصد افزایش یابد چرا؟
    دفاع از بازنشستگان مظلوم

  • شرم آور و تاسف بار است که متاسفانه از سال 1357 تاکنون مشکلات کارمندان، کارگران و بازنشسته های در سراسر کشور حل نشده است و همچنان نیز ادامه دارد.
    0

    شرم آور و تاسف بار است که متاسفانه از سال 1357 تاکنون مشکلات کارمندان، کارگران و بازنشسته های در سراسر کشور حل نشده است و همچنان نیز ادامه دارد.

  • ناشناس
    0

    دولت برنج را گران کرد؟
    روزنامه اطلاعات با استناد به سخنان علیرضا عباسی، نماینده کرج و نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نوشت: دولت هر کیلو برنج خارجی را با قیمت نیم دلار وارد می‌کند یعنی دولت با ارز آزاد برنج را هر کیلو ۱۳ هزار تومان وارد می‌کند اما آن را به همراه مباشر خود شرکت بازرگانی دولتی ایران حدود ۱۷۰ درصد گرانتر در داخل کشور می‌فروشد.

  • ناشناس
    0

    دولت برنج را گران کرد؟
    روزنامه اطلاعات با استناد به سخنان علیرضا عباسی، نماینده کرج و نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نوشت: دولت هر کیلو برنج خارجی را با قیمت نیم دلار وارد می‌کند یعنی دولت با ارز آزاد برنج را هر کیلو ۱۳ هزار تومان وارد می‌کند اما آن را به همراه مباشر خود شرکت بازرگانی دولتی ایران حدود ۱۷۰ درصد گرانتر در داخل کشور می‌فروشد.

  • 0


    گرونی هست ولی مردم باید صبر کنن / درست میشه!
    یک نماینده مجلس با انتقاد از گرانی‌ها گفته که برنج درجه سه ایرانی کیلویی ۵۰ هزار تومان و سیب زمینی کیلویی ۱۵ هزار تومان شده، مرغ هم که از سفره مردم پر کشیده، با این وضعیت مردم باید جو دم کنند و بخورند.اظهار نظری که سوژه انتشار کارتونی از مهدی عزیزی شد.

  • گرونی هست ولی مردم باید 100 سال دیگر هم صبر کنن / درست میشه!
    0


    گرونی هست ولی مردم باید 100 سال دیگر هم صبر کنن / درست میشه!

  • عملکرد و رفتار رئیسی هم متاسفانه همان سیاست های نادرست غلط و اشتباه دولت حسن روحانی است.
    0

    عملکرد و رفتار رئیسی هم متاسفانه همان سیاست های نادرست غلط و اشتباه دولت حسن روحانی است.

  • ناشناس
    0

    چرا با توجه به اینکه کلیه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی درکشور در بانک رفاه کارگران پرداخت می شود ، این بانک هیچ تسهیلات و وامی به بازنشستگان تامین اجتماعی در سراسر کشور پرداخت نمی کند.

  • 0

    بعد از گذشته 43 سال از انقلاب وام قرض الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی مبلغ 7 میلیون تومان بوده است آن همان فقط به بازنشستگان شهر تهران می دهند شرم آور و تاسف است و بقیه بازنشستگان آدم نیستند و جزء این کشور هم نیستند.

  • ناشناس
    0

    از جنابت آقای میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در تقاضا داریم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از بانک ها رفاه کارگران به بانک ها دیگر انتقال دهد چون به خاطر که بانک ها رفاه کارگران متاسفانه هیچ تسهیلات وام های ضروری و وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن را به بازنشستگان تامین اجتماعی نمی دهند.

  • ناشناس
    0


    پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن به بانک‌ها ابلاغ شد ولی متاسفانه مسئولین بانک ها بی رفاه کارگران انجام نمی دهند و پرداخت وام 50 الی 100 میلیونی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند چرا؟

  • ناشناس
    0

    بیش از این هم از این قوم به حج رفته انتظار نمی رفت

  • ناشناس
    0


    قیمت لوازم خانگی 200 درصد گران شد ولی متاسفانه حقوق کارمندان، کارگران و بازنشسته های 15 الی 20 درصد افزایش یافته است شرم آور و تاسف بار است.

  • ناشناس
    0

    از نطر دولت و مجلس و نظام بازنشستگان قدرت و عددی نیستند و تهدیدی هم محسوب نمی شوند.. پس هر ظلمی می تولن به آنان از جمله حداقل حقوق قائل شد !!

  • محسن
    0

    دولت انتصابی سرمایداران ازاین گند تر بیعرصه تر مکه میش مگه هست گوهشون بگیرن با این انتصاب انتخابشون یه مشت بی سواد شکم سیر بی رگ وریشه چسبیدن بمیزو جونشونو بگیر ومیزشونو نگیر وزیر کشور ی که ادعا میکنه تورم ساختگی باید بره لاجرزدیوار خدا اگر راسته که شما ملت زو انداختین به شک خودش جزاتونو بده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها