محمد بهرامی درگذشت

محمد بهرامی طراح گرافیک و نقاش پیشکسوت در ۹۷ سالگی درگذشت.

محمد بهرامی درگذشت

انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران از درگذشت محمد بهرامی طراح گرافیک، نقاش و نگارگر خبر داد و اعلام کرد: «استاد محمد بهرامی از پیشگامان و پیشکسوتان طراحی گرافیک ایران دار فانی را وداع گفتند. انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران درگذشت ایشان را به خانواده‌ استاد بهرامی و جامعه‌ طراحان گرافیک تسلیت عرض می‌کند و برای خانواده‌ ایشان آروزی صبر و بردباری دارد.

زمان مراسم وداع و خاکسپاری استاد محمد بهرامی متعاقباً اعلام می‌گردد.»

محمد بهرامی طراح گرافیک، نقاش و نگارگر و از پایه‌گذاران گرافیک نوین ایران متولد سال ۱۳۰۵ در رودبار بود، وی در صنایع مستظرفه نزد استادان نقاشی ملی و سنتی ایران به فراگیری این هنر پرداخت و از دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد.

بهرامی دوره عکاسی را در انستیتو عکاسی نیویورک با درجه ممتاز به پایان رساند.

این هنرمند سال ۱۳۲۵ آتلیه خود را به نام «آرک» از نخستین آتلیه‌های گرافیک ایران با همکاری شاگردش جواد هاتف در خیابان لاله‌زار تاسیس کرد و بسیاری از استادان گرافیک و هنرهای تجسمی از جمله مرتضی ممیز، آیدین آغداشلو، محمد احصایی، علی اکبر صادقی، پرویز کلانتری، ‌محمد تجویدی، بوریس آسیریان، علی شاه‌میری، حسین اسلامیان، محمدعلی زاویه، علی اصغر معصومی، عباس کوه‌زاد و بیوک احمری در این آتلیه با او همکاری داشتند.

بهرامی علاوه بر تالیف کتاب «تاریخ هنر ایران» چند کتاب دیگر را نیز ترجمه کرده است، وی همچنین با تصویرسازی و نگارگری شاهنامه مجموعه نفیسی را به چاپ ‌رسانده است که دسامبر سال ۱۹۷۱ برابر با آذر ۱۳۵۱ از سوی بخش فرهنگی سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک به نمایش درآمد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها