آیت‌الله آیت میردامادی درگذشت

آیت‌الله حاج سیدمحمد باقر آیت میردامادی شب گذشته دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله آیت میردامادی درگذشت

حاج سیدمحمدباقر میردامادی فرزند سیدحسین بن میرسیدجعفر، از علما و فضلای معاصر در سال ۱۳۱۵ در خمینی‌شهر اصفهان متولد شد. پس از تحصیل علوم ابتدایی وارد حوزه علمیه اصفهان شد و از محضر علمایی همچون شیخ حیدرعلی صلواتی، سیّدمیرزاهاشمی، شیخ عباسعلی ادیب، شیخ محمّدحسن عالم نجف آبادی، سیدحسین خادمی، سیّدمصطفی مهدوی و شیخ‌احمد فیاض بهره گرفت.

سپس در قم ادامه تحصیل داده و از درس آیات عظام گلپایگانی، مرعشی نجفی، شاهرودی، شیخ عبدالجواد اصفهانی و سیدمحمدباقر سلطانی شرکت نمود. او در سال ۱۳۴۷ پس از وفات پدر به اصفهان آمده و در مدرسه صدر به تدریس پرداخت و در درس خارج حضرات آیات میرسیدعلی بهبهانی، حاج آقا رحیم ارباب و سیدمحمدرضا خراسانی حضور یافت. همچنین در خمینی شهر به اقامه جماعت و تبلیغ دین و ارشاد مردم مشغول شد.

او در خمینی شهر خدمات اجتماعی فراوانی را انجام داد از جمله تأسیس مؤسسات خیریه و صندوق قرض الحسنه، بازسازی و احداث مساجد و حسینیه‌ها.

او از سال ۱۳۵۷ ش به تهران مراجعت کرده به اقامه نماز جماعت ترویج دین و حلّ مشکلات مردم پرداخت. بعد از پیروزی انقلاب در نهاد نمایندگی ولی فقیه و سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به تدریس، سخنرانی و اقامه جماعت اهتمام ورزید.

این عالم ربانی شب گذشته بر اثر کهولت سن در اصفهان دار فانی را وداع گفت.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    به درک.

  • ناشناس
    0

    میتونید بگید چن سالش بود مال کدوم دوره زمین شناسی بود

  • رضا
    0

    بیشترین خدماتی که به خلق انجام میدن خیریه می سازن که متا سفانه هیچ درصدی برای فقرا نیست
    چاپ کتابهای تکراری وبی سود

  • یه نفر...
    0

    چه خدمتی به مردم کرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مگه نباید علما راهگشای مشکلات مردم باشند ......

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها