با حضور معاون استاندار خوزستان؛

مخازن استراتژیک ذخیره‌سازی ملاس در شرکت خمیرمایه و الکل رازی به بهره‌برداری رسیدند

با حضور معاون استاندار خوزستان؛ مخازن استراتژیک ذخیره‌سازی ملاس در شرکت خمیرمایه و الکل رازی به بهره‌برداری رسیدند.

مخازن استراتژیک ذخیره‌سازی ملاس در شرکت خمیرمایه و الکل رازی به بهره‌برداری رسیدند

مخازن استراتژیک ذخیره‌سازی ملاس دیروز شنبه (۲۹ مهرماه ۱۴۰۲) در شرکت خمیرمایه و الکل رازی به بهره برداری رسیدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت خمیرمایه و الکل رازی، این مراسم با حضور دکتر محمد راضی جلالی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری خوزستان، دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و جمعی از مدیران نیشکری برگزار شد.

دکتر ناصری در این مراسم گفت: ملاس به‌عنوان ماده اولیه و اصلی در تولید محصولات شرکت خمیرمایه و الکل رازی نقش کلیدی دارد، اما این محصول در فصول مختلف سال شاهد نوسانات کمی و کیفی به دلایل مختلف از جمله خشکسالی و به دنبال آن کاهش تناژ تولید محصول نیشکر است، بنابراین با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در شرکت خمیرمایه و الکل رازی و همراهی و حمایت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اقدام به احداث مخازن جدید ذخیره‌سازی ملاس گردید.

مدیرعامل توسعه افزود: از اهداف راه‌اندازی این پروژه جلوگیری از خام‌فروشی ملاس و افزایش توان ذخیره‌سازی جهت رهبری بازار در ارتباط با محصولات این شرکت است.

وی افزود: این مخازن دارای ظرفیت ۱۵ هزار متر مکعب هستند. این پروژه در مردادماه ۱۴۰۰ آغاز و در مردادماه ۱۴۰۲ به مرحله بهره برداری رسید. همچنین زمان لازم برای انجام پروژه ۵۴ هزار نفر ساعت بوده‌است.

از سوی دیگر، مدیرعامل شرکت خمیرمایه و الکل رازی در این مراسم گفت: ساخت این مخازن استاندارد و به‌روز به‌خودی‌خود کار بزرگی به‌حساب می‌آید که طراحی، نظارت و اجرای آن از سوی دفتر فنی مهندسی این شرکت انجام شده است.

مهندس شهرام فرحمند گفت: با افزایش ظرفیت های تولید و عبور از ظرفیت اسمی در دو محصول خمیرمایه و الکل طبی، شرکت رازی سالانه بیش از ۲۱۰ هزار تن ملاس نیاز به مصرف دارد و در آینده ای نزدیک با شروع به تولید کارخانه خوراک دام شرکت خمیرمایه و الکل رازی، این نیاز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ملاس کاربردهای مختلفی دارد که متناسب با نوع و غلظت آن در جایگاه‌های ویژه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. ملاس در صنایع غذایی، خوراک دام، تولید صنعتی، کشاورزی و داروسازی کاربرد دارد.

 

منبع: ندای کارگر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها