حفر کانال در عرصه محوطه تاریخی شوش توسط عوامل شهرداری؛حضور باستان‌شناسان در محوطه

سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی خوزستان با اشاره به این‌که اگر محوطه زیرگذر ورودی شهر شوش در عرصه جهانی نباشد، قطعا در حریم جهانی است، گفت: این عرصه جزء محدوده ملی است.

حفر کانال در عرصه محوطه تاریخی شوش توسط عوامل شهرداری؛حضور باستان‌شناسان در محوطه

سید حکمت‌الله موسوی اظهار داشت: در دو شب گذشته عوامل شهرداری در قسمتی از عرصه محوطه تاریخی شوش اقدام به حفر و احداث کانالی به طول 200 تا 300 متر، به عرض یک متر و عمق دو متردر محل زیرگذر شوش کردند.

وی بیان کرد: میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان پس از اطلاع، به موضوع ورود و افرادی از اداره کل در محل احداث و حفر حضور پیدا کردند اما علی‌رغم همه پیگیری‌ها کار متوقف نشد.

سرپرست اداره‌کل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به اهمیت شهر شوش افزود: محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه تعدادی از مدیران ارشد به استان خوزستان سفری داشتند و در ساعت سه بامداد روز جمعه در تاریکی، بارندگی و بدون مجوز در محل احداث کانال حاضر شدند اما موفق به بازدید نشدند که در نهایت در اهواز جلساتی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه بنا شد تا به صورت کاملا کارشناسی و فنی، تعدادی از باستان‌شناسان مطرح کشور بررسی‌ها را انجام دهند تا در نهایت نسبت به هرگونه اقدام نهایی تصمیم‌گیری شود.

موسوی در توضیح نامه ارسالی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شوش، اظهار داشت: نسبت به این نامه تأملات لازم باید انجام شود و سازمان به همکاری که این نامه را ارسال کرده، تذکرات لازم را داده است.

وی با اشاره به این‌که اگر محوطه زیرگذر ورودی شهر شوش در عرصه جهانی نباشد قطعا در حریم جهانی است، گفت: این عرصه جزء محدوده ملی است و به صورت رسمی به دستگاه‌های متولی اعم از استاندار وقت خوزستان، فرماندار، دادستان و شهردار ابلاغ شد.

موسوی گفت: بررسی اولیه نسبت به این محوطه باید انجام شود و به محفض تعیین نتایج اولیه، مشخص خواهد شد که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان چه رویکردی را اتخاذ می‌کند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها