مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خوزستان:

پرداخت ۲ هزار و پانصد میلیارد ریال تسهیلات در پنج ماه نخست سال جاری

مدیریت شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در خوزستان، از پرداخت ۲ هزار و پانصد میلیارد ریال وام های پرداختی این بانک به واجدین شرایط در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

پرداخت ۲ هزار و پانصد میلیارد ریال تسهیلات در پنج ماه نخست سال جاری

 مجتبی سخنور در نشست خبری با اصحاب رسانه  که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، کل وام‌های پرداختی بانک مهر در استان خوزستان طی سال گذشته را هفت هزار و ۷۸۹ فقره وام معادل ۶ میلیارد و ۵۸۹ میلیون ریال عنوان کرد .

وی با خاطر نشان کردن اینکه پرداختی تسهیلات ازدواج این بانک سال گذشته ۳ هزار و ۲۹۳ فقره با ارزش ریالی ۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال بود تصریح کرد: در پنج ماه نخست سال جاری ، تسهیلات ازدواج به ۹۳۹ زوج جوان پرداخت شده که ارزش ریالی آن یک میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال بوده است .همچنین تسهیلات فرزندآوری در مدت مذکور  را ۵۹۶ فقره معادل ۳۹۶ میلیارد ریال بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد مشتریان این بانک ۱۵ میلیون نفر است اظهار کرد: تعاملات خوبی با بسیج مستضعفین ، بنیاد برکت، بنیاد علوی و امور عشایر برای ارایه تسهیلات بانکی داشتیم و سال گذشته ۲۱۳ فقره وام به ارزش ۲۱۱ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد پرداخت شد.

سخنور اظهار کرد: در سال گذشته ۲۲۱ فقره وام به ارزش ریالی ۲۱۷ میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی استان خوزستان پرداخت گردید.

این مقام مسئول در خصوص تسهیلات پرداختی بحث اشتغالزایی گفت : ۳۹۲ فقره وام به ارزش ریالی ۲۷۲ میلیارد ریال به معرفی شدگان بنیاد برکت و همچنین یک هزار و ۳۳۲ فقره وام به ارزش ریالی ۲۹۴ میلیارد ریال به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی( ره )خوزستان پرداخت گردید.

وی خاطر نشان کرد: قرض الحسنه یکی از راههای رفع گره گشایی مشکلات آحاد مختلف جامعه است و در آیات قرآنی هم به موضوع قرض الحسنه به نیکی یاد شده است .

این مقام مسئول گفت: یکی از ویژگی‌های بانک قرض الحسنه مهر ایران، شفافیت، صداقت، سهولت و سرعت در ارایه خدمات به مشتریان است و مهمترین دلایل توجیه کننده ترویج فرهنگ قرض الحسنه ،ایجاد توازن و‌عدالت اجتماعی در جامعه است.

سخنور بیان کرد: امنیت اجتماعی با تامین نیازهای مردم محقق می‌شود چرا که تحقق رفاه اجتماعی و همچنین پیشگیری از جرم و جنایت را در بر دارد که از مهمترین دلایل ضرورت فرهنگ سازی ترویج قرض الحسنه در جامعه اسلامی هستند.

وی افزود : قرض الحسنه‌ ، را می توان چتر حمایتی عموم مردم تلقی کرد چرا که در حوزه های مختلف مانند بانوان سرپرست خانوار ، حمایت از کسب و کارها ، اشتغال، درمان، آموزش، حمایت از تولید و خدمات داخلی و کارکنان ادارات و کشاورزان خدمات رسانی خوب دارد .

سخنور گفت : در راستای ترویج فرهنگ قرض الحسنه از ابتدای سال گذشته سقف تسهیلات را از ۵۰۰ میلیون ریال به ۲۰۰۰ هزار میلیون ریال و‌کمتر از یک سال به ۳۰۰۰ میلیون ریال افزایش داده ایم‌.

این مقام مسئول گفت: در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی میزان تسهیلات پرداختی ما سال گذشته مبلغ دو میلیارد و ۵۳ میلیون ریال بود.

سخنور بیان کرد: در سال گذشته توانستیم ۲۰۰ همت را تحقق ببخشیم و بدین ترتیب جزو هقت بانک مطرح کشور قرار گرفتیم .

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : بانک‌ مهر قرض الحسنه ایران هیچ بدهکاری ندارد و کمترین نسبت مطالبات به‌مصارف را در سطح شبکه بانکی به ثبت رسانده بطوریکه نسبت مطالبات به مصارف در بانک کمتر از نیم درصد است .

وی‌اضافه کرد: کلیه ادارات می توانند از تسهیلات وام این بانک تا سقف یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با کار مزد ۴ درصد بهره مند شوند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها