تلاش برای تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری در اهواز

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به تلاش برای تسهیل سرمایه‌گذاری در اهواز، گفت: رودخانه کارون و املاک شهرداری ظرفیت خوبی در بحث‌های سرمایه‌گذاری است، اما سال‌ها است که با کمرنگ شدن اعتماد به سرمایه‌گذاران به ندرت در حوزه شهری در استان خوزستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

تلاش برای تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری در اهواز

عادل شیشه گری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در شهرداری اهواز سال‌ها مغفول مانده است، برای جذب سرمایه‌گذار ابتدا باید اعتماد وی را جلب کنیم، چراکه سرمایه‌گذار قرار است اموال و دارایی خود را مصرف کند؛ بنابراین باید منفعت خود را به صورت معقول، منطقی و قانونی ببرد، مدیریت شهری نیز در راستای خدمت‌رسانی به مردم باید از حضور سرمایه‌گذار بهره‌مند شود و خروجی آن بر رفاه، آسایش و آرامش مردم مؤثر باشد.

وی افزود: شهرداری اهواز املاک زیادی دارد، وجود رودخانه کارون در شهر نیز ظرفیت خوبی در بحث‌های سرمایه‌گذاری، تفریحی و رفاهی دارد، اما با کمرنگ شدن اعتماد سرمایه‌گذاران به ندرت در حوزه شهری در استان خوزستان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز خاطرنشان کرد: بخشی از شرایط ایجاد شده به دلیل روند نامناسب اداری برای حضور سرمایه‌گذار است، همواره گفته شده که برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن می‌کنیم، اما در عمل اینقدر روند اداری و فرآیندها طولانی، پیچیده و خسته کننده بوده است و تمام توان بخش خصوصی برای پیگیری یک موضوع گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: شهرداری به ازای املاک قرار گرفته در طرح‌های عمرانی باید املاکی را به مالکان واگذار کند، برای این کار باید به جای خام‌فروشی و دادن زمینی که می‌تواند ارزش افزوده داشته باشد به صورت مشارکتی مجتمع‌هایی را احداث کند، سپس واحدهایی را در اختیار افرادی که املاک‌شان در طرح‌های عمرانی قرار می‌گیرد، قرار دهد در این شرایط است که مالک با تمایل بیشتری با شهرداری همراهی می‌کند و ارزش افزوده زیادی برای ملک جدید ایجاد می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به تصویب نشدن شیوه‌نامه سال ۱۳۹۹ در شورای شهر اهواز، گفت: شیوه‌نامه‌های سرمایه‌گذاری در سطح کلان به طور متناوب در حال تغییر است، با این حال ملاک ما شیوه‌نامه سال ۱۳۹۹ است و به دنبال ایجاد روندی هستیم تا بتوانیم فرایند حضور سرمایه‌گذار را تسهیل کنیم.

منبع: ایمنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها