شورای شهر اهواز ۳ ماه درگیر طرح سوال و تذکر شهردار هستند/‌ اگر روند طبیعی کار انجام می‌شد چنین مسائلی پیش نمی‌آمد

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک و نظارت شورای شهر اهواز با بیان اینکه شورای شهر اهواز سه ماه درگیر طرح سوال و تذکر از شهردار است،‌گفت: اگر می‌گذاشتند روند طبیعی کار انجام می‌شد چنین مسائلی طی ماه‌های اخیر پیش نمی‌آمد.

 شورای شهر اهواز ۳ ماه درگیر طرح سوال و تذکر شهردار هستند/‌ اگر روند طبیعی کار انجام می‌شد چنین مسائلی پیش نمی‌آمد

غلامرضا شانه‌سازان در جلسه صحن شورا اظهار کرد: حدود سه ماه مسئله تذکر و طرح سوال شورا را درگیر کرده است و به نوعی در این قضایا گروکشی شده است.

وی افزود: قانون برای هر عضو شورای شهر استقلال قائل شده تا بتواند آزادانه مطالب خود را مستدل بیان کند. رئیس شورای شهر باید طبق قانون عمل می‌کرد اما متاسفانه در چند وقت اخیر این اتفاق نیفتاده است. باید از شورای شهر قانون به سمت جامعه هدایت شود اما اگر قرار است خودمان خلاف قانون عمل کنیم، معلوم است چه اتفاقی می‌افتد.

شانه‌سازان با اشاره به روند تذکر و طرح سوال از شهردار گفت: پس از تذکر به شهردار، وی پاسخ مکتوب خود را ارائه داد در حالی که تذکر نیازی به پاسخ ندارد و به عمل احتیاج دارد.

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک و نظارت شورای شهر اهواز بیان کرد: پس از طرح سوال از شهردار، رئیس شورای شهر در این خصوص استفسار می‌کند.

وی عنوان کرد: مرجعی که می‌تواند جوابگوی استعلام باشد باید کجا باشد؟ طبق اصل ۷۳ قانون اساسی "شرح و تفسیر قوانین عادی، در صلاحیت مجلس شورای اسلامی است. مفاد این اصل مانع از تفسیری که دادرسان، در مقام تمیز حق، از قوانین می‌کنند، نیست." اصل ۹۸ قانون اساسی نیز می‌گوید "تفسیر قانون اساسی به عهده شورای نگهبان است که با تصویب سه چهارم آن‌ها انجام می‌شود" اما می‌بینیم که رئیس شورای شهر از شورای عالی استان‌ها که هم‌رده خودمان است و یکی از سازمان‌های وزارت کشور است، استفسار کرده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک و نظارت شورای شهر اهواز گفت: در جواب آمده است تذکر زمان ندارد بنابراین فاصله بین تذکر و طرح سوال معنا ندارد. در مورد سوال دوم نیز گفته شده است که مرجع تشخیص عدم رعایت مفاد تذکر در صورت عدم اقناع، عضو تذکر دهنده است.

شانه‌سازان بیان کرد: آیا کسی که تذکر می‌دهد باید اقناع شود یا جمع باید اقناع شوند؟ اگر این گونه باشد که باید جمع اقناع شود که دیگر طرح سوال معنا و موضوعیت ندارد.

وی افزود: ما رسما باید هفته‌ای دو جلسه داشته باشیم اما در چند وقت اخیر هشت تا ۹ جلسه صحن شورا برگزار شده است. باید روند قانونی ماده ۸۳ قانون شوراها اجرا شود اما مشخص نیست چرا به قانون عمل نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک و نظارت شورای شهر اهواز گفت: به اعتقاد من همه روندی که اتفاق افتاده برای این است که شهردار مورد سوال قرار نگیرد و با این اتفاقات شورای شهر انشقاق پیدا کرده است.

شانه‌سازان گفت: اگر می‌گذاشتند روند طبیعی کار انجام می‌شد چنین اتفاقی نمی‌افتاد. اکنون بیش از سه ماه شورای شهر درگیر این مسیله است و می‌گویند کسانی که طرح سوال کرده‌اند موجب شده‌اند پیشرفت عمرانی در شهر نداشته باشیم و در جلسه روز گذشته مناطق مشخص شد چه خبر است.

وی افزود: رای‌گیری در مورد قانع شدن یا نشدن اعضای شورای شهر از پاسخ شهردار نیز خلاف قانون است. رای‌گیری برای طرح یا لایحه است که مسئله ما طرح سوال است.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • اهواز
    0

    با سلام خدمت همه از روزی که این شهردا اومده داره تو اهواز فعالیت میکنه ..چون برادران شورا علم شهرداری و و زیبا سازی شهری ندارن مزاحمت برای شهردار ایجاد می کنن به هر شکل ممکن ....خواهشمند است یکی تذکر خوبی به این شورا بده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها