ساخت و تجهیز یک دستگاه یونیت ارائه خدمات ایمنی گاز هیدروژن سولفید با استفاده از امکانات داخلی شرکت

کارشناسان مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت ملی حفاری ایران موفق به طراحی و ساخت یک دستگاه یونیت ارائه خدمات ایمنی گاز هیدروژن سولفید (H2S) با استفاده از امکانات داخلی شرکت شدند.

ساخت و تجهیز  یک دستگاه یونیت ارائه خدمات ایمنی گاز هیدروژن سولفید با استفاده از امکانات داخلی شرکت

فرزین کاوش رئیس عملیات ایمنی  شرکت روز یکشنبه ( 11 تیرماه 1402) در این باره توضیح داد: با پیوستن این یونیت به ناوگان واحد خدمات ایمنی گاز هیدروژن سولفید این مدیریت، تعداد این مجموعه ها به 15 یونیت افزایش یافت.

وی با بیان اینکه این یونیت پنجمین مجموعه ای از این نوع است که از صفر تا 100 آن با اتکا به دانش فنی کارکنان سختکوش واحد خدمات ایمنی  گاز هیدروژن سولفید با استفاده از امکانات و توانمندی های داخلی شرکت طراحی و ساخته شده است، گفت: ساخت این یونیت در داخل بیش از200  میلیارد ریال صرفه جویی مالی به دنبال داشته و با نرخ روزانه 300  میلیون ریال، درآمدی افزون بر 100 میلیارد ریال در سال خواهد داشت.

کاوش افزود: واحد خدمات ایمنی گاز هیدروژن سولفید ارائه خدمات حفاظت از کارکنان در برابر گاز سمی  H2S و گازهای احتراقی در مناطقی که این گاز سلامت آنان را تهدید می کند، بر عهده دارد.

رئیس عملیات ایمنی شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: گاز هیدروژن سولفید گازی بسیار سمی، بی رنگ، قابل اشتعال  با بوی آزار دهنده و سنگین تر از هوا می باشد که برای انسان،  ، تجهیزات و محیط زیست پر خطر است.

وی گفت: یونیت ساخته شده قادر است انتشار و میزان گازهای سمی هیدروژن سولفید و گازهای هیدروکربنی قابل اشتعال را در نقاط پیرامونی و کانون دکل حفاری ( که براساس ارزیابی ریسک تعیین می گردد) به صورت 24 ساعته و برخط، پایش و اعلام نماید.

کاوش افزود: همچنین این یونیت می تواند با ذخیره و در دسترس قراردادن هوای تنفسی از طریق سیلندرها و شبکه انتقال هوای تنفسی از  جان کارکنان دستگاه حفاری به خصوص کارکنان مستقر در سکوی حفاری و مخازن سیال حفاری را با ادامه عملیات و بدون ترک محل کار محافظت کند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها