میزان ابتلا به سرطان در ‌بانه از روند رو به رشدی برخوردار بوده است

میزان ابتلا به سرطان در ‌بانه از روند رو به رشدی برخوردار بوده است

به گزارش خبرگزاری تسنیم علی شالباف عصر امروز در پنجمین جلسه کارگروه بهداشت و امنیت غذایی که با حضور مسئولان شهرستان بانه برگزار شد، اظهار داشت: بیماری سرطان یکی از شایع‌ترین علل مرگ و میرها در سراسر جهان بوده و سالانه چندین میلیون نفر به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

وی با اشاره به وضعیت این بیماری در شهرستان بانه، گفت: بر‌اساس آمارهای موجود طی سه سال اخیر میزان ابتلا به بیماری سرطان در شهرستان بانه از روند رو به رشد و تصاعدی برخوردار بوده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه با اشاره به بیماران سرطان این شهرستان در سال 93، تصریح کرد: آمار بیماران در دو سال قبل 23 نفر بوده و سال گذشته 29 نفر بوده اما متاسفانه در 9 ماهه ‌امسال آمار بیماران سرطانی در شهرستان بانه با یک روند تصاعدی به 32 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه بیماری سرطان در بین زنان مربوط به سرطان سینه و در مردان نیز مربوط به سرطان معده است، گفت: شهرستان بانه از نظر آمار بیماران سرطانی از جایگاه پنجم برخوردار است.

شالباف افزود: تغییر سبک زندگی، تغذیه ناسالم، کم تحرکی و گرایش به مواد مخدر و الکل از عوامل مهم در ابتلای افراد به انواع سرطان‌هاست.

وی اظهار کرد: امروزه شیوع بیماری‌های غیرواگیر سلامت انسان‌ها را تهدید می‌کند که می‌توان با تغییر سبک زندگی، اصلاح الگوی تغذیه‌ای و مصرف، ورزش و دوری از الکل و مواد مخدر تا حد ممکنی با این بیماری مبارزه کرد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بانه با اشاره به وضعیت نانوایی‌های سطح شهرستان گفت: در نه ماهه ‌امسال بیش از 1225 مورد بازرسی از 148 واحد نانوایی در سطح شهرستان بانه به عمل آمده که صدور 62 مورد اخطاریه، 12 مورد قطع سهمیه نانوایی و 2 مورد پلمپ از نتایج این تعداد بازرسی بوده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها