تشدید نظارتها بر عرضه کالا و مواد غذایی در موکب ها در ایام اربعین/ بیش از ۹۴ میلیون تومان کم‌فروشی در شیرینی‌فروشی‌های خوزستان

مدیر کل استاندارد خوزستان از تشدید نظارت ها بر اقلام پرمصرف و بررسی کیفیت خدمات به زائران در چذابه و شلمچه در اربعین حسینی خبر داد.

تشدید نظارتها بر عرضه کالا و مواد غذایی در موکب ها در ایام اربعین/ بیش از ۹۴ میلیون تومان کم‌فروشی در شیرینی‌فروشی‌های خوزستان

علی داوودی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با شروع موج ورود زائران اربعین حسینی به استان، و به منظور صیانت از حقوق زائرین، تیم های بازرسی و کارشناسان این اداره کل نیز فعالیت های نظارتی و بازدید از موکب ها از نظر تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، شکل ظاهری و علامت استاندارد کالاهای موادغذایی  پر مصرف توزیع شده در ایستگاه های صلواتی را تشدید می کنند.

داوودی ، در این نشست خبری از کم فروشی  ۴۸ شیرینی فروشی در استان خبر داد که مبلغ کم فروشی آنها معادل ۹۴۰ میلیون ریال  بوده است .

این مقام مسئول بیان کرد : خواستار این  هستیم که با این کم فروشی ها برخورد شود. اداره کل تعزیزات حکومتی خوزستان هم قول داده که بطور جدی در این قضیه ورود کند . ‌

داوودی گفت : از ابتدای امسال تا پایان تیرماه تقریبا ۲۲۹ مورد از واحدهای تولیدی بازرسی و نمونه‌برداری و آزمون انجام شده که ۸ واحد تولیدی پرونده آن‌ها به مراجع قضایی معرفی شده است.

 این مقام مسئول  اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد سازمانی تخصصی با تعدد و تنوع وظایف است و کمتر دستگاهی شاید این تعدد وظایف را داشته باشد .

سازمان استاندارد در بحث ایمنی مصالحی ساختمانی، تجهیزات پارکها، جایگاه های عرضه سوخت و.. حتی در دورترین مناطق روستایی هم  انجام وظیفه می کند.

وی  بیان کرد: هدف گذاری ما تعامل با همه دستگاه های اجرایی و قضایی برای پیشبرد اهداف قانونی است و د ر راستای بهبود نگرش و افزایش باور عمومی برای نظارت بیشتر بر کیفیت کالاها نیازمند همراهی رسانه ها هستیم.

مدیر کل استاندارد خوزستان با بیان اینکه طی سال گذشته و امسال در زمینه کیفیت و‌ انطباق کالاهای وارداتی، نمونه برداری هایی از سطح بازار انجام شده است گفت: رییس سازمان ملی استاندارد به تمام استان‌های مرزی کشور ابلاغ کرده که وضعیت استاندارد خودروهای وارداتی بررسی شود.

داوودی تصریح کرد: واردات خودرو در ارتقای کیفی و استانداردهای خودروسازی نقش دارد و گزارش کیفیت و استاندارد خودروهای وارداتی استان به سازمان ملی استاندارد ارسال خواهد شد.

وی در این نشست خبری درخصوص نظارت ها برکیفیت آب شرب هم گفت: آب شرب شهری درسالهای قبل مشمول استاندارد نبود ولی با دستور استاندار برای اولین بار کیفیت  آب شرب را هم مورد بررسی قرار دادیم.

با توجه به اینکه خطوط شبکه فاضلاب و انتقال شرب مشمول استانداردهایی در اجرا است، نقشه‌های این خطوط به منظور بررسی درخواست شده است تا شاهد اختلاط آن‌ها نباشیم.

داوودی افزود: استخرها هم شامل استاندارد اجباری نبودند اما به لحاظ دغدغه های ایمنی و سلامتی مردم به این موضوع هم ورود کردیم و گزارش را به دفتر استاندار تحویل می دهیم .

وی در این نشست به تشریح بخشی از اقدامات انجام شده اشاره کرد وگفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۲۰۷ مورد بازرسی‌ فنی از واحدهای تولیدی و ۹۶۱ مورد کنترل بازار انجام شده است. همچنین در بحث بازرسی ایمن‌سازی و استانداردسازی تجهیزات بازی در پارک‌ها و مکان‌های تفریحی ۱۹۴ مورد بازرسی انجام شده است.

مدیرکل استاندارد خوزستان خاطر نشان کرد : از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۳۰۶ مورد گواهینامه استاندارد آسانسور صادر شده است. در این بازه زمانی همچنین ۹۶ مورد آزمون عیار سنجی فلزات گران‌بها و ۴۰۰ مورد بازرسی وسایل داد و ستد و ۱۵۵۵ مورد نیز آزمون در جایگاه‌های سوخت انجام شده است. 

داوودی گفت : استاندارد خدمات پس از فروش خودرو  و پس از فروش لوازم انرژی بر از مقوله های مغفول مانده بود که از آبان ماه سال جاری بصورت اجباری مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی در پایان ضمن تبریک روز خبرنگار از زحمات خبرنگاران در انعکاس اخبار و گزارشات تشکر و قدردانی کرد. 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها