ماجرای فوت ۲ نوزاد در بیمارستان امام علی (ع) چابهار چه بود؟

امروز در فضای مجازی کلیپی با عنوان تشخیص اشتباه پزشکان بیمارستان چابهار مبنی بر فوت ۲ نوزاد تازه‌ متولدشده اهل شهرستان زرآباد منتشر شد،

ماجرای فوت ۲ نوزاد در بیمارستان امام علی (ع) چابهار چه بود؟

در این ویدئو عنوان شده است، نوزادان دوقلویی که شب گذشته در بیمارستان امام علی (ع) چابهار متولد شدند بنا به تشخیص اشتباه پزشکان فوت شدند.

هومن حسینی مسئول روابط‌عمومی شبکه بهداشت و درمان چابهار در این خصوص اطلاعیه ای صادر کرده است و ماجرا را توضیح داده است.

براساس این اطلاعیه نوزادان متولد شده در بیمارستان چابهار با رضایت پدر ترخیص شدند و علت مرگ نارسی شدید اندام‌های حیاتی بود.

اما راوی کلیپ منتشر شده در فضای مجازی قصور پزشکی را دلیل مرگ دو نوزاد در چابهار عنوان می‌کند، که روابط عمومی بهداشت و درمان چابهار این ادعا را از سوی کادر شبکه بهداشت و درمان چابهار رد می‌کند و علت مرگ را نارسی اندام‌های حیاتی و رضایت پدر در ترخیص نوزادان مطرح کرده است.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: شب گذشته ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه ۱۶ خردادماه، نوزادان دوقلو با سن جنین ۲۵ هفته (۶ماهه) و وزن ۷۰۰ و ۸۰۰ گرم متولد شده که به علت نارسی شدید و عدم تشکیل کامل اندام‌های حیاتی در ساعت ۲۲ و ۳۵ دقیقه به بخش ویژه نوزادان NICU منتقل شدند.

نوزاد پسر به علت نارسی شدید فوت و نوزاد دختر با وضعیت بالینی نامساعد در بخش ویژه با اتصال به دستگاه تحت مراقبت قرار می‌گیرد.

عوامل بخش مذکور با مراجعه به همراه بیمار ضمن تشریح کامل شرایط بالینی نوزاد درخواست بستری نوزاد را کردند که همراهان این امر را منوط به حضور پدر بیمار عنوان می‌کنند. پدر بیمار در ساعت ۶ صبح با حضور در بیمارستان اقدام به ترخیص نوزاد با رضایت شخصی کرده است. ثبت اثر انگشت پدر نوزادان و تمامی موارد اعلام شده مستند و در دفتر بخش ثبت شده است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    از پدر اثر انگشت گرفتن کاری نداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها