بازدید مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس از کارخانه آلومینیوم کاوه

صبح روز پنج شنبه بیستم اردیبهشت ماه دکتر ناصر وارد کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان - مسجدسلیمان شد.

بازدید مدیرعامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس از کارخانه آلومینیوم کاوه

پس از مراسم استقبال و خوش آمد گویی پرسنل؛ جلسه و نشست صمیمی دکتر ناصر مدیر عامل هلدینگ صنایع معدنی کاوه پارس با جمعی از کارگران و مهندسان کارخانه در سالن کنفرانس صورت گرفت. مطابق روال ابتدا تلاوت قرآن مجید، پخش سرود ملی و به تصویر کشیدن بخشی از روند کار و تولید درکارخانه به نمایش گذاشته شد. سپس مهندس مهدی سرخان پور مدیر عامل کارخانه آلومینیوم ضمن معرفی افراد و اشاره به جایگاه آنان به بخشی از فرایند تولید به صورت مختصر اشاره داشتند.

در ادامه جلسه مهندس اکبر اسیوند مدیر دفتر فنی کارخانه؛ چشم انداز و رویکرد کارخانه را به صورت مفید و مختصری به استناد آمار و ارقام جهت اطلاع و استحضار دکتر ناصر مطرح نمودند. دکتر ناصر با دقت خاص یک مدیر مدبر به نقطه نظرات کارگران و مهندسان دقت نظر و توجه داشتند؛ برای نگارنده مطلب جالب بود که متوجه شدم دکتر ناصر حتی از یاداشت نام و عنوان و توضیحات افراد در طول جلسه دریغ نمی کرد.

دکتر ناصر پس از استماع و شنیدن نقطه نظرات و مباحث پرسنل و مدیر عامل کارخانه ضمن ابزار خرسندی از حضور در بین پرچم داران عرصه کار و تلاش این کارخانه ابراز داشت: همانگونه که همگی می دانیم بنیاد مستضعفان از جمله نهادهای زیر مجموعه و منصوب به مقام معظم رهبری میباشد که با اهداف کلانی مانند شناسایی و ارائه راهکار در جهت محرومیت زدایی از چهره مناطق کم برخوردار مثل همین شهرستان مسجدسلیمان و وحومه ی آن است. لذا در برخی از مناطق عمدا محروم و مستعدکشور با احداث و راه اندازی کارخانجات ضمن ایجاد اشتغال پایدار و توسعه در کنار هدف کاهش نرخ بیکاری و به تبع آن کاهش آسیب های اجتماعی؛ هدف دیگری در دستور کار بنیاد قرار دارد که بواسطه تولید و فروش محصولات کارنجات خود و در نهایت با سودهای حاصله شرایط و بستر خدمت رسانی به محرومین سایر نقاط جامعه در بخش های ضروری آن مناطق فراهم شود. لذا امثال من و شما باید به این نکته توجه داشته باشیم که با کار و تلاش بیشتر این دست کارخانجات را روی پا خود نگه داریم و به رشد تولید کمک کنیم و باعث اشتغال زایی بیشتری در منطقه بشویم و از طرفی به مرحله ی سود آوری برسیم که بتوانیم اعتبار لازم را برای به ثمر رساندن سایر پروژه های محرومیت زدایی؛ عمران و آبادانی بنیادمستضعفان را در سایر نقاط محروم کشور را تقویت کنیم. این اموال و سرمایه ها یک امانت در دست من و شماست؛ لذا باید تمام همت خود را به میدان بیاورید و با تلاش مضاعف و نقش بیشتری در رشد تولید داشته باشید. و امثال من هم باید بدنبال راهکارهایی باشیم که گره ها و مشکلات پیش رو شما را برداریم و مسیر رشد تولید هموار تر بنمائیم.

باتوجه به درخواست کارگران در خصوص اجرای طرح طبقه بندی مشاغل دکتر ناصر در میانه مباحث خود عنوان کرد: از آنجا که یکی از انتظارات کارگران محترم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل است تاکید نمودند و مقرر گردید طرح طبقه بندی مشاغل در سال مالی جاری انجام و اجرایی شود. از دیگر دستاوردهای این بازدید این بود که در جهت رونق و افزایش سطح تولید و رضایت و جذب مشتری و سفارشات بیشتر تاکید بر تکمیل خط تولید و رفع نواقص در راستای رسیدن به ظرفیت اسمی [نامی] خطوط تولید در دستور کار قرار گرفت؛ سوم اینکه مقرر گردید چشم انداز کارخانه در راستای ظرفیت منطقه به روز رسانی و جهت تعیین تکلیف در اختیار هئیت مدیره هلدینگ قرار گیرد.

وی در جمع بندی خود عنوان نمود یکی از دلایلی که در این سالها حال کارخانه خوب نبوده است عدم تکمیل زنجیره تولید این کاخانه بوده است؛ اگر چه مشخص است با تلاش پرسنل و مدیر عامل درجهت رشد تولید؛ خیز و گامهایی برداشته شده است. لذا وی با تخصیص اعتبار لازم جهت تکمیل کوره ریخت گری با ظرفیت ۶۰۰۰ هزار تن در سال موافقت نمودند.

ناصر در پایان جلسه ابراز داشتند: از آنجا که مدیر عامل جناب سرخان پور توانسته تیم خوب و نیروهای با انگیزه ای را کنار هم قرار دهد؛ پس برای خوب شدن حال کارخانه و روی پای خود ماندن را منوط به تعریف کار و تلاش در جهت تولید و به سود رسانی کارخانه دانستند؛ و از پرسنل خواستار شدند برای تحقق جذب نیروی بیشتر که در طول جلسه از مطالبات کارگران بود؛ باید پای کار باشند و در این مسیر باهمراهی و همیاری و از خود گذشتگی کاری روی زمین نماند.

پس از جلسه و نشست نوبت به اقامه نماز جماعت به امامت حجه الاسلام و المسلمین سعید رئیسی رسید و صرف نهار و در ادامه بازدید از خط تولید و گفتگو با سایر کارگران حاضر در خط تولید در برنامه دکتر ناصر قرار گرفت.

در طول تقریبا دو ساعت حضور درخط تولید ناصر ضمن دیدار و گفتگو صمیمانه و تخصصی با پرسنل درطول خط از تولیدات و اقدامات صورت گرفته بازدید دقیق و جامع و کاملی بعمل آوردند.

ضمنا در این دیدار آقای دکتر بهبهانی ریاست هئیت مدیره آلومینیوم کاوه خوزستان نیز حضور داشتند.

در این بخش از گزارش نگارنده لازم می داند که عنوان شود که آقای مهندس مهدی سرخان پور از تاریخ عفتم مهرماه ۱۴۰۱ سکان داری و مدیر عاملی کارخانه آلومینیوم کاوه خوزستان را در حالی عهده دار شده که مشکلات عدیده ای پیش رو تولید قرار گرفته بود و کارخانه در شرایط مساعدی نبود و اگر بگوئیم اگر به همان روال یکی دو ماه دیگری پیش می رفت احتمال تعطیلی آن می رفت نا بجا نگفته ایم. در طول این مدت حضور با کار و تلاش و همدلی و همراهی مضاعف کارگران… اتفاقات قابل توجه ای رقم خورد که برخی از آنها ستودنی است؛ چرا که با کم ترین هزینه و در بدتر ترین شرایط و از همه مهم تر با تکیه بر دانش بومی مهندسین و کارگران پای کار این کارخانه رقم خوردند. که باهم مروری بر آنها داشته باشیم خالی از لطف و قدر شناسی نبوده و نیست: از ۳۱ مورد اقدامات صورت گرفته در طول این مدت به ذکر اهم آنان اکتفا می کنیم.

۱- نصب و راه اندازی کوره سولوشن [که برای جذب استحکام بیشتر مواد اولیه تولید، طراحی و ساخته شد.]
۲- انتقال تمام حساب های شرکت به بانک سپه… مسجد سلیمان
۳- عقد قرارداد ساخت کوره ریخت و سیستم ریخت
۴- اخذ مجوز پرداخت بهره وری به پرسنل از هیات مدیره کارخانه
۵- ثبت رکورد تولید سالیانه کلیه سنوات
۶- اصلاح حق شیفت پرسنل از ۱۵ به ۲۲.۵ درصد
۷- اخذ مجوز CE اروپا

در حاشیه جلسه و در طول بازدید دکتر ناصر قول و قرارهای کتبی هم به امضا ایشان و برخی پرسنل رسید که به نوع خود نشان از روحیه مدیریت انقلابی. مکتبی و جهادی … ایشان بوده است.

در پایان کارگران کارخانه با شعار اینکه می خواهیم پای کار ایرانمان بمانیم بازدید دکتر ناصر به نقطه پایانی خود رسید. و روز خوبی برای بهتر شدن حال این کارخانه رقم خورد.
به امید ایرانی سربلند

منبع: وقایع صنعت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها