دومین جلسه کمیته مدیریت پروژه سال ۱۴۰۲ برگزار شد

دومین جلسه کمیته مدیریت پروژه سال 1402 با دستور کار بررسی پروژه های زیباسازی و نورپردازی استقبال از نوروز در سطح شهر اهواز برگزار شد.

دومین جلسه کمیته مدیریت پروژه سال ۱۴۰۲ برگزار شد

به گزارش امور ارتباطات معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز، این جلسه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین جاسم موسی پور سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و با حضور محمد جواد جعفری مدیرکل برنامه ریزی و بودجه، سجاد حیدری مدیرعامل سازمان زیباسازی، تعدادی از مدیران معاونتهای فنی و عمرانی و حمل و نقل و ترافیک در سالن جلسات شهرداری مرکز برگزار شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه بیان کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از بودجه پروژه های چهار حوزه المان، نورپردازی و روشنایی، زیباسازی و نقاشی و مبلمان هنوز در مناطق و ستاد تامین اعتبار نشده است این جلسه به این منظور تشکیل شد که بررسی شود، با چه مقدار اعتبار و چه برنامه ای می توان شهر را برای نوروز آماده کرد و چنانچه بخواهیم این موضوعات را پس از تصمیم گیری به پروسه مناقصه و قرارداد بسپاریم زمان کافی داشته باشیم.

محمدجواد جعفری در ادامه خلاصه وضعیت اعتبارات این چهار حوزه را تشریح کرد و افزود: بودجه مصوب شده این چهار حوزه جمعاً 110 میلیارد تومان می باشد که حدود 20 میلیارد تومان تامین اعتبار شد و حدود 90 میلیارد تومان هنوز تامین اعتبار نشده است.

IMG_20230811_125828_708

مدیرعامل سازمان زیباسازی در این جلسه اعتبارات مورد نیاز این حوزه را بیان کرد و ادامه داد: بخشی از پروژه هایی که سال گذشته تامین اعتبار شد، به امسال موکول شده است و از اعتبار امسال مصرف می شود.

سجاد حیدری پروژه های پیشنهادی سال 1402 سازمان زیباسازی از جمله نورپردازی های پل شهید علم الهدی (پل چهارم)، پل پنجم، سیلو و پل ارتباطی، مخزن بتنی آب در منطقه کمپلو، ستون های پل های سطح شهر، پایه های روشنایی سطح شهر و ... را بیان کرد.

وی در ادامه طراحی و نورپردازی تقاطع غیر همسطح شهید کجباف، طراحی و بهسازی پل طبیعت، طراحی و نورپردازی رواق های اطراف فلکه شهدای اهواز، اجرای نقاشی دیواری عمودی و افقی در سطح شهر،خرید المان های نوری در سطح شهر با طرح های رسم ریاضی و هندسی در سطح مناطق هشتگانه، طراحی و ساخت المان کتاب در سطح مناطق هشتگانه و ... را تشریح کرد.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی نیز بر مکانیابی و مکان سنجی المان ها تاکید و اظهار کرد: برای ساخت و مکانیابی المان ها از لحاظ هویتی، ملی و مذهبی با مشاوران فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی مشورت شود.

دکتر جاسم موسی پور با اشاره به فرهنگ غنی ایرانی، بر پاسداشت زبان فارسی در المان های شهری تاکید و بیان کرد: با توجه به ارزشمند بودن کتاب، کمبود المان کتاب در سطح شهر داریم. همچنین در مورد کتاب و کتاب خوانی، منطقه چهار به لحاظ وجود دانشگاه ها، موسسات فرهنگی و موسسات علمی پایلوت کتاب ،کتابخوانی و دانش است و حتی برای ایستگاه های اتوبوس و توقفگاه ها، المان ها در این منطقه باید با نگاه به این قضیه کار شوند.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی در پایان بر همکاری مناطق هشتگانه شهرداری اهواز با سازمان زیباسازی برای انجام پروژه های نورپردازی و المان ها تاکید کرد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها