بهترین زمان سفر به مشهد

انتخاب درست یا غلط زمان سفر می‌تواند آن را به بهترین یا بدترین تجربه سفر زندگی‌تان تبدیل کند. یک منطقه ممکن است در فصل بهار و تابستان بهترین مقصد سفر محسوب شود اما در فصل زمستان بدترین انتخاب باشد یا بالعکس.

بهترین زمان سفر به مشهد

بنابراین اگر قصد دارید در آینده‌ای نزدیک راهی مشهد شوید به نکاتی که در ادامه توضیح خواهیم داد توجه کنید تا تجربه بهتری برای خود و خانودتان ایجاد کنید.

بهترین زمان سفر از نظر آب‌و‌هوایی

موقعیت جغرافیایی مشهد باعث شده این شهر زمستان‌های بسیار سرد و خشکی را تجربه کند. به طوری که دمای هوا در زمستان گاهی به منفی 15 درجه می‌رسد. در کنار سرمای شدید زمستان، تابستان‌های گرم و خشک آن گاهی به 43 درجه بالای صفر می‌رسد، بنابراین اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که تحمل گرما یا سرمای شدید را ندارید، بهتر است بهار و پاییز را برای سفر انتخاب کنید.

در این دو فصل می‌توانید هم از هوای خنک و دلپذیر این شهر لذت ببرید و هم به دور از هیاهو و شلوغی به گشت‌وگذار در طبیعت بهاری و پاییزی ییلاق‌ها و روستاهای اطراف بپردازید.

بهترین زمان سفر از نظر فصلی

هرچند فصل بهار مناسب‌ترین فصل برای سفر به مشهد است، اما فراموش نکنید 15 روز تعطیلات نوروز، به هیچ عنوان زمان مناسبی برای سفر به مشهد نیست چون بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند لحظه تحویل سال نو را در حرم امام هشتم حضور داشته باشند به همین دلیل این دو هفته خیابان‌های مشهد به قدری شلوغ و پر از جمعیت می‌شوند که حتی رفت‌وآمد عادی را با مشکل مواجه می‌کند. 

شلوغی مشهد فقط مختص تعطیلات نوروز نیست. تراکم سفرها از اواخر خرداد که زمان تعطیلی مدارس است شروع شده و تا اواخر شهریور ادامه دارد. در این ایام نه تنها پیدا کردن بلیط قطار و هواپیما به سختی انجام می‌شود بلکه پیداکردن یک اقامتگاه مناسب نیز با سختی‌های زیادی همراه است. برای پیدا کردن هتل، سوئیت، آپارتمان، ویلا و... سری به وب سایت هومسا   homsa.net بزنید.

بنابراین توصیه می‌کنیم برای سفر به مشهد از 20 اردیبهشت تا اواخر خرداد که خانواده‌ها درگیر درس و امتحانات فرزندان خود هستند و همچنین فصل پاییز که با شروع مجدد مدارس همراه می‌شود، برای سفر خود انتخاب کنید. زمستان سرد این منطقه چندان مناسب سفر نیست.

بهترین زمان از نظر دسترسی به امکانات

پیدا کردن اقامتگاه مناسب نیز یکی دیگر از مشکلات سفر در تابستان است. بسیاری از هتل‌ها و مهمانپذیرها از ماه‌های قبل رزرو می‌شوند و حتی افزایش قیمت‌ها در این سه ماه به شدت احساس می‌شود. گاهی مسافران مجبور می‌شوند از خانه‌های اجاره‌ای ساکنان این شهر بدون کوچکترین استاندارد اقامتی، استفاده کنند. برای حل این مشکل پیشنهاد می‌کنیم از وب‌سایت‌های اقامتی مانند هومسا بهره ببرید. اجاره سوئیت و اتاق ارزان در مشهد با قیمت‌های مناسب از طریق هومسا باعث می‌شود بدون نگرانی و دغدغه سفری لذتبخش را تجربه کنید.

بهترین زمان سفر به مشهد از نظر هزینه

طبیعتا زمانی که تقاضا برای یک کالا یا خدمت بالا می‌رود، قیمت‌ها هم افزایش پیدا می‌کنند. در مورد سفر هم وضع به همین منوال است. افزایش تعداد مسافران در تابستان باعث می‌شود مالکان این اقامتگاه‌ها و هتل‌ها هزینه‌های بالاتری را از مسافران دریافت کنند. نه تنها هزینه هتل‌ها و مهمان‌پذیرها بلکه، قیمت بلیت و تور، رستوران‌ها و سوغاتی و... هم بالاتر می‌روند، به همین دلیل هزینه سفر به مشهد در تابستان با پاییز بسیار متفاوت است. برای اجاره مهمانپذیر در مشهد با قیمت‌های معقول و منطقی می‌توانید سری به وب‌سایت هومسا بزنید و از میان تعداد زیادی مهمانپذیر و آپارتمان و ... با رنج قیمتی متفاوت، مناسب‌ترین گزینه را با توجه به بودجه و انتظارات خود پیدا کنید.   

مناسبت‌های خاص

مناسب‌هایی مانند تعطیلات نوروز، تاسوعا و عاشورای حسینی، ماه رمضان و شهادت و ولادت امام رضا (ع) از جمله روزهای خاص سال هستند که جمعیت مشهد خارج از حد تصور است. هرچند حضور در حرم، در چنین ایامی و شرکت در مراسم‌های خاص آن حال‌و‌هوای ویژه‌ای دارد اما اگر تحمل شلوغی بیش از حد را ندارید یا مشکلات حرکتی و تنفسی دارید بهتر است، زمان دیگری را برای سفر خود انتخاب کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها