از سوی وزارت اقتصاد ابلاغ شد

مهلت ۲۴ ساعته به بانک ها برای پرداخت وام بدون ضامن

در راستای دستور رئیس جمهور مبنی تسهیل پرداخت تسهیلات به مردم و گسترش اعتبارسنجی در عوض اخذ ضامن، وزارت اقتصاد به بانک‌های زیر مجموعه خود چهار دستور به منظور پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش دولتی، عمومی و خصوصی برای اجرا در حداکثر ۲۴ ساعت ابلاغ کرد.

مهلت ۲۴ ساعته به بانک ها برای پرداخت وام بدون ضامن

چندی پیش رئیس جمهور بانک‌ها را مکلف به اجرای پنج دستور کرد که یکی از آن‌ها، تسهیل پرداخت تسهیلات به مردم است که در این زمینه، فرآیند اخذ وثیقه در پرداخت تسهیلات خرد به مردم تغییر کرد و اعتبارسنجی جایگزین اخذ وثیقه یا ضامن شد.

بدین منظور، در مرحله اول وزارت اقتصاد به بانک‌های زیرمجموعه خود ابلاغ کرد تا پرداخت تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان را برای شاغلین، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های اجرایی اعم از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌های دولتی دارای رتبه اعتباری مناسب (از بانک محل دریافت حقوق خود) را "بدون ضامن" انجام دهند.

در این زمینه، شرایط دریافت دریافت وام تا ۵۰ میلیون تومان تنها با نامه کسر از حقوق و دریافت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان با یک نامه کسر از حقوق همراه با چک یا سفته اعلام شد. 

اکنون، مرکز بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت اقتصاد در نامه‌ای به ۱۳ بانک زیر مجموعه خود اعلام کرده که به منظور عدم نیاز به ضامن در پرداخت تسهیلات خرد برای کارکنان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران بخش دولتی، عمومی و خصوصی دستور دهید تا حداکثر ظرف ۲۴ ساعت نسبت به انجام موارد زیر اقدام شود: 

۱) در اجرای موضوع مذکور، بخشنامه داخلی آن بانک و همچنین فرآیند و جزئیات اقدام شعب، در پایگاه اطلاع رسانی بانک متبوع، درج و به نحو مقتضی به اطلاع عموم مشتریان و مسئولین شعب برسد. 

۲) کلیه واحدهای بازرسی موظفند با تشکیل هیئت ویژه نسبت به بازرسی سرزده و نظارت مستمر بر اجزای بخشنامه مذکور اقدام کنند. 

۳) آدرس سامانه رسیدگی به شکایات آن بانک و آدرس سامانه نظارت مردمی وزارت متبوع در پایگاه اطلاع‌رسانی و کلیه شعب بانک در اختیار مشتریان قرار گیرد. 

۴) کلیه شکایات مردمی در خصوص موضوع مذکور ظرف ۴۸ ساعت رسیدگی و ضمن برکناری متخلفان احتمالی، مراتب به هیئات رسیدگی به تخلفات اداری و حسب مورد به کمیته‌های انضباطی اعلام شود. 

مهلت ۲۴ ساعته به بانک‌ها برای پرداخت وام بدون ضامن

مهلت ۲۴ ساعته به بانک‌ها برای پرداخت وام بدون ضامن

 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • ناشناس
    0


    بنده امروز به بانک رفاه کارگران نسیم شهر بهارستان مراجعه نمودم می گوید ابلاغ نشده است
    بازنشسته تامین اجتماعی

  • اعتراض
    0

    در گفتگوی عنوان شد؛
    پرداخت وام به ۹۰هزار بازنشسته تأمین اجتماعی طی یک ماه آینده
    مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: تا پایان سال ۹۰ هزار نفر دیگر این وام را دریافت می کنند.

    بنده تاکنون سه بار وام 7 میلیون تومانی ثبت نام کردم ولی متاسفانه واریز نکردند چرا؟
    شماره مستمری : 1001321591
    شماره کد ملی؟ 1531439901

  • محمد
    0

    گرفتن وام فقط در یک ساعت! و این در حالی است که بنده متاسفانه بارها در باره بانک ملی شعبه نسیم شهر رباطر کریم به رئیس کل بانک مرکزی اعتراض کردم و پیام دادم ولی متاسفانه تاکنون پیگیری، بررسی و رسیدگی هیچ خبری نیست چرا؟

    بانک ملی شعبه نسیم رباط کریم، بازنشستگان تامین اجتماعی را تحریم کرده است که گواهی کسر حقوقی یا ضمانت تامین اجتماعی را قبول نمی کند چرا؟
    چرا با گذشت بیش از 15 الی 16 ماه هنوز رئیس کل بانک مرکزی و رئیس کل بازرسی بانک ملی ایران بررسی، پیگیری و رسیدگی نکردند و نمی کنند چرا؟
    وام ودیعه مسکن به ۲۲۳ هزار خانوار پرداخت شد/ و این درحالی است که اینجانب محمد میرزابابایی متقاضی وام ودیعه مسکن بنده درسیستم، بانک ملی را انتخاب کردم و پس ازسپری شدن یکماه نوبت دادن با مدارک کامل به همراه ضامن کارمند بازنشته با حقوق 10م به بالا باگواهی کسر ازحقوق به بانک ملی نسیم شهرکد 2358 مراجعه کردم و بعد ازتکمیل پرونده میگوید چون ضامن از بانک رفاه حقوق میگیرد قبول نمیکنیم .باید از بانک ملی حقوق بگیرد و جوازکسب وچک هم قبول نمیکنیم …مردم ازکجا ضامنی پیدا کنند که دقیقا ازبانک ملی حقوق بگیرد؟ پیش رئیس شعبه هم رفتیم قبول نکرد. پس چرا همسایه ما با همین آقای ضامن وام ودیعه از بانک سپه گرفت؟! چرا آنقدرسنگ اندازی میکنند وحرف آخر را اول نمیزنند؟ یکباره بگویند وام نمیدهیم مردم را اذیت نکنید با توجه به اینکه ضامن پدرم بود وبازنشسته مخابرات میباشد.! برای بانک ملی و رئیس شعبه جای شرم وتاسف دارد که 15میلیون ودیعه مسکن را به من مستاجر ندادند.
    پدر من 27 ماه سابقه درجبهه در سال 63 الی 65 در زمان جنگ تحمیلی بوده است و متاسفانه تاکنون هم هیچ گونه ارزشی قائل نیست و نبوده است چرا؟

  • به خاطر پرداخت وام بدون ضامن قیمت پراید ۱۹۰ میلیون تومان را رد کرد؟
    0

    به خاطر پرداخت وام بدون ضامن قیمت پراید ۱۹۰ میلیون تومان را رد کرد؟

  • بانک‌ها برای پرداخت وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن سنگ‌اندازی می‌کنند
    0

    بانک‌ها برای پرداخت وام 50 الی 100 میلیون تومانی بدون ضامن سنگ‌اندازی می‌کنند

  • 0

    سرمایه‌گذاری ایرانی ها در ترکیه، باکو، امارات، کشورهای عربی، کشورهای اروپایی و... عامل اصلی مشکلات مردم، کشور، گرانی و جنگ اقتصادی در سراسر کشور بوده است، نه تحریم، ترامپ و کرونا

  • 0

    برای دریافت وام از بانک ها مشکلات زیاد داریم بخاطر که ضامن کارمند پیدا نمی شود بعضی بانک ها ضامن بازنشسته را قبول نمی کند نمی توانیم وام از بانک ها دریافت کنیم

  • ناشناس
    0

    بعد از انقلاب اسلامی، بهترین دولت احمدی نژاد فقط در ایران بوده است.
    حسن روحانی، بدترین دولت در تاریخ ایران بوده است.

  • 1

    همتی، روحانی، جهانگیری و مسئولان عامل اصلی دلار سی هزار تومان هستند.

  • مستأجر نیازمند وام ودیعه مسکن
    0


    بانک‌ها برای پرداخت وام ودیعه مسکن سنگ‌اندازی می‌کنند
    بانک‌ها به جای روان‌سازی پرداخت وام ودیعه مسکن به مستأجران، در راه اعطای این تسهیلات سنگ‌اندازی می‌کنند که ضرورت دارد مسئولان اجازه ندهند مستأجرانی که مشکلات عدیده‌ای دارند، از نظر دریافت وام یاد شده هم در شرایط سختی قرار بگیرند.
    مستأجر نیازمند وام ودیعه مسکن

  • بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 95
    0

    هر روز در رسانه ها برای بازنشستگان وام اعلام می کنند ولی متاسفانه این در حالی است که متاسفانه بنده در سال 95 بازنشسته شدم تاکنون به من وام نداده اند چرا؟
    بنده تاکنون دو بار دریافت وام 7 میلیون تومانی ثبت نام کردم ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری واریز وام 7 میلیون تومانی نیست چرا؟
    بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 95

  • محمد
    0

    شتر در خواب بیند پنبه دانه!در طول این 43 سال کجا اینها به فکر مردم بودن؟در سال 98 به خاطر کرونا آقای روحانی گفته بود پرداخت اقساط به بانک ها 3ماه به عقب می افتد من هم ندادم بعد از دو ماه از طرف همه بانکها که اقساط رو پرداخت نکردم اخطار برای ضامن ها اومد وتا حالا هم دارم سود دیر کرد بانکها رو میدم از بس ما مردم ساده لوحه به دولتمردان خود اعتماد کردیم!از حق نگذرم تنها بانکی که پیامک کرده بود اقساط سه ماه عقب افتاده وعملی شده بود بانک رسالت بود ودمشان .

  • ناشناس
    0

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ ۱۳:۵۲
    از سوی وزارت اقتصاد ابلاغ شد
    مهلت ۲۴ ساعته به بانک ها برای پرداخت وام بدون ضامن/ و این در حالی است که متاسفانه تاکنون توسط بانک ها عمل و اجرا نشده است چرا؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها