نماینده مجلس در گفتگو با خبرفوری:

طرح مجلس برای آزادسازی واردات خودرو نوعی کلاهبرداری است/ رانت خواران برنده اصلی طرح

نماینده مجلس گفت: در طرح جدید گفته شده به جای واردات خودرو صادرات انجام شود.طرح مجلس برای آزادسازی واردات خودرو نوعی کلاهبرداری است.

طرح مجلس برای آزادسازی واردات خودرو نوعی کلاهبرداری است/ رانت خواران برنده اصلی طرح

جلیل رحیمی جهان آبادی  در گفتگو با خبرفوری اظهار کرد: ما در سال کمتر از ۱۵۰۰ خودرو صادر کرده‌ایم و واردات معادل آن یک شوخی است.

او تاکید کرد: مجلس طرح جدید واردات خودرو را به نفع رانت خواران تغییر داده است.

رحیمی جهان آبادی توضیح داد: به خاطر بی‌کیفیتی محصولات داخلی در خارج از ایران این خودروها به آهن قراضه تبدیل شده و به ازای آن رانت وارد کردن خودرو را به دست می‌آورند. 

مشروح گفت‌وگو را بشنوید.

حجم ویدیو: 9.82M | مدت زمان ویدیو: 00:03:37 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • غریبه
    0

    خب پولش میدن طرح تصویب بشه بعد توقع داری سودش کی ببره

  • ناشناس
    0

    مثل سایر کارهایشان

  • ایرانی
    0

    مردم را خر حساب کردند

    نظرات شما -
    • M
      7

      تورو شاید.ولی بقیه رو خیر

  • احمدی
    0

    سلام،بله نماینده صحیح میگه.در حالی که شعار
    انحصار طلبی را محکوم می‌کنند اما در این ۴۳:سال شرکتهای خودرو ساز الخصوص ایران خودرو و سایپا که ارزهای ارزان را گرفتند و ملت را چپاول کرده و حالا برای مردم شعار بیهوده میدهند.
    اگر مردم صبر کنند و مدتی اصلا خودرو نخرند حتما به نتیجه مطلوب خواهیم رسید و خودرو سازها یا قیمتها را به نصف تقلیل میدهند و یا باید ورشکسته بشوند. بهیچوجه خودرو نخرید
    تا به التماس بیفتند.

  • دن کیشوت
    0

    واردات خودرو بایستی حتمن صورت گیرد، آنهم با تیراژ بالا و تعرفه گمرکی پایین، تا پوز ایران خودرو و سایپا که آشغال هایشان را به بالاترین قیمت در پاچه مردم کرده‌اند به خاک مالیده شود و خودرو از انحصار آنها بیرون بیاید، قطع به یقین این نماینده مجلس و هر مسوول دیگری که با واردات خودرو مخالف است، سهمی از ایران خودرو و سایپا دارد و مشغول بخور بخور است و نگران قطع جیره و مواجب، وگرنه مگر نه اینکه شما قانون گذار هستی، خیلی راحت قانونی تصویب کن که به موجب آن، هم واردات خودرو صورت گرفته و هم رانتی اتفاق نیفتد!!

  • وحید
    0

    بنده بعنوان یک کارشناس مستقل عرض می کنم ! دولت بزرگ و نا کارآمد بلای جان شده بطوریکه تمام مدیران بجای رسیدگی به کار مردم و کشور درگیر تامین پول برای این دستگاه بی خاصیت عریض و طویل هستند !!! به قولی یکی از دوستان بدبختی مردم ایران از اونجا شروع شد که دولت داریم دولت انگل ! بجای کار برای مردم نیروش صرف تامین پول یرای خودش ! تمام لایحه ها همین اصلا" تمام گرفتاری مردم ایران بخاطر دولت بی خاصیت ! ایکاش ایران دولت نداشت و منابعش در اختیار مردم اونوقت می دید که مردم ایران از ثروتمندترین مردم جهان بودند و نه از فقر خبری بود نه از گرفتاری !!!!! می دانید سالیانه برای حفظ این دستگاه فاسد چقدر از سزمایه مردم داره هزینه میشه !!! دولت سر افعی این اقتصاد فاسد است خود دولت بزرگترین فاسد و مافیاست کافی به عملکرد دولت نگاه کنید !

  • ناشناس
    0

    باسلام چرا از جانبازان که در دفاع مقدس مجروح شده اند ولی مدرک بالیتی انها در بعضی از بیممگر ارستانها از بین رفته است از سال ۶۵تا ۶۶مگر اینها برای نانوس ملت نرفته اند چرا باید مورد بی مهری قرار بگیرند

  • علی
    0

    خودشون و بچه هاشون هوس ماشین نو کردند و میخواهند ی کم ماشین لوکس و نیمه لوکس وارد کنند وگرنه اگه فکر اکثر مردم باشند فقط خودروهای معمولی و ارزان ولی با کیفیت وارد میکنند که هم رقابت باشه و هم اکثرا قدرت خرید داشته باشند.

    نظرات شما -
    • دندان لق
      0

      کاملا درست ....هیچگاه مردم برایشان مهم نبودند ..مثل زمان احمدی نژاد که به اسم واردات خودرو برای جانبازان همین کار رو انجام دادند ..!

  • فواد ری
    0

    طرح مجلس دقیقا مانند این است که در یک وضعیت خشک سالی دولتی بخواهد مشکل کمبود و گرانی نان مردم را حل کند لذا دستور دهد در صورت صادرات گندم وجو بازرگانان وتجار می توانندگندم وارد کنند تا مشکل کمبود وگرانی گندم حل شود !!!؟؟؟ مجلس ۱۰ درصدی احتمالا در این رابطه از فرمول ریاضی که می گوید منفی در منفی می شود مثبت بهره گرفته است .

  • ناشناس
    0

    این بلایی است که سیاستگذار بر سر واردات خودرو و لوازم خانگی آورده است! در هیچ کجای دنیا حتی کشورهایی که سرآمد تولیدات پیشرفته و اقتصاد برتر دنیا هستند ممنوعیت واردات وجود ندارد. بدون واردات کالاهای باکیفیت، رقابتی در تولید انحصاری کالاهای داخلی شکل نمی گیرد و نتیجه آن می شود تولید کم کیفیت کالاهای داخلی و گرانی قیمت آنها!

  • ناشناس
    0

    گرانترین کشور در قیمت خودرو و مسکن در جهان هستیم و کمترین درآمد سرانه را البته قبل از کشورهای آفریقایی داریم اگر این فساد و سوء مدیریت نیست پس چیست؟ چرا تاوان 60 سال فساد خودروسازان را ملت باید در جادها بپردازند ؟ بهترین خوردو روز اروپا را می توان با قیمت20هزار دلار خرید چرا بدست ما چند برابر می رسد؟ تا کی این شیوه اشتباه باید ادامه یابد

  • ناشناس
    0

    دیکه همه چی را کفت.پس خودشان همه چی را میدانند.و باز این خیانت را هم برا مردم و هم برا دولت میکنند.ننگ برا ما باد .که خود میکنیم

  • ناشناس
    0

    بابا جون بس کنید مردم از همه چیز خبر دارن ولی جرات نفس کشیدن ندارن چون هر کس صداش در میاد می کشید لطفاً علنیش کنید کل کشور مال شماست چرا یه قل دوقل بازی می کنید فقط به شعور مردم توهین کنید از قدیم گفتن دذد باش و نترس ترس ندارن که راحت باشید مردم دیگه چیزی برا آز ✋ دادن ندارن

  • هلی
    0

    بترسید از روز جزا.....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها