صیانت از محیط‌زیست، خروجی تصفیه‌خانه‌های پساب صنعتی نیشکر

در سومین نشست هم‌اندیشی رؤسای تصفیه‌خانه‌های پساب صنعتی شرکت توسعه نیشکر، بر صیانت از محیط‌زیست و بهره‌وری حداکثری از منابع آب تاکید شد.

صیانت از محیط‌زیست، خروجی تصفیه‌خانه‌های پساب صنعتی نیشکر

این نشست دوشنبه (هشتم خردادماه) با هدف بهبود فرآیند تصفیه‌خانه‌های پساب صنعتی، ارتقای سطح علمی و رفع چالش‌ها در کشت و صنعت نیشکر سلمان فارسی برگزار شد.

کاهش هزینه‌ها، کاهش استهلاک تصفیه‌خانه‌ها، نوآوری، ایجاد انگیزه بین پرسنل و اشتراک نقاط قوت و ضعف از دیگر اهداف برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی است.

کشت و صنعت‌های توسعه نیشکر با هفت تصفیه خانه مدرن، عنوان نخستین واحدهای کشاورزی- صنعتیِ حامی محیط زیست را از آن خود کرده‌اند. این هفت تصفیه‌خانه، تحت استانداردهای زیست محیطی، پساب کارخانه‌های شکر را تصفیه و آب خروجی را مجددا به چرخه‌ی طبیعت برمی‌گرداند. 

تصفیه‌خانه‌های نیشکری در جوار کارخانه‌های تولید شکر احداث شده و موجب صرفه‌جویی سالانه ۳۶۰ هزار متر مکعبی آب در هر کشت و صنعت نیشکری شده است.

فعالیت تصفیه‌خانه‌های صنعت نیشکر نه تنها آب مصرفی را کاهش داده و مانع از آلودگی محیط‌زیست شده بلکه سبب تولید نوعی کود آلی حاصل از جمع شدن لجن‌ها در مخازن تصفیه نیز شده است که با تزریق آن به مزارع نیشکر، حاصلخیزی هرچه بیشتر خاک را در پی دارد.

منبع: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها