استاندارد دستگاهی نظارتی و مدعی العموم کیفیت است

مدیرکل استاندارد خوزستان در نشست خبری که صبح امروز، ۶ شهریورماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه اجرای صحیح وظایف سازمان استاندارد نیازمند تعامل با دستگاه‌های اجرایی مختلف وهمچنین اقبال و باور عمومی است، اظهار کرد: استاندارد به صورت مستقیم با بحث سلامت مردم در ارتباط است و از این رو باید به واسطه جایگاه نظارتی که دارد سازمانی نظام‌مند و قانون‌مدار باشد.

استاندارد دستگاهی نظارتی و مدعی العموم کیفیت است

 علی داوودی در ادامه عنوان کرد: از ابتدای سال جاری ۳۱ پروانه استاندارد در استان صادر، ۸۵ مورد تمدید، ۴۶ پروانه تعلیق و ۳۸ پروانه نیز باطل شدند.

وی با بیان تاکید بر اینکه خوزستان دروازه اصلی واردات نهاده‌های دامی و کالاهای اساسی کشور است؛ تصریح کرد: اهمیت نظارت بر این کالاها بسیار بالا است و از ابتدای سال تا کنون ۴۴۲۰۹ مورد نمونه‌برداری از کالاها و محموله‌های وارداتی به داخل کشور در مرزهای خوزستان انجام شده است.

داوودی در پاسخ به خبرنگار تابا در خصوص چگونگی مطلع شدن مردم در مورد اصالت علامت استاندارد مندرج بر  کالا ها بیان کرد:  سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ یکی از راه‌های دسترسی مردم برای راستی‌آزمایی و اصالت‌سنجی علامت استاندارد بر روی کالا است.

مدیر کل استاندارد خوزستان همچنین در پاسخ به خبرنگار تابا در خصوصی عیارسنجی فلزات گرانبها مانند طلا گفت: سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نمونه‌برداری در بخش طلا برای عیار سنجی در استان انجام می‌شود و کد حک شده بر روی طلا و جواهرات نشان دهنده صحت عیار آن است. همچنین از طریق وارد کردن کد حک شده بر روی طلا در سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ می توانید  از صحت و استاندارد بودن طلا باخبر شوید.

وی همچنین افزود: : از ایندای سال تا کنون  بیش از ۶۹۴ مورد بازرسی فنی از آسانسورهای سطح استان، ۲۰۹ مورد بازرسی فنی از تجهیزات شهربازی‌ها و زمین‌های بازی، ۵۳ مورد بازرسی فنی از مکان‌های تفریحی و ۲۴۵ مورد بازرسی از واحدهای خدماتی انجام شده است.

داوودی افزود: نظارت بر نازل‌های سوخت بنزین به صورت هر سه ماه یکبار و نازل‌های سوخت CNG در استان یک بار در سال انجام می شود.

مدیر کل استاندارد استان خورستان با اشاره به حادثه  ساختمان متروپل ابادان گفت: دستگاه ناظر بر ساخت و ساز نیستیم اما براساس گزارس های دریافتی متوجه شده ایم مقداری از میلگردها و بخشی از بتن استفاده‌شده در ساختمان که از واحدهای مجاز خریداری شده، استاندارد بوده است اما  بخشی از بتن ساختمان متروپل در کارگاهی ساخته شده است که اصلا نمی‌توانیم در خصوص این مساله از جایگاه استاندارد اظهار نظر کنیم اما با صراحت می توان گفت تخلف صورت گرفته است.

وی در مورد استاندارد بودن خودروهای تولید داخل کشور ؛ذعان کرد: از استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی، با فشار خودروسازها ۹ استاندارد به حالت تعلیق درآمده بود که عمدتا استانداردهای ایمنی و عملکردی بودند.

داوودی با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد متولی کیفیت نیست؛ تصریح کرد: استاندارد دستگاهی نظارتی و مدعی العموم کیفیت است و اگر خودرویی استانداردهای ۸۵ گانه را داشته باشد می‌توانیم بگوییم که یک خودرو استاندارد است.

منبع: تابا خبر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها