غفلت مدیران فرهنگی از جهاد تبین/ وقایع انقلاب مشهود است

مدیر کانون تئاتر انقلاب و دفاع مقدس خوزستان با تاکید بر لزوم همگرایی میان نهادهای فرهنگی و هنری استان گفت: اغلب مدیران فرهنگی از موضوع جهادتبین غافل شده اند واستان خوزستان نیازمند یکپارچه سازی تقویم فرهنگی است که این امر با تشکیل شورای توسعه فرهنگی خوزستان می‌تواند محقق شود.

غفلت مدیران فرهنگی از جهاد تبین/ وقایع انقلاب مشهود است

مصطفی بوعذار در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: با تشکیل شورای توسعه فرهنگی استان خوزستان می‌توان به اهداف فرهنگی مد نظر مقام معظم رهبری و تقویت جریان هنر انقلاب دست یافت و از اقدامات بدون خروجی،  تصمیمات سلیقه‌ای و غیرکارشناسی در عرصه فرهنگ و هنر جلوگیری کرد.

وی آسیب‌شناسی رویدادهای فرهنگی و شناسایی مدیران ناکارآمد را از دیگر کارکردهای این شورای پیشنهادی با حضور نخبگان، فرهیختگان و هنرمندان برشمرد و خواستار توجه جدی مسئولان استانداری به نظرات هنرمندان در راستای پرهیز از اجرای برنامه‌های شعاری وکلیشه ایی بدون پشتوانه  شد.

برگزیده جشنواره بین‌المللی تئاتر صاحبدلان، سهم  استان خوزستان در تولید آثار هنری پیرامون رخدادهای فرهنگی، دینی و انقلابی را ناچیز خواند و گفت: جای خالی رویدادهای موثر فرهنگی و هنری در استان احساس می‌شود و اقداماتی که صورت می‌گیرد نیز نمی‌توانند به یک جریان تبینی در این حوزه تبدیل شوند.

وی توضیح داد: به عنوان مثال در رویداد تاریخی همچون 15 خرداد تنها به چاپ چند بنر اکتفا شد  در صورتی که باید اندیشه‌ها و مبانی آن در قالب آثار فرهنگی و هنری تبیین شود و نمود پیدا کند وقتی این اتفاق با زبان هنر بیان نشود جهاد تبینی صورت نمی‌گیرد و مفاهیم ارزشی و انقلابی همچنان برای نسل جوان  ناشناخته باقی می‌ماند.

بوعذار افزود: در وقایع نگاری هفتم تیرماه، اندیشه‌های شهید بهشتی باید برای نسل جوان و امروزی بازگو شود اما شاهد هستیم که برخی مدیران فرهنگی تنها به چند پیام تبلیغاتی واستوری ها اکتفا می کنندکه این شایسته این نظام فرهنگی نیست

این کارشناس فرهنگی گفت: در حوزه هنر انقلاب از کارهای ریشه‌دار، اثربخش و عمیق فاصله گرفته شده است و در این زمینه کوتاهی نهادهای فرهنگی و هنری مدعی انقلابی مشهود است. حوزه هنری استان خوزستان به عنوان یک نهاد مهم در این بخش نتوانسته جایگاه خود را در تبیین اندیشه‌های هنر انقلابی و تبین رویدادهای تاریخی و انقلابی پیدا کند.

دبیر همایش ملی تئاتر راهیان نور با انتقاد از عملکرد نامطلوب حوزه هنری خوزستان گفت: اقدامات انجام شده در این نهاد، بیشتر پرداختن به کارهای حاشیه‌ای و کلیشه ایی است و هنوز در ریل هنر انقلابی قرار نگرفته است در حالی که می‌تواند بهترین تریبون برای هنرمندان و فرهیختگان برای تبیین مبانی هنر انقلاب باشد.

 

وی گفت: با وجود هنرمندان انقلابی خوزستان همچنان جای یک اثر فاخر هنری و درخشان در حوزه‌های مختلف همچون موسیقی، سرود، هنرهای نمایشی و ... خالی است و دلیل این اتفاق قائل نبودن به خرد جمعی و انجام اقدامات نمایشی وتزئینی است که مقام معظم رهبری بارها و بارها آن را نهی کرده است می‌باشد.

عضو سابق شورای نظارت بر تئاتر خوزستان ادامه داد: تازمانی که مدیران نالایق فرهنگی در حاشیه امن باشند نمیتوان انتظار تولید کارهای فاخر داشت و به همین منظور از نماینده ولی فقیه در خوزستان میخواهیم برای حل مشکلات  وچالش های فرهنگی وهنری خوزستان چاره جویی نمایند‌ تا شاهد پویایی و تحرک بیشتر هنرمندان باشیم.

بوعذار در پایان خاطر نشان کرد؛ حوزه هنری خوزستان از هنر انقلابی فاصله گرفته است ونیازمند هوای تازه و مدیریتی کارآمد از بدنه فرهنگ وهنر خوزستان است چراکه شناخت ودرک صحیحی از اندیشه های هنر انقلابی در تمام ابعاد آن مشاهده نمی شود. 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    سال‌های قبل باید فرهنگ سازی می کردید ،،،آن سال‌ها دوربر اختلاس ،دزدی بودید دیگه فایده ای ندارد

  • ناشناس
    0

    تبیین شده ار پروژکتور نورانی تر ماشاالله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها