اعلام شرایط تازه برای دریافت وام بدون ضامن

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی اعلام کرد: تمام شعب بانک‌های دولتی در سراسر کشور با توجه به تاکید رئیس‌جمهور و دستورالعمل ابلاغ شده، برای پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و بدون اخذ ضامن آمادگی کامل دارند.

اعلام شرایط تازه برای دریافت وام بدون ضامن

علیرضا قیطاسی گفت: شعب بانک‌ها در سراسر کشور آمادگی دارند تا با توجه به منابع و متناسب با درخواست وام، تسهیلات تا سقف یکصد میلیون تومان را بدون اخذ ضامن و با گواهی کسر اقساط پرداخت کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی تصریح کرد: دستگاه‌های صادر کننده گواهی شرطی نگذارند که بانک عامل، با توجه به آن شرط گواهی کسر حقوق را نپذیرد.

وی افزود، دستگاه متولی باید براساس گواهی صادر شده متعهد شود  تا پایان دوره بازپرداخت اقساط، اگر قسطی پرداخت نشد آن را از حقوق وام گیرنده کسر و به بانک عامل پرداخت کند.

قیطاسی تاکید کرد: روسای واحد بانک‌ها باید توجه کنند که پرداخت این تسهیلات مورد تاکید رییس جمهور، وزیر اقتصاد، مدیرعامل بانک‌ها و مجموعه شورای هماهنگی بانک‌ها و بانک مرکزی است و شعب بانک‌ها باید این خواسته را اجرایی کنند.

وی افزود، شعب بانک‌ها بر اساس اعتبارسنجی و دستورالعمل‌های صادر شده خواسته مردم را بررسی و به آن پاسخ مثبت دهند.

وی تاکید کرد، چنانچه رییس شعبه به خواسته ای پاسخ منفی دهد و این پاسخ منفی مورد رسیدگی قرار گیرد در صورتی که رییس شعبه مقصر باشد قطعا با وی برخورد اداری خواهدد شد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • لامی
    0

    باید چند بار بنویسیم تا شما جواب ما را بدهید ؟؟ به بانک رفاه کارگران رفتم در آنجا بع قسمت اعتبارات مراجعه کردم کارت بانک رفاه به ایشان دادم گفتم من طبق بخشنامه وزیر محترم وام می خواهم ایشان گفت شما باید ابتدا مبلغ 20 میلیون تومان پول در بانک بگذاری بعد از دو ماه ما به شما 40 میلیون می دهیم من حقوقم را از ان بانک می گیرم در ثانی به ایشان گفتم خانم اگر من این مقدار پول داشتم نزد شما نمی آمدم !! آخرش گفت همین هست می خواهی بخواه و..... بانک رفاه کارگران قم بلوار امین قسمت اعتبارات آقا سری بزنید

  • مرتضی میرزابابایی
    1



    بسمه تعالی
    جناب آقای احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی
    باسلام و تعدیم تحیات الهی
    احتراما بدینوسیله به استحضار مقام عالیقدرتان میرساند به اینکه اینجانب مرتضی میرزابابایی با کد ملی 1531439901 از بازنشستگان شرکت مخابرات تهران می باشم لذا با توجه به بخش نامه صاده از دولت محترم و الزام بانک های کشور به پرداخت وام و تسهیلات به بازنشستگان بدون هیچگونه ضامن به مبلغ پنجاه الی صد میلیون تومان بر همین حسب بنده اقدام به مراجعه به بانک رفاه کارگران شهر گلستان شهرستان بهارستان استان تهران نموده و همچنین به بانک سپه و صادرت نسیم شهر بهارستان در مورخه 10 و 11 بهمن 1400 و مراجعه نموده که متاسفانه ریاست محترم بانک های مذکور به هیچ عنوان همکاری لازم را در خصوص دریافت وام و تسهیلات انجام نداده با توجه های واهی از دستور دولت در این خصوص امتناع نموده اندلذا با توجه به صحبت وزیر محترم اقتصاد و دارایی که به صراحت عنوان نموده اند بانک های کل کشور موظف به پرداخت وام بدون ضامن به اشخاص بازنشته کشور می باشد و در صورت امتناع از پرداخت وام برخورد قاطع با آن ها صورت می گیرد معذاللک با توجه به اینکه بنده فردی بازنشسته و دارای خانواده و فرزند می باشد و در شرایط نا مطلوب مالی قرار داشته و نیاز مبرم به دریافت وام از بانک های فوق الذکر را داشته که متاسفانه بانک هایی که که به آن ها مراجعه نموده ام هیچگونه همکاری در این زمنیه ننموده و حتی هیچگونه واهمه ای از برخورد قانونی ندارد لذا از مقام عالیقدرتان تقاضای برخورد قاطع با متخلفان بانک های مذکور را مستدعی می باشم.
    با تشکر و تقدیم احترام
    مرتضی میرزابابایی


  • مشکلات پرداخت وام‌های زیر 100 میلیون تومان بدون ضامن با شعار برطرف نمی شود.
    0

    مشکلات پرداخت وام‌های زیر 100 میلیون تومان بدون ضامن با شعار برطرف نمی شود.

  • بنده خدا
    0

    این دروغ ها کهنه شده مگه بانک خود دولت نیست؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 0

    و این در حالی است که شعب بانک‌ها در سراسر کشور، برای پرداخت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و بدون اخذ ضامن رعایت نکردند و هنوز هم رعایت نمی کنند و عمل و اجرا نکردند و نمی کنند چرا؟

  • مرتضی
    0

    بنده در تاریخ 10 و 11 بهمن دو بار برای دریافت وام بدون ضمامن به بانک رفاه کارگران شهر گلستان، بانک سپه وصادرات در نسیم شهر بهارستان جاده ساوه رفتم متاسفانه انجام نداده اند ولی پاسخ و جواب قانع کننده ای به من نمی دهند چرا؟.
    مرتضی - بازنشسته تامین اجتماعی از نسیم شهر با سابقه کار 32 سال و 7 ماه

  • ناشناس
    0

    که بخشنامه‌ای شرایط پرداخت و دریافت وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن توسط بانک مرکزی به کل بانک ها در سراسر کشور ابلاغ شده است ولی متاسفانه برخی مسئولین بانک ها همکاری نمی کنند.

  • چرا بانکها به مردم وام نمی دهند؟
    0

    چرا بانکها به مردم وام نمی دهند؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها