آیت الله کعبی: حضرت زینب پرچمدار جهاد تبیین است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت زینب پرچمدار جهاد تبیین و مبارزه با ظلم است که کاروان آزادگی، کاروان عزت و سرافرازی را از کربلا تا مدینه به پیش برد.

آیت الله کعبی: حضرت زینب پرچمدار جهاد تبیین است

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در مراسم سوگواری وفات حضرت زینب کبری(س) اظهار کرد: در جامعه اسلامی وحدت واجب و بر محوریت ولایت است.

وی با بیان اینکه ایمان یعنی بندگی و ارتباط با خدا و غفلت نکردن از او، عنوان کرد: یک بعد ایمان، ایمان شبکه‌ای و فراگیر و دست جمعی است.

کعبی افزود: ایمان شبکه‌ای سه ضلع که شامل پیروی از خط فرمان ولایت، اخوت و برادری و جهاد فی سبیل الله می‌شود؛ ایمان شبکه‌ای یعنی تعاون، تقسیم کار و توزیع نقش و انجام واجبات کفایی با محوریت ولایت و خط فرمان رهبر.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: همه ما برادریم و از قبیله توحید هستیم که رهبران این قبیله محمد و آل محمد است؛ نگاه قبیله‌ای ، قومیتی، محفلی، حزبی و فرقه‌ای مخالف نگاه برادری دینی است.

وی با بیان اینکه در جهاد فی سبیل الله حداقل چهار عنصر وجود دارد، افزود: عنصر اول تبدیل ضعف به قدرت و تهدید به فرصت است؛ عنصر دوم حاضر شدن با اخلاص در میدان برای توحید و حیات طبیه و عنصر سوم دشمن شناسی و مقابله با دشمن است؛ عنصر چهارم نیز حرکت و پویایی و عزم و اراده و روحیه انقلابی تحت خط فرمان ولی شرعی است.

وی اظهار کرد: ملت ایران با اتحاد، انسجام و پیروی از نقشه راه انبیا و رهبران الهی و بر اساس الگوی غدیر، نهضت عاشورا، جهاد زینبی و فرهنگ انتظار، ۴۵ سال است که پرچم جهاد فی سبیل الله را برافراشته است و در این مدت ما قوی تر شده ایم.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: هر امتی که در خط فرمان ولی شرعی و در خط فرمان محمد و ال محمد باشد و در جبهه مقاومت حاضر باشد، رستگار می‌شود.

کعبی با تاکید بر اینکه شخصیت حضرت زینب صرفا ام المصایب و کوه غم نیست، عنوان کرد: ایشان قله ایمان و اقتدار و ولایتمداری و الهام بخشی و امیدافرینی و حضور در میدان است و زنی بود که در عصر عاشورا مدیریت بحران را به دست گرفت و ضعف را به قوت تبدیل و دشمنان اسلام را در کاخ اموی مفتضح کرد.

وی افزود: حضرت زینب پرچمدار جهاد تبیین و مبارزه با ظلم است که کاروان آزادگی، کاروان عزت و سرافرازی را از کربلا تا مدینه به پیش برد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    حضرت زینب مبارزه با ظلم مبارزه از فساد چای دبش است

  • ناشناس
    0

    حضرت زینب پرچمدار دفاع از حق و ضد دزدی هم بود

  • ناشناس
    0

    در نظام دینی هیچ کس حرف منطق نمی زند

  • ناشناس
    0

    خدارا داشته باشی حرف نداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها