وزیر کشور:

نهضت علمی ما برخواسته از دانشگاه است/ دانشجویان نسبت به فقر، فساد و تبعیض مطالبه گر باشند

وزیر کشور گفت: نهضت علمی ما برخواسته از دانشگاه است و امروز برجسته ترین جهاد علمی در دانشگاه ها شکل گرفته است.

نهضت علمی ما برخواسته از دانشگاه است/ دانشجویان نسبت به فقر، فساد و تبعیض مطالبه گر باشند

احمد وحیدی روز سه شنبه در سلسله برنامه های آرمان تا واقعیت در دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: اکنون تمامی مسائل مهم کشور بر عهده دانشگاه‌ها است و از پس از انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف دانشگاه نقش مهمی را ایفا کرده است.

وی افزود: دانشگاه های ایران اسلامی آینده کشور و امید بسیاری را در جهان می سازند ؛ شاید دانشجویان در داخل دانشگاه اهمیت آن را خیلی احساس نکنند اما بی شک از بیرون این نقش بارز به خوبی به چشم می خورد.

وزیر کشور بیان کرد: الزامات تحقق چنین دانشگاهی و چنین اساتیدی باید بازشناسی شود و یک حرکت بزرگ آغاز شود. وی تصریح کرد: در بیانیه گام دوم، مسایل مهمی در این زمینه مطرح شده است ؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم که سرنوشت جهان آینده در این پیج تاریخی تعیین می شود و آینده به اندازه ۱۰۰ سال ساخته خواهد شد.

وحیدی گفت: در بیانیه گام دوم انتظارات بزرگی مطرح شده است؛ گام اول را دانشجویان با پیروزی انقلاب اسلامی و نثار خون خود محقق ساختند و پس از آن همین دانشجویان دوران دفاع مقدس را به نتیجه رساندند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان با خون خود نهادهایی انقلابی کشور نظیر سپاه را تشکیل دادند که کشور را به جلو برد و در دفاع مقدس نیز حاصل جانفشانی شهیدایی نظیر همت، علم‌الهدی دانشجو بود.

وزیر کشور یادآور شد: در انقلاب فرهنگی نیز دانشجویان نقش برجسته ای داشتند ، در اوایل انقلاب دانشگاه محل درگیری ها بود و دیگر محلی برای درس نبود.

وی گفت: انقلاب دوم را دانشجویان رقم زدند و تسخیر لانه جاسوسی کار بزرگی بود؛ ما هیچگاه کشوری را تهدید نکردیم اما دشمنان اذعان داشتند که دانشگاهیان ایران قدرت موشکی و دفاعی ایران را افزایش داده‌اند.

وحیدی بیان کرد امروز برجسته ترین جهاد علمی در دانشگاه ها شکل گرفته است. خرسندیم که امروز شاهد دانشگاهی پویا و بالنده و دانشجویانی که نسبت به همه مسائل حساس هستند ، هستیم و این دانشجویان خواست انقلاب هستند.

وی ادامه داد: دیگران همه می خواهند دانشگاه آرام باشد اما رهبر معظم انقلاب می خواهد که دانشجویان آرام نباشند و در بخش‌های مختلف نقش ایفا کنند و نسبت به فقر، فساد و تبعیض مطالبه گر باشند.

وزیر کشور اظهار داشت: انقلاب اسلامی به شعارهای خود پایبند است ؛ دانشجویان هر زمانی احساس کردند آزادی مشروط از آن ها گرفته شده باید مطالبه گری کنند.

وی افزود: اگر فساد و تبعیض است باید مطالبه گری کنند . آنچه مهم است این است که همگان به دنبال آن باشند که این عناصر وجود نداشته باشدو بجای آن عدالت ، معنویت،اخلاق و با عقلانیت بر جامعه حاکم باشد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها