دبیر اولین جشنواره بین‌المللی رسانه:

ارتباط با نمایندگان رسانه‌های کشور‌های مختلف شرط دور زدن تحریم رسانه‌ای است/ ویدئو

دبیر اولین جشنواره بین‌المللی رسانه «خورشید» گفت: ما از طریق ارتباط با نمایندگان رسانه‌های مختلف می‌توانیم تحریم‌های رسانه‌ای را دور بزنیم.

ارتباط با نمایندگان رسانه‌های کشور‌های مختلف شرط دور زدن تحریم رسانه‌ای است/ ویدئو

مرضیه هاشمی در پاسخ به این سوال که ما در مقابل هجمه‌های رسانه‌ای جهان غرب علیه ایران باید چه کنیم؟ گفت: بیش از چهار دهه است، که مورد هجمه‌های رسانه‌ها قرار گرفتیم. ما باید فعال‌تر از قبل باشیم. 

هاشمی ادامه داد: در قدم اول با دعوت از رسانه‌های همسو می‌توانیم ضد هژمونی غالب رسانه‌ها قدم برداریم. رسانه‌های غالب نه‌تنها در جوانان ایرانی نفوذ می‌کنند، بلکه اذهان مردم سراسر دنیا را شست‌وشوی مغزی می‌دهند. ما باید صدای مظلوم در سراسر دنیا باشیم.

دبیر اولین جشنواره بین‌المللی رسانه «خورشید» با بیان اینکه وقتی پرس تی‌وی تشکیل شد و طرفداران زیادی در کشور‌های اروپا و امریکا پیدا کرد، صدای ما را قطع کردند، افزود: ما باید برای عبور از تحریم راه‌های مختلفی پیدا کنیم. اصلی‌ترین راهکار همکاری کردن و گسترش روابط با افراد مختلف است. 

وی در پاسخ به این سوال که علاوه‌بر تحریم رسانه‌ها با تحریم یا تهدید خبرنگاران هم روبه‌رو هستیم، این تحریم‌ها نشان‌دهنده چیست؟ گفت: تحریم یا تهدید رسانه‌ای برای جلوگیری از فعالیت افراد است. کار آن‌ها تحریم یا تهدید کردن است. ما نباید به این موضوعات اهمیت بدهیم. 

هاشمی درباره حضور رسانه‌های خارجی در اولین جشنواره بین‌المللی رسانه «خورشید» بیان کرد: از ۴۱ کشور از جمله مکزیک، روسیه، سوریه، فرانسه و ... برای حضور در جشنواره دعوت کردیم. در قدم اول به دنبال آشنایی با رسانه‌های خارجی هستیم، تا منجر به همکاری دائمی شود.

به گفته دبیر اولین جشنواره بین‌المللی رسانه «خورشید»، مثلاً خبر مهمی در ونزوئلا به وقوع پیوسته، که ما اطلاعات چندانی از آن نداریم. ما می‌توانیم با رسانه‌های آن کشور ارتباط داشته باشیم. برعکس اگر اتفاقی در کشور در حال وقوع است، می‌توانیم آن را برای جا‌های مختلف نشر دهیم. ما از این روش می‌توانیم تحریم رسانه‌ای را دور بزنیم.

حجم ویدیو: 18.62M | مدت زمان ویدیو: 00:04:27 | دانلود ویدیو
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها