اعتراض مردم خوزستان به وزیر نفت در نماز جمعه/ ویدئو

همزمان با حضور وزیر نفت در مصلی این شهر کارگران نفت و برخی نمازگزاران با سر دادن شعارهایی عملکرد وزارت نفت در استان خوزستان را مورد اعتراض قرار دادند.

اعتراض مردم خوزستان به وزیر نفت در نماز جمعه/ ویدئو

حضور وزیر نفت در نماز جمعه امروز اهواز با اعتراض مردم به عملکرد این وزارتخانه همراه بود اما اوجی حرف های مردم را شنید و نامه هایشان را جمع کرد.

همزمان با حضور وزیر نفت در مصلی این شهر کارگران نفت و برخی نمازگزاران با سر دادن شعارهایی عملکرد وزارت نفت در استان خوزستان را مورد اعتراض قرار دادند.

نمازگزاران پلاکاردهایی با شعار « نفت می‌رود ولی آب نمی‌آید» و «کوی علی‌آباد آب ندارد» در دست داشتند اعتراض مردم و طرح دغدغه هایی همچون تنش آبی، کمبود آب شرب، تبدیل عضویت، استخدم غیر بومی‌ها و بیکاری بومی‌ها و... باعث شد اوجی دقایقی صحن مصلی را ترک کند که با درخواست امام جمعه اهواز و با منظم شدن صفوف نمازگزاران وزیر نفت در صف اول  نماز جمعه حاضر شد. 

امام جمعه اهواز در عین حال با انتقاد از مطالبه‌گری ناصحیح برخی از نمازگزاران خطاب به وزیر نفت گفت: آقای وزیر، اینها مردم خوزستان هستند، اینها نجیب هستند ولی اذیت شده‌اند که اعتراض می‌کنند.

موسوی‌فرد همچنین گفت: یکی از مطالبه‌های ما استفاده از نیروهای بومی در استان است، ما نیروی بومی متخصص کم نداریم و انتظار داریم این موضوع حل شود زیرا مطالبه اصلی مردم است.

امام جمعه اهواز در عین حال با انتقاد از به کارگیری مدیران غیربومی و پروازی در وزارت نفت، گفت: نکته دیگر جلوگیری از انتصاب مدیران پروازی است، مردم نمی‌پذیرند مدیر لایق بومی سر کار نباشد و مدیری از جای دیگر با هزینه پرواز و اسکان بیاورند.

پس از پایان نماز به دلیل ازدحام بسیار جمعیت اوجی از پنجره‌ یک اتاق صحبت‌های مردم را استماع کرد. نمازگزاران نامه‌های فراوانی خطاب به وزیر نفت نوشته بودند که این نامه‌ها از سوی هیأت همراه اوجی دریافت شد.

وزیر نفت که سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه بود با بیان ۵۰ درصد از اعتبارات پروژه های مسولیت های اجتماعی نفت در خوزستان است، تصریح کرد: بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه مسولیت اجتماعی نفت در خوزستان در حال اجرا است.

اوجی با اشاره به اینکه در بحث دانش بنیان شرکت های توانمند دانش بنیان خوبی در خوزستان وجود دارد، افزود: از ۱۵۵ شرکت دانش بنیان فعال که در حوزه نفت و گاز در کشور، ۱۵۰ شرکت فعالیتشان را با وزارت نفت آغاز کرده اند و امیدواریم سطح این فعالیت ها را در راستای منویان مقام معظم رهبری ارتقا دهیم.

جواد اوجی امروز به منظور آغاز عملیات اجرایی سه طرح نفتی خوزستان وارد خوزستان شده بود وزیر نفت در بدو ورود در فرودگاه بین المللی شهید قاسم سلیمانی مورد استقبال مسوولان استانی قرار گرفت.

با حضور وزیر نفت عملیات اجرایی سه طرح نفتی شامل فاز دوم طرح توسعه میدان مشترک یاران، طرح توسعه میدان مشترک بلال و طرح توسعه و نگهداشت میدان نرگسی آغاز شد.

حجم ویدیو: 2.34M | مدت زمان ویدیو: 00:00:09 | دانلود ویدیو
منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها