میرکاظمی: به جای افزایش غیرواقعی حقوق ها، قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهیم

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که دولت به جای افزایش غیرواقعی حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش می دهد گفت: این روش بهتر از آن است که ۲۰ درصد حقوق را بالا بردند و ۳۰ درصد بر تورم کشور افزودند.

میرکاظمی: به جای افزایش غیرواقعی حقوق ها، قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهیم

مسعود میرکاظمی در نشست هم اندیشی لایحه بودجه 1401 گفت: سیاست قطعی دولت اصلاح ساختار بودجه بر اساس دستورات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی و تمرکززدایی است؛ ‌با این سیاست ها اختیارات استانداران به ویژه در منابع مالی، رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت اما آنها باید در قبال این اختیار نسبت به شاخص های کلان اقتصادی حوزه خود پاسخگو باشند.

وی افزود: در گذشته زیرساخت های متعددی در کشور ایجاد شده اما نتیجه، شده رشد نامتوازن مناطق و البته وضعیت بد شاخص های کلان اقتصادی؛ ‌در بودجه 1401 بر رشد اقتصادی تمرکز شده است؛‌ طرح هایی که باعث ایجاد رشد می شوند در زیر بخش های مختلف تا سطح شهرستان شناسایی شده اند اجرای این طرح ها در دستور کار دولت و استانداران قرار می گیرد.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه این طرح بر اساس سند آمایش شناسایی شده، تاکید کرد: ما از مجامع استانی نمایندگان مجلس و استانداران می خواهیم با مطالعه اسناد آمایش سرزمین و این طرح ها نظرات تکمیلی خود را به سازمان برنامه و بودجه اعلام کنند.

میرکاظمی: به جای افزایش غیرواقعی حقوق‌ها، قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهیم

میرکاظمی ادامه داد: از زمانی که دولت سیزدهم آغاز به کار کرده است به هیچ عنوان خلق پول نکرده و این روند موجب کاهش نرخ تورم نقطه ای در مهر و آبان شده است؛ بودجه سال آینده بر اساس منابع پایدار و بدون کسری بسته شده و مجلس هم از این سیاست دولت حمایت کرد.

وی با اشاره به اینکه کسری بودجه ریشه بسیاری از مشکلات کشور است، افزود: وقتی بدون داشتن منبع دولتی حقوق 20 درصد افزایش می یابد در اصل با خلق پول، دست در جیب محرومان جامعه کرده و آنها باید هزینه این تصمیم را بپردازند؛ یعنی یک میلیون به حقوق افراد اضافه شده ولی در قبال آن با تورم، سه میلیون دیگر از جیبش برداشته شده است. دولت سیزدهم با ایجاد ثبات و رشد اقتصادی و کاهش نرخ تورم قدرت خرید مردم را افزایش می دهد. 

احمد وحیدی وزیر کشور نیز در این نشست گفت: کشور در دولت سیزدهم استان محور اداره می شود و البته استانداران باید در راستای تحقق سیاست های کلان کشور کوشا باشند.

وی افزود: کشور چاره ای جز تغییر ریل اقتصادی ندارد؛‌ با ایجاد صندوق های سرمایه گذاری استانی دولت سعی دارد علاوه بر رشد اقتصادی به مقوله عدالت بر اساس سند آمایش سرزمین تمرکز کند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 53
  • ناشناس
    0

    چطوری؟! چگونه می خواهید قیمتها را ثابت نگه دارید و یا تورم قیمت کالاها و خدمات را کاهش دهید؟ به جای سخنرانی راه حل علمی ارائه کنید. دولت سیزدهم با ارایه لایحه دو فوریتی در پی حذف ارز ترجیحی و گرانتر نمودن چند برابری (حدود ۷ برابری) قیمت کالاهای اساسی و دارو بود که با فوریت آن در مجلس مخالفت شد آنوقت چگونه شما دم از کاهش قیمتها و افزایش توان خرید مردم می زنید؟!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      باز خدا شما رو بیامرزه،که حرف راست و زدین (۱۰۰۰تومن به مردم میدادن در قبال تورم ۳۰۰۰تومن از جیبشون بر میدارن)

  • مراددل
    0

    اقای میرکاظمی سیر به گرسنه میگوید تکه ات را خردبجوید 8سال هویدا وزیر شاه بود کبریت در 8سال یک تومان بود اما دراین چهل سال روزانه جنس بالا می رود حدود50میلیون از مردم دزد هستند هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک

    نظرات شما -
    • عاشق وطن
      2

      دوست من ، قیمت حتی کبریت در دوره نخست وزیری هویدا ، طی 15 سال ، یک ریال ثابت مانده بود وتغییری نکرد ، و این را موقعی که اعدامش میکردند اعلام کرد

  • سیاوش سلطان
    0

    میرکاظمی: به جای افزایش غیرواقعی حقوق‌ها، قدرت خرید مردم را افزایش می‌دهیم ‼️⁉️
    عشقی چه تضمینی دارید که تورم کنترل شود با اون لُپ چاقت و حقوق نجومیت میخوای تورم را کنترل کنی
    طبق قانون برابر تورم باید قدرت خرید مردم را افزایش داد
    شما که یک پنجم تورم اینکارو نکردید ، همین یک پنجم را هم حذف کنید ، چون در این صورت تکلیف مملکت یکسره می شود
    شما تا لب پرتگاه نروید آدم نمی شوید

  • ..
    0

    اگر میخواهید زیرساختها رو درست کنید، باید درصد حقوقها رو بالا ببرید و درصد تورم و پایین بیارید- مرده شور اون سیاست های احمقانه تون و ببره.

  • ناشناس
    2

    اگرهمه پارک های کشورکه تعدادش زیاده درخت میوه بجای درخت بی ثمربودبرای اقتصادکشورخدایی مفیدبود

    نظرات شما -
    • حسن
      1

      ناشناس جون اونموقع تو هر پارکی باید یک واحد امداد و نجات برای ادمایی که از این درختا اویزون می شدن تا میوه مفت بخورن احداث می شد

    • متفاوت
      0

      اونوقت پارکها چون میتوانست منبع درامد باشد دولت وشهرداری دور این پارکها حصارمیکشید و انحصاری هرچی میتوانست میفروخت یا واگذار میکرد.

  • پیشگو
    1

    کاملا چرت و غیر ممکن...

  • خدماتی در ارتباطات زیر ساخت
    1

    کارمندان بالابگیر پدر همه را در آورده اند و تمام تولیدات و خریدها خاص آنها شده

  • ابر گرانی
    0

    آبادانی ها مثالی دارند که میگن یارو قدش خیلی بلنده وسط جاده هم راه میره.

  • ناشناس
    0

    تکبیر

  • سخن
    0

    هر که هیچ تخصصی نداره خودشو به نحوی به بیت المال سنجاق کرده و آویزون..سمپاشی حسابی لازمه تا دولتی چابک با تعدادی افراد متهصص با کارایی بالا و حذف بسیاری از وزارتخانه ها و کار را به شرکت های خصوصی و روال عادی چون بقیه دنیا. علت تمام گرانی ها چاپ پول برای حقوق های نجومی و اویزونی های انگل بیت المال هست..تورم از اینجا گریبان قشر زحمت کش را گرفته هرچند راه عملی را در گام فوری معامله کالا به کالا میدانم یا معامله با طلا و نقره به جای پول بدون پشتوانه.

    نظرات شما -
    • علی طهرانی
      0

      کار از سمپاشی گذشته برادر کلهم باید بکوبی از نو بسازی

  • تیرشیش کبلاقا
    0

    لبچاقلو سرتاسی پول پارویی اصلا توی اون کله ات مغز وجود داره که چرت و پرت میبافی

  • متفاوت
    0

    شماها هرکاری بکنید تورم رانمیتوانید مهارکنیدمگر اول خودتان رامهار بکنید،شخصی هم که میگوید اگرهمه پارکها درخت میوه بود برای اقتصاد مفید بود درست است اما کاری به تورم ندارد چون تورم حول محورپول میگردد نه فراوانی نعمت.تورم رابطه مستقیم دارد با افکار و شعورجامعه و مسوولان جامعه.بنده ادمهای مسؤل ومتشخصی رامیشناسم که باغ ومیوه های فراوانی دارد اما حاضراست همه انها خراب بشود اما زیرقیمت بازار نفروشد، حتی برای گسترش ان و گرفتن امتیازات خاص پولی ، بهترین انها رابرای مسؤلین ادارات و...هدیه میدهد.حالا شما مسؤل محترم چگونه باگرفتن این هدیه ها میخواهید باتورم مقابله کنید؟ایاخودشما عامل اصلی تورم نیستید؟

  • ابان
    0

    آقای میر کاظمی اشاره کرده اید که از زمانیکه دولت سیزده هم روی کار آمده کاهش تورم در ابان و مهر داشته ایم نمی دانم علم تورم در کدام کتاب یا نوشته ای آمده که شما به ان استناد نموده اید شما یک قلم کالا بگویید که از زمان شما قیمتش پایین آمده باشد خوراک مردم :: گوشت مرغ و تخم مرغ برنج میوه لبنیات فقط شما بگو کدامیک کالا نسبت به زمان آقای روحانی قیمتش پایین آمده همه کالاهای بالا چیزی حدود 75 درصد افزایش یافته صداقت در گرفتار یک درس دینی و اخلاقی است

  • ناشناس
    0

    چهل سال است که افزایش حقوق افزایش تورم همه هم میدانند یک درصد افزایش حقوق دو درصد تورم دارد وتولید از حالت رقابتی خارج میشود باید قدرت پول ملی با تٱمین کالا برگ بالا برود وتولید ارزان نسبت به رقبا افزایش یابد

  • هادی
    0

    اقای میرکاظمیی شما مثل این که تو ایران زندگی نمی کنید چهل سال هست که می خواهید تورم را کاهش دهید اما نه تنها تورم را کاهش ندادید بلکه با دست گذاشتن روی این موضوعن باعث افزایش افسار گسیخته در کشور شدید چون مسولین کشور همیشه تصمیم غلط وغیر کارشناسی می گیرند وروی هر چیز دست گذاشتن باعث گرانی همان کالا شدن پس اگر نمی خواهید حقوقها را افزایش دهید بهانه کاهش قیمت کالاها را ندهید البته اگر شما بتوانید این کار را بکنید خدمت بزرگی به اقشار اسیب پذیر کشور کردید وما کارمندان وبازنشستگان هم افزایش حقوق نمی خواهیم البنه مثل یارانه احمدی نژاد نشود که چندین سال است همه کالاها چندین برابر شده اما مبلغ یارانه 45هزار تومان ثابت مانده که خوب توانستید تورم مبلغ یارانه را ثابت نگه دارید تا تحریم ها برداشته نشود وداد ستد اقتصادی صورت نگیرد اختلاسها بعضی اقایان گرفته نشود این تورم کم شدنی نخواهد بود پس خواهشا مردم را سر کار نگذارید

  • ناشناس
    1

    هر وقت توانستید قیمت کالاها را برای ۶ ماه ثابت نگه دارید ، بعد بیایید ‌مصاحبه ، تا اون زمان فقط سکوت .

  • مش جمعه
    1

    دروغ دروغ دروغ دروغ... اینهم ازبس دروغ گفته کچل شده.

  • ر
    0

    آفرین، اگر توانستی قیمت دلار را به زیر ده هزارتومان بیاری، مردم پای تو را میبوسند، و بهت جایزه ای در حد نوبل می‌دهند، ولی اگر نتوانستی بدان فاتحه دین و ایمان مردم را خوانده ای.

  • اسکلت
    0

    اینجوری که بوش میاد اقایون نه تنها تو کنترل تورم بلکه تو‌پرداخت حقوقاهم گیر کردن

  • محمد
    0

    عمرا بتونن بدون تعامل با دنیا قدرت خرید مردم رو بالا ببرند. بهونه ای بیش نیست برا بالا نبردن حقوق.

  • ناشناس
    0

    روش خوبیه حقوقها را کمتر کن و بعد شعار بده قدرت خرید مردم را بالا بردم . البته شما استاد بالا بردن خریت مردم هستید نه خرید!کچل زشت

  • راستگو
    0

    "دولت به جای افزایش غیرواقعی حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش می دهد"
    اینطور بخوانید: تورم را نمی تونیم کنترل کنیم که هیچ، حقوقها راهم نمی تونیم زیاد کنیم.

  • م
    0

    اصلا خود این بنده خدا الان می فهمه که چی داره میگه

    نظرات شما -
    • علی طهرانی
      0

      بخدا اگر بفهمه حرفهای این اقا مثل اون طرفی که ادعا میکرده 8 سال در جبهه و جنگ بوده بعد که گندش در میاد میگه نبودم ولی عین 8 سال رو براشون دعا کردم از خونه .اخر عاقبت این برادر ان هیاتی که اقای رئیسی برای اداره کشور مدیرشون کرده میشه مثل اون طرف که میگفت دیگه کاری از دست ما بر نمیاد دعا کنید بارون بیاد.

  • شهرام.ر
    0

    بزک نمیر بهار میاد .کاشکی سخن دروغ همچون آب جوش دهن را می سوزاند تا مردم از مسوولان نظام کمتر دروغ می‌شنیدند.

  • تقی معمولی
    0

    مقدمه چینی برای گند کاری جدید

  • سانسورچی
    0

    الان خودت آقای میرکاظمی داری چقدر حقوق میگیری؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    دوره دوم دولت دهم وزارت نفت را به گند کشید حالا هم می خواد همه کشور را به گند بکشد

  • یکی از مردم
    0

    میشه بگی چرا حقوقهای شما واقعی میره بالا ولی مال ما نه؟؟؟

  • احمد
    0

    اول شما تورم را پایین بیار بعد حقوق را کمتر بالاببر نه الان که گارگر و بازنشسته ۳۰۰درصد از حقوق واقعی عقب افتاده شما هم زیر پایش بزن بعد تورم واقعی را اعلام بفرمایید کجا در ابان ومهر تورم پایین امده مردم دارن میبین ولمس میکنن شما بفرمایید خودتان یا خانوادهتان چیزی میخرید تا بفهمید تورم چیست

  • رضا
    0

    اینم از دولت مردمی که حقوق مردم را میخواد به خودشون بده . اگه راست میگی اول حقوق خودت را کم کن

  • ناشناس
    0

    اگر اندکی انصاف و منطق و دلسوزی و جگر داشتید ، فقط حقوق کارمندان و بازنشستگان زیر 10 میلیون را به مقدار قابل ملاحضه افزایش میدادید تا هم اختلاف طبقاتی کاهش یابد و هم رضایتمندی خلق افزایش .

  • همتی
    0

    جناب میرکاظم مقصر نیستی چون تخصص شما بامسئولیت جنابعالی همخوانی ندارد و لذا هر نظری را می توانید بدهید .پراید 5 میلیونی تا دویست میلیون افزایش قیمت پیدا کرده است . بیا فرمول به جامعه اعلام بفرما .

  • ناشناس
    0

    کنترل تورم جز با عادی سازی روابط با جامعه جهانی جذب سرمایه گذاری خارجی افزایش تولید داخلی و هدایت نقدینگی سرگردان به بازار سرمایه و تولید انجام نمی شود شما تورم را کنترل کنید و نرخ ارز را پایین بیاورید افزایش حقوق ندهید در صورتی که در حال حاضر با جهان می جنگید سرمایه های مادی و انسانی را از کشور فراری می دهید و کشور را به ورشکستگی اقتصادی و اخلاقی رسانده اید

  • 1
    0

    شما از خودت یه کم کمتر حقو بگیر ، این حالت توپولی دربیای ، از زمان احمدی نژاد تا حالا خیلی از لحاظ جسمی پیشرفت داشتنی

  • عبدعلی
    0

    ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

  • حقوق بگیر نحومی
    0

    آقای میرکاظمی ، زمانیکه شما وزیر نفت بودید ، مجموع حقوق ، مزایا و دیگر دریافتی های شما در ماه چقدر بود؟؟؟!! و الان ماهیانه چقدر است.؟؟؟!!!

  • کارگر
    0

    حقوق من کارگر بخش خصوصی 100 درصد بلکه بیشتر زیر خط فقره آقای عزیز زندگی کردن با این اوضاع نشدنیه. همه چیز رواز مردم گرفتید دیگه زر نزنید

  • دارا
    0

    دولت به جای افزایش غیرواقعی حقوق، قدرت خرید مردم را افزایش می دهد
    احتمالا دولت یک وردی بلده که هیئت دولت میخونند و قدرت خرید مردم در مقابل افزایش مداوم قیمت کالاها بالا میره

  • ایرانی
    0

    آقای میر کاظمی خودت می فهمی چه مگی؟! اگر فهمید برای مردم مجدداً توضیح بده !!!!تورم از 100درصد هم در دوره شماهم گذشته . چگونه می خواهید قدرت خرید را ببرید بالا؟؟؟؟؟ خر خودتی و جد ابایت...

  • علی طهرانی
    0

    جناب میر کاظمی مردم خودشون مفسر اقتصادی شدن با بلاهایی که شما ها و قبلیا به سرشون اوردن و اینم بدون لابلای صحبت هات دروغ مخفی نخواهد شد خرخ تورم نقطه به نقطه یا هر نرخ تورمی در مهر و ابان کاهشی نبوده و کاری که مجموعه دولت شما داره میکنه فقط چاپ نکردن اسکناسه که و فشار بیشتر به مردمه به هر اماری که مراجعه کنی داره میگه تورم شیب و شدت بیشتری گرفته از زمان دولت جدید و شما با اقتصاد هم سیاست سرکوب در پیش گرفتین بلکه اقتصادم خفه کنید تقاضای خرید و کالا در جامعه مثل گذشته سر جای خودش هست و کاهش پیدا نکرده و شما پولی که برای خریدش لازمه رو چاپ نمیکنید به قول خودتون خلق پول نمیکنید و با این حرکت شما یک طرف معادله و طرف بی اهمیتش رو حل کردین اون طرف معادله مردم و صنعت و گردش مالی جامعه است که کلا به شما انگار ربطی نداره اقای میر کاظمی دقیقا کاری که شما با اقتصاد دارید میکنید کاری که خودرو سازی با مردم کرد اونا خودرویی که میتونستن رو به بهانه های مختلف و دروغ نبود قطعه و تحریم تامین نکردن فقط بخاطر اینکه با حذف عرضه قیمت تعیین کنند برای ملت که الان ما پراید رو بخریم 150 میلیون و بقیه خودرو هارو هم کلا زورمون نرسه بخریم چرا چون فقط جیب کثیف و گنده خودشون رو در نظر داشتن نه نفع کشور و مردم نه حتی انصاف رو رعایت کردن و دولت هم تمام و کمال حمایتشون کرد و به هر افزایشی مجوز داد و سهم خودشم گرفت و این شد اخر و عاقبت خودرو سازی کشور الان هم شما پول رو جمع میکنید از دست مردم به بهانه کنترل تورم ولی تورم رو هم نمیخواهید کنترل کنید و اصلا نمیتونید چون شما اینکاره نیستین و کالا در بازار فراوان ولی پولی دست مردم نیست که دیگه کالایی بخرند و شما هم خودتون و دولت را دارید راحت میکنید و افتخارتون این شده که پول خلق نکردین و نشستین روز به روز بدبخت تر شدن مردم را تماشا کردین اقای رئیس سازمان برنامه و بودجه اگر شما از زمان کار دولت جدید فقط و فقط یک قلم کالای ضروری و یا غیر ضروری رو تونستید نام ببرید که کمتر از چهل درصد افزایش قیمت داشته تمام وعده های شما را باور میکنیم .

  • ناشناس
    1

    تنها خبری اگر به واقعیت به پیوندد
    عالیییییی

  • قدرت زریان آقای
    0

    آقای میرکاظمی شما زندگی مرفع دارید کجایی که ببینی اوضاع بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران ماداریم زیر خط فقر زندگی میکنیم و شماها دربهترین وزارت ترین نازونعمت زندگی مکنید دیگه بسه گوش ماازاین حرفها پره ما نمی‌توانیم نابودی زره زره بچه هامون و نگاه کنیم

  • ناشناس
    0

    زمان هست ،نتیجه طرح شما را هم خواهیم دید. امیدوارم طرحهائیکه ارائه میدهید مانند دو وزارت زمان آقای احمدینژاد که وزیر بودید نباشد.

  • شاشتر
    0

    سه دانه سنگک و دوتا ساقه طلایی خریدم ٥٠٠٠٠٠ ریال.ده سال پیش کار میکردم یارانه گدا صفتی را دور انداختم حالام میگرفتم همین سه قلم میشد خرید کنم.روز اول مموتی بابت گران کردن حامل های انرژی یارانه داد بعدا شد منتی بر گرده مردم.حداقل اینترنت را به شرکت های خصوصی بسپارید.که کم فروشی و گرانفروشی نشود.

  • ناشناس
    0

    باچه روشي ميخواي قدرت خريد رو بالا ببري اقا اين دوره زمونه بدون پول نميشه نفس كشيد اخه مامثل شما نيستم كه حسابي ذخيره بانكي داشته باشيم تا بخواي قدرت خريدو مردمو ببري بالا دو نسل از بين رفته

  • 0

    چي ميگي حالت خوبه جماعت كارمند سيخ شده رفته تو چشماي بعضي ها فكر كرده همه كارمندان مثل اينها حقوقهاي نجومي ميگيرن من با 25 سال سابقه 6 ميليون تا يك ميليون هم بيمه ماليات كم ميشه چي ميمونه بازاريها دكترا كه از ما بيشتر ميگيرن

  • ناشناس
    0

    با این طرح های مسخره تون گند می زنید به مملکت اول تورم را کنترل کنید بعدش حقوق ها افزایش ندهید
    یا واقعا نمی فهمید یا خودتون را به نفهمیدن زدید یا براتون مهم نیست یا تجربه و تخصص ندارید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها