مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری درنشست با راهیان پیشرفت مطرح کرد:

خوزستان شاخص کشور در حوزه نفت و گاز است/ تولید نفت در ‌آغاجاری ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت

مدیر عامل شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: با تلاش‌های نیروی انسانی شرکت نفت و گاز آغاجاری، ظرفیت تولید کارخانه روزانه ۲۰ هزار بشکه نفت افزایش یافته است.

خوزستان شاخص کشور در حوزه نفت و گاز است/ تولید نفت در ‌آغاجاری ۲۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت

جواد تقی زاده، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه خوزستان استان شاخص کشور در حوزه نفت و گاز است، اظهارداشت: اعتقاد ما این است شرکت نفت یکی از برجسته آرین ارکان نظام است و باید جهاد تبیین را برای این شرکت در نظر داشته باشیم و رسانه بازوی اصلی جهاد تبیین است.

وی افزود: شرکت نفت و گاز آغاجاری از لحاظ قدمت دومین شرکت مناطق نفت خیز و ۲۵ هزار کیلومتر مربع با ۸ میدان نفتی است که ۸ شهرستان و ۳ استان به وسعت ۲۵ هزار کیلومتر مربع را تحت پوشش دارد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری ادامه داد: بزرگترین سرمایه یک سازمان و مجموعه منابع انسانی است. اگر امروز بهره‌برداری و تولید به صورت منظم انجام می شود به سبب تلاش های جهادی نیروی انسانی این شرکت است که خطرات و مخاطرات بسیاری را تحمل می کنند.

تقی زاده به اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات موثر که حلقه مفقوده مدیریت کشور بود برنامه محوری است که متاسفانه مغفول مانده بود.

وی ادامه داد: شرکت آغاجاری شاهراه خروجی نفت مناطق نفت خیز به پایانه خارک است. با تلاش شبانه روزی و دانش فنی نیروهای این شرکت نفت غرب کارون در حال انتقال به خارک است.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز آغاجاری تصریح کرد: افزایش ظرفیت کارخانه به ۲۰ هزار بشکه در روز از کارهایی که توسط نیروی انسانی متخصص این شرکت صورت گرفته است.

تقی زاده ادامه داد: هیچ چیزی از خارج از شهر امیدیه وارد نشد. ما با نگاه به داخل همه سیستم های که سالیان سال از رده خارج بودند را با تعمیرات به روز رسانی و به کار گیری کردند.

وی به جلوگیری از سوزاندن نفت اشاره کرد و بیان داشت: با انجام تغییرات در شرکت توانستیم از سوزاندن ۱۶۰ هزار بشکه نفت در روز جلوگیری کنیم که علاوه صرفه جویی اقتصادی به لحاظ محیط زیستی نیز اثرات بسیاری داشت.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری درباره جمع‌آوری گازهای مشعل گفت: با تغییر رویکرد دولت سیزدهم، ۶ کارخانه نمک زدایی و افزایش فشار توسط شرکت های داخلی و بدون استفاده از در حال ساخت است که با بهره‌برداری آنها از سوزاندن ۱۶۰ میلیون فوت مکعب گاز های همراه نفت جلوگیری می شود.

وی در خصوص مسئولیت های اجتماعی عنوان کرد: شرکت در بحث مسئولیت های اجتماعی هیچ بودجه‌ای ندارد با این وجود آب ۴۶ روستا را و ۲۰ هزار متر مکعب روزانه آب شهر امیدیه را تامین می‌کند.

تقی‌زاده به برقراری پروازهای فرودگاه امیدیه اشاره کرد و افزود: حدود ۳ سال بود که فرودگاه امیدیه راکد مانده بود و با تلاش همکاران و همراهی مدیران استان اکنون در هفته ۳ پرواز به تهران در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری در خصوص چالش های این شرکت گفت: فرسودگی تجهیزات، افزایش تقاضای انتقال به سبب محرومیت منطقه و عدم به روز سانی ماشین آلات از مهم‌ترین چالش‌های این شرکت است.

منبع: خوز24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها