ایجاد “شهرک انرژی خورشیدی” از قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در استان/ الزام صنایع بزرگ در راه اندازی شهرک های خورشیدی برای تامین مصرف مورد نیاز خود

جلسه کارگروه توسعه انرژی های تجدید پذیر و خورشیدی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

ایجاد “شهرک انرژی خورشیدی” از قابلیت‌های سرمایه‌گذاری در استان/ الزام صنایع بزرگ در راه اندازی شهرک های خورشیدی برای تامین مصرف مورد نیاز خود

معاون استاندار با اشاره به سیاست ایجاد شهرک‌های تخصصی انرژی خورشیدی در کشور با هدف کمک به تامین برق و کاهش ناترازی برق در پیک مصرف، اظهار کرد: در سال‌های اخیر تولید برق توسط صفحات خورشیدی در خوزستان با جذب سرمایه گذاران رواج یافته وشرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان این مهم را در دستورکار خود قرار داده اند و در بسیاری از شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سرمایه گذاران خارجی و داخلی برای تولید برق از صفحات خورشیدی وارد فعالیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه احداث این شهرک‌های تخصصی باید با همراهی و مشارکت بخش خصوصی باشد، افزود: تاکنون در ۴ نقطه از استان در شهرهای ماهشهر، زهره و اهواز سرمایه گذار مشخص و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد و  تقاضا داریم سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند در حوزه‌ انرژی‌های تجدیدپذیر و صفحات خورشیدی سرمایه‌گذاری کنند، به سمت این شهرک هدایت شوند.

خانچی یادآور شد: طبق ماده ۱۶ در راستای توسعه صنایع دانش بنیان مرتبط با انرژی های تجدیدپذیر و توسعه بازار برای این صنایع و تولید برق پاک در محل مصرف، صنایع با قدرت مصرف بیشتر از یک مگاوات موظفند معادل یک درصد (۱ %) از برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاههای تجدیدپذیر تأمین نمایند و این میزان در پایان سال پنجم حداقل به پنج درصد (۵ %) برسد. در غیر این صورت وزارت نیرو موظف است درصد ذکر شده از برق مصرفی این صنایع را با تعرفه برق تجدیدپذیر محاسبه نموده و از صنایع أخذ نماید که اجرایی این شهرک ها خورشیدی کمک بسزایی به تامین برق خصوصا برای صنایع خواهد کرد. و صنایع بزرگ استان موظف هستند با راه اندازی این شهرک ها برق مصرفی خود را تامین کنند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    این حرفا برا دهان شماها خیلی بزرگه .به امیر سلطان بن سلمان میاد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها