بنزین گران می شود؟

صبح امروز بنزین در ترکیه گران شد، به گفته کارشناسان، گرانی بنزنی در ترکیه، باعث افزایش قاچاق بنزین ایران به این کشور می‌شود اما آیا افزایش قیمت این سوخت در کشور همسایه، باعث گران شدن بنزین در ایران هم می‌شود؟

بنزین گران می شود؟

چند ماه قبل که سوخت در اروپا و ترکیه نایاب شد، برخی از رسانه‌ها ادعا کردند قیمت نفت و بنزین در ایران هم بالا می‌رود. درست است که دولت و مجلس هر دو این ادعا را رد کردند اما فریدون عباسی، رییس کمیسیون انرژی مجلس در همان زمان گفته بود که قیمت حامل‌های انرژی باید واقعی شود و مجلس در حال بررسی برخی طرح‌ها در این زمینه است.

عباسی همچنین گفته بود: اگر قیمت حامل‌های انرژی واقعی شود متعاقب آن مصرف انرژی کنترل می‌شود و باید به آن‌هایی که نیازمند واقعی هستند پرداخت‌هایی صورت گیرد.

افزایش قیمت بنزین در ترکیه، بنزین ایران را هم گران می‌کند؟

حالا افزایش دوباره قیمت بنزین در ترکیه، همسایه غربی سیگنالی جدید برای قیمت بنزین در ایران داد. بسیاری کارشناسان ادعا می‌کردند که بنزین در ایران بسیار ارزان است و به همین دلیل هم به راحتی به کشورهای همسایه ایران قاچاق می‌شود. مدیرعامل بورس انرژی نیز مدعی شده بود از اوایل خرداد امسال که عرضه بنزین در بورس انرژی ایران، متوقف شد؛ سوخت ایران به کشورهای همسایه قاچاق می‌شود.

حسن خسروجردی، عضو اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ایران قبلا از قاچاق روزانه دست‌کم ۲۰ میلیون لیتر بنزین به کشورهای همسایه خبر داده بود. قاچاق سوخت مساله‌ای است که بارها به عنوان دلیلی برای افزایش نرخ قیمت سوخت به ویژه بنزین در ایران مطرح شده است.

مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، سال ۹۷ پژوهشی منتشر کرد که بر اساس آن، بنزین از ایران به کشورهای همسایه قاچاق می‌شد. طبق همان گزارش هم قاچاق بنزین به ترکیه بیشترین سود را در میان کشورهای دیگر داشت.

حالا باید منتظر ماند و دید که آیا افزایش قیمت سوخت در ترکیه، باعث گرانی بنزین در ایران هم می‌شود؟ 

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    راه حل جلوگیری از قاچاق سوخت به کشورهای همسایه گرانتر نمودن نرخ سوخت نیست بلکه راه حل آن جلوگیری نیروهای انتظامی و امنیتی از قاچاق کالا و سوخت به داخل و خارج کشور و برخورد قانونی و قاطع قوه قضائیه با قاچاقچیان است.

  • تقی معمولی
    1

    پس این همه نیروهای نظامی که ماهانه میلیارد ها میلیارد حقوق میگیرند چیکاره اند که روزانه این همه سوخت قاچاق باید بشه و تاوان این بی کفایتی آنان را باید مردم با گرانی بنزین و دیگر اجناس بپردازند

  • خودتان را سیاه کنید
    0

    چطور میتوانید جلوی قاچاق لوازم خانگی و خودرو و و را بگیرید و باعث چند برابر شدن قیمت آنها بشوید ولی به بنزین که میرسد فقط گرانی را چاره راه میدانید

  • علی
    0

    خوب قبول بیزین در مقابل ترکیه ارزان است خدا لعنت تون کنه چرا هزار قلم جنس گرون میکنید که بیزین قاچاق نشه کی تضمین میکنه که این اخرین بار باشه خدا لعت کنه شمارو یک قلم رو ارزون کنید تا بیزین قاچاق نشه انم دلار فقط دلار فقط دلار فردا دلار میشه چها تومان باز قاچاق میشه یک خر که من باشم میفهم اونا که تو مجلس رس قدرت اند نمیفهمن وسلام

  • ناشناس
    0

    شیخ طوطی کمر بسته سریع تند فوری و انقلابی ملت ایران را برای همیشه از کره خاکی محو کنه

  • مهدی
    0

    سوخت ایران را مستقیم به ترک ها بفروشید تا هم ما سود ببریم و هم انها و تحریم دور بزنیم تهاتر کنید

  • وحید
    1

    بله بنزین گران خواهد شد ! قیمت 10 هزارتومان

  • راضی
    0

    خیر و برکت به خاطر ریختن خون مردم و شهدای ابان از مملکت رفته خدا خانه ظلم را می سوزاند

  • محمد
    0

    خخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها