تور عکاسی در شرکت خمیرمایه و الکل رازی برگزار شد؛

جشنواره قاب سبز، جشنواره‌ای کاربردی

تور عکاسی جشنواره قاب سبز (رویداد فرعی جشنواره ملی برداشت نیشکر) در شرکت خمیرمایه و الکل رازی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصولات در خاورمیانه، با حضور ۱۰ عکاس برگزار شد.

جشنواره قاب سبز، جشنواره‌ای کاربردی

تور عکاسی جشنواره قاب سبز (رویداد فرعی جشنواره ملی برداشت نیشکر) در شرکت خمیرمایه و الکل رازی به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصولات در خاورمیانه، با حضور ۱۰ عکاس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت خمیرمایه و الکل رازی، این تور عکاسی با حضور ۱۰ عکاس در دو بخش هنری و خبری برگزار شد و حاضران در طول ۴ ساعت بازدید از ۳ کارخانه اتانول طبی، خمیرمایه و گاز بایودی اکسید کربن، فعالیت‌ها و تجهیزات فناورانه این مجموعه، عکاسی کردند.
عکاسان ضمن تمرکز بر قابلیت‌های صنعتی، ایرانی بودن محصول، قابلیت صادرات آن، روزآمدی و پیشرفته بودن روند تولید و بهداشت مسیر تهیه محصولات کشاورزی و غذایی را در قاب دوربین ثبت کردند.
عکاسان با روایت‌های متفاوتی از تولیدات ملی، پنجره‌هایی نو از دستاوردهای صنعتی و سعی هنری هنرمندان حوزه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی و تلاش صنعت‌گران و ماشین‌آلات صنعتی و همچنین محصولات غذایی و دارویی را به تصویر کشاندند.

جشنواره‌ای کاربردی

خلیل موسوی عکاس خبرگزاری مهر در حاشیه این تور، جشنواره «قاب سبز» را یک جشنواره کاربردی نام برد و اظهار کرد: خواسته یا ناخواسته تحریم‌های اقتصادی فضایی را در کشور ما ایجاد کرده‌است که باید از آن حسن استفاده را برد. در کشور ما علاوه بر صنعت، ظرفیت‌های بومی و ملی گوناگونی وجود دارد و شرایط اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی ما نیاز به چنین فعالیت‌هایی دارد که در نهایت منجر به رابطه بین هنر و اقتصاد می‌شود.
وی یکی دیگر از دلایل همکاری با جشنواره «قاب سبز» را کاربردی و تأثیرگذار بودن آن عنوان کرد و گفت این جشنواره می‌تواند تأثیر هنر را در خودکفایی و امیدافزایی میان جوانان بالا ببرد.

حمایت از جوانان مستعد و هنرمند

محمد سواری عکاس مستند نیز در حاشیه این تور گفت: این جشنواره همسو با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی در زمینه حمایت از فرهنگ و هنر و با هدف توسعه هنر عکاسی، حمایت از جوانان مستعد و هنرمند، همچنین معرفی ظرفیت‌های منطقه خوزستان، به‌طور منظم برگزار می‌شود و جای تقدیر دارد.
به گفته او، حضور در این تورها برای هنرجویان موسسات هنری به مثابه یک کارگاه عمل می‌کند و با حضور در یک تور بازدید صنعتی به تولید اثر می‌پردازند و عکس آن‌ها در بخش جشنواره شرکت داده خواهد شد.

عرضه عکس‌های برتر در قالب کتاب

ولید البوناصر دبیر سومین جشنواره ملی شکرستان، هدف از برگزاری این جشنواره معرفی فعالیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای صنعت نیشکر در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، نوآوری و صنعتی دانست.
وی در این باره اظهار کرد: عکس‌های منتخب این تور عکاسی علاوه بر شرکت در بخش اصلی جشنواره در قالب کتاب چاپ و در نمایشگاهی نیز عرضه می‌شوند. علاوه بر این، روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز از عکس‌های برتر این تور تقدیر خواهد کرد.
سومین جشنواره ملی برداشت نیشکر (شکرستان) از بیست و چهارم تا بیست و ششم آبان ماه، توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه شهید چمران در کشت و صنعت دهخدا برگزار می‌شود.

0

1

2

3

5

6

7

8

9

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها