امینی رئیس شورای شهر اصفهان در برابر امینی شهردار اهواز

تکلیف نامشخص مدیریت شهری در کلانشهر اهواز همچنان بزرگترین علامت سوال است که کسی تاکنون پاسخی به آن نداده است.

امینی رئیس شورای شهر اصفهان در برابر امینی شهردار اهواز

این گزارش شرح حالی بر اتفاقات این روزهای شورای شهر و شهردار اهواز است.

وقتی رضا امینی شهردار اهواز را با رضا امینی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان را مقایسه می کنیم متوجه نکات بسیاری می شویم که ما در بیشتر موارد صرفا آنها را نقل قول کرده و قضاوت را به خوانندگان محترم نهاده ایم.

رضا امینی شهردار فعلی اهواز در سال 1393 در کسوت ریاست شورای شهر اصفهان در یک مصاحیه مطبوعاتی خطاب به شهردار وقت اصفهان ، آقای مرتضی سقائیان نژاد گفته بود: شهرداری اصفهان خود را در حاشیه امن نداند.
امینی در همین مصاحبه با بیان اینکه فرآیند پاسخگویی شهردار به سؤال یا تذکر اعضای شورا باید در یک روند منطقی و قانونی صورت گیرد، ادامه داد: سؤال از مسؤلان یک حرکت پویا و با برکت و از خصایص جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی است و شهردار باید خود را در قبال عملکرد و اقداماتی که انجام می‌دهد، پاسخگو بداند.
امینی با بیان اینکه تذکرات اعضای شورا باید استناد قانونی داشته باشد، تاکید کرد: به اعتقاد من در شورای چهارم ممکن است 10 ها بار سؤال از شهردار مطرح شود و حتی به مرحله استیضاح شهردار برسیم بنابراین لازم است میان مردم، شهرداری و شورای پویایی و همگرایی اتفاق افتد و شهرداری خود را درحاشیه امنیت نداند و مردم از مطالبه حقوقشان توسط نمایندگان مطلع باشند. https://isna.ir/xdnHX4

رضا امینی شهردار اهواز مجددا در سال 1394 در کسوت ریاست شورای شهر اصفهان در جلسه استیضاح و برکناری شهردار وقت اصفهان خطاب به خبرنگاران گفت: شهردار اصفهان علاوه بر پاسخ های غیر اقناعی با اعضای شورا در مواردی تخلف داشته اند که باعث شد اتفاق‌های ناخوشایندی رخ دهد و افکار عمومی را حساس و جریحه‌دار کند و حتی جایگاه اصفهان به عنوان قلب فرهنگی و هنری کشور را زیر سوال ببرد.
امینی در همان زمان در پاسخ به برخی منتقدان که حذف شهردار حرکتی سیاسی است گفته بود : این حرف‌ها طبیعی است. ولی ما کار تخصصی و وظیفه خود را انجام می‌دهیم. شورای شهر ناظر بر عملکرد شهرداری است و وکیل مردم در مدیریت شهری. حالا اسم این را هرچه می‌خواهند بگذارند. دراین مورد هم تخلفات شهردار محرز و ثابت شده بود و با توجه به جمیع جهات تصمیم‌گیری شد و هیچ ارتباطی به سیاسی کاری ندارد. https://yun.ir/8mfrk4
شهرداری که 9 خرداد از طرف شورای شهر اصفهان به ریاست رضا امینی استیضاح شد تنها 3 روز بعد از برکناری شهردار قم یکی از مهمترین شهرهای ایران شد.
سوابق سقائیان نژاد شهردار سابق اصفهان که توسط شورایی به ریاست رضا امینی استیضاح شد ، دکترای تخصصی در رشته مهندسی برق از دانشگاه ایالتی کنتاکی آمریکا، ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان بوده است.سقائیان نژاد تا امروز با گذشت بیش از 8 سال همچنان شهردار قم می باشد.

اما تنها جملاتی که در قسمت معرفی شهردار در سایت شهرداری اهواز نوشته شده است این است :

نام:رضا

نام خانوادگی: امینی

این همه مصاحبه برای اثبات چه چیزی؟

حال حرکتی که در برخی رسانه های به اصطلاح طرفدار شهرداری مشاهده میکنیم خلاف آنچه بوده است که خود امینی به عنوان رئیس شورا گفته بود.

شهردار اهواز در واکنش به طرح برکناری شهردار در شورای شهر به رسانه‌ها گفته است: این اتفاقات و اینکه هر از گاهی شایعاتی مطرح یا اقداماتی انجام می‌شود که ساخته و پرداخته ذهن‌های بیرون از شورا است.

این حرکت ها در برخی رسانه ها تا آنجا پیش رفت که بعد از انتشار صحبت های شهردار و انتساب حرکت شورا برای استیضاح وی به عواملی خارج از شورا ، داد سیدعلی پورموسوی رئیس شورای شهر اهواز را درآورد و گفت : شهردار حرف‌های بی‌ربط و بی‌سند علیه شورا می‌زند.
حال انتصاب دادن امینی به جریان استیضاح خود در شورا به خارج از شورا و حتی خارج از ... به چه معنی می باشد؟ آیا این سیاسی جلوه دادن حرکت نمایندگان شورا نیست ؟

در بخشی دیگر از صحبت شهردار مبنی بر اینکه یا مرگ یا شورا میتواند مرا از اهواز جدا کند مانند کودکی است که یک صندلی را محکم گرفته و نمی خواهد به توصیه بزرگان برای پایین آمدن از آن گوش داده و مدام تهدید های کودکانه میکند.
و اینکه چرا وی با اطمینان از ماندن خود صحبت میکند اما در پایان مرگ یا رای شورا را ملاک رفتن میکند. در حالی است که همان شورایی که امینی به عنوان آخرین مورد برای رفتن خود از اهواز از آن سخن گفته است تا کنون چندین جلسه با حضور 8 نفر از 13 نفر اعضای شورای شهر برای استیضاح وی برگزار کرده است، اما واقعا منظور امینی شهردار اهواز از شورا کیست و چیست؟ آیا 8 نفر از 13 نفر اکثریت شورا نیست یا منظور وی اکثریت دیگری است ؟

عدم علاقه برای نیامدن و سخت بودن شرایط زندگی در اهواز برای ماندن تا جدایی با مرگ یا رای اعضای شورا برای رفتن
مراجعه ای کنیم به مصاحبه رضا امینی که در خبرگزاری فارس در تاریخ 23 آذر ماه 1400 منتشر گردید که لینک آن در زیر آورده شده است و در آن وی گفت : شرایط زندگی در اهواز برای من سخت است/ شرطم این بود که شاید ۵۰ نفر با خود بیاورم.
شهردار اهواز درباره انتصاب بی‌رویه مدیران غیر بومی، گفت: رغبتی به آمدن به اهواز نداشتم و برای قبول مسوولیت به شورای شهر گفتم که شاید ۵۰ نفر هم با خود از اصفهان یا هر جایی بیاورم؛ خوشحال می‌شدم اگر شرایطم را قبول نمی‌کردند و نمی‌آمدم.
وی گفت: شورایی ها گفتند فعلا ۴ یا ۵ نفر بیاورم و بعدا اگر نیاز بود بیشتر با خودت بیاور؛ اما من رودربایستی را کنار گذاشتم و گفتم نه؛ چون از اینکه انتخاب نمی‌شدم نگران نبودم بلکه خوشحال هم می‌شدم دنبال این بودم که شرایطم را قبول نکنند و بگویند دستت درد نکند [نمی‌خواهد].
حال چرا باید یا مرگ یا اعضای شورا ، رضا امینی،کسی که هیچ علاقه ای برای آمدن به اهواز را نداشت و تمام تلاش خود را برای نیامدن کرد ، را از کرسی شهردار اهواز جدا کند؟ http://fna.ir/5hmun

شورای شهر 5 نفره یا 13 نفره
امینی همچنین در یکی دیگر از سلسله مصاحبه های خود گفت : در منافع شهر و مردم نباید گروکشی شود و اینکه در مجموع بیش از ۵۰ لایحه در شورای شهر وجود دارد که هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند و ضرر و زیان این بلاتکلیفی برای شهر، فوق‌العاده قابل تامل است.
چرا تعریف شهردار اهواز از شورای شهر صرفا قشر طرفدار خود می باشد چرا که این مسئله بوضوح در مصاحبه های وی مشخص و مبرهن می باشد .
چرا وی اشاره ای به علت عدم تشکیل جلسات شورای شهر اهواز که به دلیل حضور نیافتن اعضای طرفدار خود در آن جلسات می باشد نکرده است .
چرا عقب افتادن لوایح و ... را گردن 8 نفر از 13 نفری انداخته است که در همه جلسات اخیر شورا بصورت کامل و تا اخرین ثانیه حضور داشته اند و منتظر حضور 5 نفر مدافع ماندن شهردار برای تشکیل جلسه بوده اند.
حال چه فرد یا افرادی در حال گروکشی هستند و این فوق العاده قابل تامل است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها