رییس کمیسیون عمران شهری شورای شهر:

تنها راه توسعه پایدار اهواز ثبات مدیریت شهری است

رییس کمیسیون عمران شهری شورای اسلامی شهر اهواز، ثبات در مدیریت شهری را تنها راه توسعه پایدار در اهواز دانست.

تنها راه توسعه پایدار اهواز ثبات مدیریت شهری است

حمید دغاغله رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای ششم اسلامی شهر اهواز با حضور در برنامه رادیو شهر به سوالات شهروندان پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت طولانی بودن پروژه‌های عمرانی در سطح شهر گفت: یکی از مهمترین علت‌ها موثر، عدم ثبات در مدیریت شهری است؛ به عنوان مثال شهرهای دیگر مانند قم و اصفهان به ترتیب طی ۹ سال و ۱۲ سال گذشته یک شهردار داشته‌اند، اما در همین مدت زمان، شهر اهواز حدود ۱۷ سرپرست و شهردار را به خود دیده است.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اهواز، تامین منابع و امکانات برای رسیدگی و انجام پروژه‌های یک شهر را زمانبر توصیف کرد و افزود: به همین مناسبت انجام برنامه‌ها تا حصول نتیجه نیز مدت زمان دیگری را می‌طلبد؛ به عنوان مثال پروژه شهید بندر تاکنون ۸ سال طول کشیده، با این حال در مدت مدیریت این شورا خط ال ۳۰۰ افتتاح شد و قسمت ال ۴۰۰ در مراحل پایانی و بهره‌برداری است که با تکمیل آن بخشی از گره ترافیکی آن نقطه حل خواهد شد.

این مقام مسئول ثبات مدیریت شهری در پروژه‌های عمرانی را یک ضرورت دانست و گفت: عدم ثبات، برآوردن درخواست‌های شهروندی را غیر ممکن می‌نماید.

دغاغله یکی از وظایف اعضای شورای اسلامی شهر را انعکاس نظرات مردمی عنوان و اظهار داشت: یکی از پرسش‌های متداول شهروندان بررسی علل و عوامل به طول انجامیدن پروژه‌هاست؛ مانند فاز دوم میدان الغدیر که انجام این پروژه به حدود ۲۰ سال کشیده که در حال حاضر با ثبات مدیریت و پیگیری‌های صورت گرفته، افتتاح آن در هفته جاری صورت خواهد پذیرفت.

وی در این زمینه توضیح داد: افتتاح پروژه فاز دوم بازارچه الغدیر که یکی از افتخارات این دوره مدیریتی شورای اسلامی شهر است، تاثیر مثبت در تسهیل خرید و تهیه ی مایحتاج میوه و تره بار شهروندان اهوازی را به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسئول از وظایف شورای اسلامی شهر اهواز را به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه تمام دانست و عنوان داشت: با افتتاح پروژه‌های نیمه تمام در واقع از سرمایه‌های مردمی محافظت و نگهداری شده است.

دغاغله تکمیل هر پروژه را نتیجه همت مضاعف اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری اعلام و اعلام داشت: اگرچه می‌شد با منابع محدود مالی در اختیار پروژه‌های جدیدی تعریف و کلنگ زنی کرد، اما اهمیت تکمیل کارهای بر زمین مانده برای شهروندان نیز همواره مد نظر اعضای شورا و شهردار اهواز در طول دو سال گذشته بوده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود یکی دیگر از علل طول کشیدن پروژه‌های عمرانی را وجود معارض دانست و ادامه داد: به عنوان مثال در پروژه میدان جمهوری و ساخت پل شهدای غزه در حال حاضر نیاز است یکی از پایه‌های برق فشار قوی در آن نقطه جابجا گردد که طبق قانون مصوب مجلس در ماده ۶۴ قانون درآمدهای پایدار سازمان مربوطه موظف است آن را جابجا کند.

دغاغله برخی دلایل ارائه شده توسط سازمان‌های ذیربط را در عدم انجام وظایف خود غیر قابل قبول دانست و گفت: با طول کشیدن پروژه‌ها، شاهد هدررفت منافع شهروندی هستیم؛ به همین دلیل ضروریست پروژه‌ها با در نظر گرفتن اصل ثبات مدیریت شهری هرچه زودتر تکمیل گردد.

رئیس کمیسیون عمران شهری شورای شهر اهواز تکمیل پل شهدای غزه را آخرین نقطه جهت تکمیل رینگ سرعت شرق تا غرب اهواز دانست و اظهار داشت: در حال حاضر دغدغه شورای اسلامی شهر اهواز تکمیل رینگ کمربندی اهواز است که آخرین قسمت آن خط صنایع فولاد به سمت میدان تپه است.

وی در پایان با تاکید بر ثبات در مدیریت شهری به عنوان پیش نیاز پروژه‌های عمرانی گفت: با تعویض مکرر مدیران شهری، شاهد جابجایی معاونین و مسئولان زیر دست هستیم که موجب بی‌نظمی در ارائه مسئولیت‌های بعدی به آنهاست.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها