استاندار خراسان رضوی:

میزبان بیش از 30 میلیون زائر و قریب به یک میلیون از پناهندگان افغانستان هستیم/ فرهنگ مقاومت در دنیا توسط زنان و مادران ما آفریده شده است

استاندار خراسان رضوی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره بین المللی رسانه ای خورشید ضمن خوش آمدگویی و خیر مقدم به همه میهمانان و مسئولین حاضر در جشنواره اظهار کرد: بنده خدمتگذار استانی هستم که به نام امام رضا(ع) مزین است و فلسفه وجودی مشهد وجود مضجع منور این امام همام است.

 میزبان بیش از 30 میلیون زائر و قریب به یک میلیون از پناهندگان افغانستان هستیم/ فرهنگ مقاومت در دنیا توسط زنان و مادران ما آفریده شده است

یعقوبعلی نظری، ادامه داد: مشهد شهر متبرک است و استان ما به وجود این امام عزیز صاحب برکت است و بسیار امیدارم که میهمان عزیز اگرچه اندک در این شهر حضور دارند، اما بهره کافی و وافی را ببرند. 

وی گفت: استان ما قریب به 10 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد و ما افتخار داریم که سالانه بیش از 30 میلیون زائر را میزبانی کنیم. بین 5 تا 6 میلیون زائر خارجی از دیگر کشورها را در این شهر افتخار میزبانی داریم و در عین حال این استان و شهر، میزبان قریب به یک میلیون از پناهدگان کشور مسلمان همسایه، افغانستان است. 

وی بیان کرد: می توان گفت که مشهد به وسعت و اندازه یک کشور است، اما دارای برکتی استثنائی است. در این استان 51 درصد از دانشجویان شاغل به تحصیل را زنان تشکیل می دهند و 29 درصد از هیئت علمی را زنان مسئولیت دارند. ضریب سواد در بین زنان ما در استان بیش از 86 درصد است و قریب به 13 درصد از مدیریت کوچک ترین واحد جغرافیایی یعنی روستاهای ما را دهیاران زن تشکیل می دهند و این امر باعث افتخار همه ماست. 

نظری عنوان کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، نظام مقدس اسلامی موفق شده الگوی سومی از نگاه را به زن، به جامعه بشریت ارایه دهد، نه الگوی ابزاری دنیای غرب خصوصاً آمریکا و نه نگاه سنتی زن در خانه. نظام جمهوری اسلامی توانسته تصویری عفیفانه، کریمانه، محترمانه و فعالانه زن با حفظ مدیریت و فعالیت مادری خود و اداره خانواده کوچک ترین واحد اجتماعی را به جهانیان نشان دهد. 

وی اضافه کرد: ما در طول تاریخ انقلاب اسلامی اثبات کردیم و زنان ما اثبات کردند در هر عرصه ای که حضور پیدا کردند، در سلامت موفق بودند، هم در پیروزی انقلاب اسلامی و نضهت امام و هم در تثبیت نظام اسلامی تاریخ گویای این ادعاست و به ویژه در 8 سال دفاع مقدس، کمتر جایی را سراغ دارید که مادرانی چندین فرزند خود را برای دفاع از مرزهای عقیدتی و ارزشی که به دنبال آن مرزهای جغرافیایی نیز حفظ شد، را تقویت کره باشند و ما متعدد و تعداد زیادی از این مادران و زنان را به جامعه معرفی کردیم. 

وی گفت: بیشترین نقشی را که امروز ما و شما به نام فرهنگ مقاومت در سطح دنیا خصوصاً در جوامع اسلامی شاهد هستیم توسط زنان و مادران ما در این میدان و عرصه ها آفریده شده است و نظام مقدس اسلامی مفتخر است به ارایه الگوی سوم در مواجه با موضوع زنان و جامعه زنان.  

اما متأسفیم برای جامعه جهانی و این فضایی که گاهاً به وجود می آید به عنوان تروریسم رسانه البته دنیای استکبار از همه امکان و ظرفیت ها برای اهداف شوم خود استفاده می کند و یکی از ابزارهایی که در اختیار می گیرد و عملیات روانی شدیدی، برای اهداف شوم خود دارد، تروریسم رسانه ای است. 

نظری در پایان گفت: من این اجتماع شما را به فال نیک می گیرم و در جوار امام رضا(ع) حتماً برگت پیدا خواهد  کرد که رساه های آزاد و مستقل و انسانی و بشری ما با تشکیل یک جبهه مقاومت در بخش رسانه این ابزار رسانه را هم از دنیای استکبار و شیطان بزرگ بگیرند و زنان جهان را مخصوصاً نظام مقدس اسلامی را آنگونه که باید باشد و هست به جامعه بشریت معرفی کنند. 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    کجای کاری شبت بخیر !! آمارت مال 20 سال قبله خودت هم میدونی خیلی بیشتر هستند مثل موروملخ ریختن ایران

  • Slam
    0

    تو دیگه کی هستی که افتخار میکنی به افغانی فردا اگر همین افغانیها واسمون شاخ بشن چی داری بگی امنیت کشور با این همه افغانی سربار به خطر افتاده و میفته تخم مرغ شده دانه ای ۴۵۰۰۰ریال افتخار کن تازه اولشه

  • ناشناس
    0

    ذذررررررت.

  • ناشناس
    0

    ایران شده افغانستان به برکت کارفرماهای مفتخور

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها