واردات دام سنگین از پایانه‌ مرزی کوهک سراوان آغاز شد

نخستین محموله دام زنده وارداتی باحضور استاندار سیستان و بلوچستان و مدیرکل مرزی وزارت کشور از طریق پایانه مرزی کوهک سراوان وارد استان شد.

واردات دام سنگین از پایانه‌ مرزی کوهک سراوان آغاز شد

احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم با تاکید بر تسریع در روند واردات دام با ارز دولتی از همه دست اندرکاران این بخش خواست تا دام های وارداتی با ارز دولتی پس از گذراندن دوره قرنطینه مستقیم وارد کشتارگاه‌های استان شده و گوشت استحصالی برای ارائه به مصرف ‌کنندگان تحویل ستاد تنظیم بازار گوشت شود.

وی افزود: نخستین محموله دام زنده وارداتی با ارز دولتی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی ۵۰۰ راس بوده که به تدریج وارد استان سیستان و بلوچستان خواهد شد.

همچنین با حضور استاندار سیستان وبلوچستان کلنگ ساخت نخستین کشتارگاه صنعتی دام در بخش مرکزی سراوان در روستای «ناگان» به زمین زده شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان نیز در این مراسم گفت: این کشتارگاه در زمینی به گستره ۵ هکتار و با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

حسین سرابندی افزود: از کل اعتبار این طرح ۶ میلیارد تومان از محل تسهیلات کم بهره و ۴ میلیارد تومان از محل مشارکت بخش خصوصی تامین و پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: این کشتارگاه در هرشیفت کاری ظرفیت کشتار ۲۰۰ راس دام سنگین و ۳۰۰ راس دام سبک را خواهد داشت.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها