مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبرداد؛

انعقاد ۲۰ تفاهم‌نامه با صنایع برای کاهش مصرف برق در ساعات پیک/ ۷۲ درصد مصارف خانگی در سال گذشته مربوط به بار سرمایشی بود

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای با اشاره به انعقاد ۲۰ تفاهم‌نامه با صنایع برای مدیریت و کاهش مصرف برق به میزان ۳۷۷ مگاوات در روز گفت: در سال گذشته ۸۳ درصد مصارف در بخش مصرف خانگی بود که ۷۲ درصد آن مربوط به بار سرمایشی است.

انعقاد ۲۰ تفاهم‌نامه با صنایع برای کاهش مصرف برق در ساعات پیک/ ۷۲ درصد مصارف خانگی در سال گذشته مربوط به بار سرمایشی بود

محمود دشت بزرگی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته مدیریت مصرف برق از ۱۰۰ پروژه در دست اقدام توسط شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبرداد و اظهار کرد: در سال گذشته نیاز مصرف برق در پیک ۹ هزار و ۹۵۸ مگاوات پیش‌بینی شد که در ۱۸ مرداد پیک مصرف هشت هزار و ۸۰۶ مگاوات رسید که کمتر از میزان‌پیش‌بینی شده بود.

وی با بیان اینکه پیک مصرف برق در سال جاری تاکنون هشت هزار و ۵۶۰ مگاوات در روز ۲۳ خرداد بود، افزود: متوسط بار بر شبکه در سال جاری تاکنون پنج هزار و ۹۸۶ مگاوات است که رشد سه درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: ۸۳ درصد مصارف در سال گذشته مربوط به مصارف خانگی، ۱۳ درصد صنایع و ۴ درصد به سایر مصارف اختصاص که ۷۲ درصد میزان مصرف خانگی مربوط به بار سرمایشی بود که اهمیت مدیریت مصرف برق توسط شهروندان را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در سال جاری به صورت متوسط پنج هزار و ۱۵۰ مگاوات توسط نیروگاه‌های آبی، ۴۲۰‌ مگاوات نیروگاه‌های حرارتی، ۷۰۰ مگاوات خارج از صنعت برق و نیروگاه‌های مقیاس کوچک ۹۰ مگاوات در روز برق تولید خواهند کرد.

وی از انعقاد ۲۰ تفاهم‌نامه با صنایع برای مدیریت مصرف برق توسط این شرکت‌ها در ساعت پیک خبرداد و گفت: این موضوع باعث کاهش ۳۷۷ مگاواتی مصرف برق در روز شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: پروژه‌های سال ۱۴۰۲ برای عبور از پیک مصرف برق شامل ۱۶ پست برق با ظرفیت ۲ هزار و ۵۹۷ مگاوات و با ارزش ۴۴ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال و ۱۰ پروژه خط انتقال با طول ۱۹۹ کیلومتر و ارزش ۹ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال است.

وی با اشاره به ۲۵۰ پست برق در خوزستان عنوان کرد: قرارداد خرید مقره‌های سیلیکونی با ارزش ۵۷۶ میلیارد ریال در دستور کار است که برای تعویض آن به مبلغ یکهزار و ۹۷ میلیارد ریال نقدینگی نیاز است.

دشت بزرگی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه با شرکت توسعه مهندسی نفت برای استفاده از نیروگاه غرب کارون نیز منعقد شده تا ۳۵۰ مگاوات برق مازاد در روز به چرخه شبکه استان وارد شود.

وی تصریح کرد: در سال جاری روز‌هایی داشتیم که نسبت به همان روز در سال گذشته بیش از یکهزار مگاوات برق بیشتر مصرف شد؛ مانند روز گذشته که ۱۵ درصد نسبت به ششم تیرماه سال گذشته برق بیشتری مصرف شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی در خوزستان مورد توجه قرار گرفته که آخرین مورد آن در دوکوهه اندیمشک با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید. همچنین راه‌اندازی یک نیروگاه ۲۵ مگاواتی خورشیدی در اهواز در دستور کار قرار گرفته و این نیروگاه‌ها می‌تواند در کانون ریزگردها قرار گیرد تا باعث تثبیت خاک نیز شود.

وی با بیان اینکه میزان مصرف برق صنایع در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۴ درصد رشد داشت، اضافه کرد: شرکت فولاد خوزستان نیز ساخت نیروگاه ۵۰۰‌ مگاواتی را دستور کار قرارداده است. همچنین پروژه‌های زیادی در ۲ سال آینده برنامه‌ریزی شده که بی سابقه بوده و در این دولت نیز صنایع موظف شده‌اند برای تامین برق خود نسبت به تاسیس نیروگاه اقدام کنند.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    نه به صرفه جویی تنها راه نجات
    مستاجرین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها