فرماندار اهواز خبر داد:

ورود آب به منازل در برخی محله‌های اهواز/ میزان بالای آبگرفتگی در ۳ منطقه

فرماندار اهواز با اشاره به اینکه به هیچ وجه نباید آب وارد منازل مردم شود اما سطح برخی از منازل پایین‌تر از سطح خیابان است، گفت: در اهواز باید از نظر مهندسی و ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ و هدایت آب‌های سطحی به گونه‌ای عمل کرد که هیچ آبی در شهر جمع نشود و از این مورد کوتاه نمی‌آییم.

 ورود آب به منازل در برخی محله‌های اهواز/ میزان بالای آبگرفتگی در ۳ منطقه

سید احمد موالی‌زاده اظهار کرد: با توجه به اینکه در بعداز ظهر امروز (۵ فروردین‌ماه) شاهد وقوع باران به صورت رگباری در دقایقی محدود بودیم، میزان آبگرفتگی به ‌ویژه در مناطق ۵، ۶، ۷ و ۸ شهرداری اهواز خیلی بالا است اما همه در حال تلاش هستند تا ماندآب به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه خط قرمز ما ورود آب به منازل است، افزود: متاسفانه در مناطقی مانند گلدشت و کوی رزمندگان، آب وارد حیاط منازل شده که این مساله برای ما بد است و قابل قبول نیست. به هیچ وجه نباید آب وارد منازل مردم شود اما سطح برخی از منازل پایین‌تر از سطح خیابان است.

فرماندار اهواز گفت: موج بارشی دیگری نیز داریم؛ از امشب کار اصلی ما شروع می‌شود و شرایط را مدیریت می‌کنیم تا دچار مشکل نشویم.

وی در مورد مطرح شدن موضوع مسطح بودن اهواز و اینکه نباید منتظر پایان کامل مشکلات آبگرفتگی در شهر باشیم، تصریح کرد: مطرح شدن این مساله را به هیچ وجه قبول نداریم و اینکه بگوییم چون اهواز مسطح است باید به این شرایط آبگرفتگی قانع شویم، درست نیست. در اهواز باید از نظر مهندسی و ایجاد ایستگاه‌های پمپاژ و هدایت آب‌های سطحی به گونه‌ای عمل کرد که هیچ آبی در شهر جمع نشود و در این مورد کوتاه نمی‌آییم.

موالی‌زاده در خصوص آبگرفتگی زیاد در برخی مناطق و در مقابل، نبود آبگرفتگی در مناطقی مانند نیوساید و شهرک نفت گفت: در مناطقی مانند شهرک نفت یا نیوساید شیب و سطح مناطق به گونه‌ای است که در بسیاری از محلات این گونه نیست. به طور مثال خیابان‌های الحدید پایین‌تر از سطح عادی دیگر مناطق ساخته شده‌اند و این تخلفی است که انجام شده و این مساله به دلیل نبود نظارت کافی بوده است. با این وجود نمی‌توانیم به دلیل اینکه سطح این خیابان‌ها پایین‌تر ساخته شده است قانع شویم و بگوییم آب آنجا جمع می‌شود و باید ایستگاه‌های پمپاژ بیشتر شوند و با اقدامات بیشتری از آبگرفتگی جلوگیری شود. بنابراین به دنبال اصلاح این موارد هستیم.

وی با اشاره به عملکرد شهرداری و آبفا در اجرای پروژه‌های دفع آب‌های سطحی بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها اقدامات نسبت به قبل خوب بوده و میزان ماندآب بسیار کاهش یافته است اما به این وضعیت راضی نیستیم و باید به شرایطی برسیم که شاهد آبگرفتگی و ماندآب در اهواز نباشیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • رضا
    0

    بخدا سرشب ازسمت فلکه زندان به سمت پل هاشمی داشتم میرفتم ی وانتی با زن وبچه چنان آب رفت توماشینش ازترس همه بچهاشوگذاشت عقب ماشین این چه وضعی مسولین درست کردن سالی ده دفعه بودجه فاظلاب میگیرین میخورین ی صاحابی هم نداره بگه چیکارکردین هرسال نزدیک عید دوتا خیابون میکنید یه لوله میذارید فکردین مردم گول زدید بابا بخداقسم شرف نداریدشما زشته چقد دزدی تمام مردم آب برد

  • ابی
    0

    خدا لعنت تون کنه کی می‌خواین فاضلاب اهواز رو درست کنید

  • 🐜
    4

    مسولیت عمرانی و تأسیساتی را ب مدیران عرب زبان نسپارید!!! سربسته عرض کردم تجربه کافی برای مدیریت ندارند!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      مورچه جان چون این خبر در مورد اهوازه و مردم عزیز اهواز عرب زبان هستند، بهتر بود یک جور دیگه منظورت رو بیان می کردی

    • امید
      0

      آقای محترم لزومی نداره شما نظر بدی
      با همون وضعیت میمونیم
      واحتیاج به نظر یه نژاد پرست نداریم

  • محمد
    0

    زندگی پرازدرد ورنج درخوزستان ادادمه دهیم وتفرقه قومیتی نکنیم .🙏🙏🙏

  • ناشناس
    0

    شهرداری این درختهای مورت رو از اهواز و کل خوزستان ریشه کن کنه فاضلاب‌ها درت میشه از موقعی که این درخت در خوزستان کاشته شد ما این مشکل رو داریم ریشه این درختان مثل تنه درخت هستش و کل زیر ساخت و فاضلاب‌ها رو مسدود می‌کن برید تحقیق کنید در مورد این درختها متوجه منظورم میشید.درضمن هر شهری و استانی دیگه سفر کنید این درختان کاشت نشدن فقط در خوزستان هستن.

  • نوح‌
    0

    سربسته جان حق داری این حرف میزنی واقعا من بهت حق میدم چون همین عربا نبودن تو تاالان پشت کوه بودی ..همین مدیران اصلی که همه لر واصفهانی وشیرازی هستن بدبختمون کردن وانشالله بچه هامون روزبه روز پیشرفت کنن که تا ریاست جمهوری وحتی ازهمین خوزستان مقامات بالاتر هم بدست ماعربها بیفته تا یادبگیری نژاد پرست نباشید ما متاسفانه نژاد پرست نیستیم برادرمون فرمودن پل صیاد همین مهندسی که اسفالت این پل لر ودوستان وبرادرانش وفامیلاش که حتی فارسی بلد نبودن صحبت کنن اومدن اسفالت این پل اجرا کردن ..مدیران لر وغریبه باید برن بیرون اهواز مسطح است دبی وکویت وعمان وقطر وبوشهر وبندعباس وکرمان ویزدهمه مسطح هستن چرا ابگرفتگی ندارن مسول غریبه اجنبی بره ماعربها بهترین مدارک بیکار داریم بنده لیسانس عمران از دانشگاه شهید باهنر کرمان هستم زمان زلزله بم مدرکم گرفتم والان بیکارم دکه داشتم که به لطف شهرداری وبرادران لر هجوم کردن وازم بردن

  • ناشناس
    0

    ۱۰۰ سال بعد
    هنوز در نباشیم
    وضعیت بهتر شده
    و ....

  • حسین
    0

    واقعا ۱۴۹میلیون دلاری که از بانکهای جهانی درسال۸۴ برای رفع مشکل فاضلاب اهواز وام گرفته شد در کجا هزینه شد ...؟
    از کادر محترم خبر فوری خواهش میکنم در این باره موضوعی بنویسند

  • رهگذر
    0

    دوستان ایشون ازبی ارزگی ونادانی که به سرمیبرند میگویند اهواز مسطح میباشد لطفا قانع باشید 🙍

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها