عضو شورای شهر اهواز: آقای امینی امور را پیش برد ولی قطعا نمی‌تواند همه مسائل و مشکلات اهواز را حل کند

علیمدد هاشم‌پور عضو شورای اسامی شهر اهواز گفت: آقای امینی پس از انتخاب، امور را پیش برد و قطعا نمی‌تواند همه مسائل و مشکلات اهواز را حل کند.

عضو شورای شهر اهواز: آقای امینی امور را پیش برد ولی قطعا نمی‌تواند همه مسائل و مشکلات اهواز را حل کند

هاشم‌پور در خصوص دلایل صریح خود برای مخالفت با برکناری شهردار اهواز اظهار داشت: بروید بررسی کنید شهر اهواز در ۲۰ سال، ۱۸ شهردار و سرپرست شهرداری عوض کرده است. اگر شهر قرار بود با این جابجایی‌ها درست و ساخته شود و عمران و آبادی صورت بگیرد قطعا این حال و روز اهواز و وضعیتی که از نظر زیرساخت‌های شهری نابود شده و مشکلات فراوان دارد، نباید داشته باشیم. 

وی افزود: آقای امینی انتخاب شد و ۱۳ نفر هم از استان به او رای دادند. از همان روز اول، ما مطلع بودیم که اوضاع و احوال چگونه است. با شرایطی که بود دوستان او را پذیرفتند و آقای امینی امور را پیش برد و قطعا نمی‌تواند همه مسائل و مشکلات اهواز را حل کند. اما در حد این دو سال توانسته امور را پیش ببرد. 

هاشم‌پور افزود: بالاخره شهردار توانست اوضاع و احوال را سر و سامان دهد اما در مخالفت دوستان، دو مورد را عنوان کردند که یکی عدم اسکان خانواده او در اهواز و عدم تطبیق مدرک شهردار است. 

وی گفت: تشخیص مدرک با وزیر کشور است و کسی که مرجع است و حکم را صادر می‌کند. کسی که حکم می‌دهد پرونده در هیاتی تشخیص داده می‌شود که شهردار یک کلانشهر از لحاظ سابقه، تجربه و مدرک تحصیلی و امتیازهایی که داشته باشد کسب کرده است یا خیر. 

هاشم‌پور گفت: در عین حال موقعی که آقای امینی را انتخاب کردیم دقیقا همه موارد را با قانون تطبیق دادیم و ۱۳ نفرمان تایید کردیم که امتیازهای لازم را کسب کرده است. 

وی افزود: اگر امتیاز او مخدوش بود یا مشکلی داشت ۱۳ رای به آقای امینی داده نمی‌شد و می‌گفتند این امتیاز را ندارد و واجد شرایط نیست. وزارت کشور هم هیات دارد که تایید می‌کند کسی صلاحیت را دارد یا خیر. واجد شرایط است یا خیر. وزارت کشور  که مرجع صدور حکم است تایید کرد. 

هاشم‌پور اظهار داشت: آقای امینی اگر شرایط را از دست داده باشد مرجعی مانند دیوان محاسبات و یا دیوان عالی کشور و عدالت اداری باید بگوید شهردار شرایط اولیه را نداشته است. اما ما این شرایط را چک کردیم مشکلی نداشت.

وی افزود: اگر شرایط اولیه را نداشته باشد و مرجعی این را به ما بگوید، ما رسیدگی می‌کنیم. نظر جمعی باید باشد که این صلاحیت را دارد یا خیر.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علیرضاامینی
    0

    کلا استانهای مرزی کشور کرد.لر.عرب .بلوچ.ترکمن. ترک تشکیل شده براساس طایفه های کوچک وبزرگ با انواع سلیقه های متفاوت حتی تندرو..صلح طلب ومیانه رو دربرخی استانهاهم باهمدیگردرگیرهم میشونددربین خود بخاطر همین مسائل کنترل وراضی نگهداشتن مردم واقعا خیلی سخت است وهمت وکوشش واقعا بالایی میخواهد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها