خسارت جزئی زلزله به تعدادی خانه روستایی در سراب

فرماندار سراب گفت: زلزله دیشب سراب به تعدادی از واحد‌های مسکونی در ۱۰ روستای این شهرستان که دارای بافت فرسوده بودند خسارت جزئی وارد کرده است

خسارت جزئی زلزله به تعدادی خانه روستایی در سراب

علی جهانی با اشاره به ارزیابی تیم‌های مدیریت بحران وجمعیت هلال احمر در ۳۵ روستای شهرستان افزود: به ۵ واحد مسکونی در روستای تازه کند بیجند از توابع بخش مرکزی سراب بین ۳۰ تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده است.
فرماندار سراب با اشاره به غیر قابل سکونت بودن یکی از واحد‌های مسکونی در این روستا گفت: اعضای این خانواده ۴ نفره با تلاش نیرو‌های هلال احمر تحت شرایط اسکان اضطراری قرار گرفتند.
وی گفت: در پی وقوع زلزله نسبتا شدید در شهرستان سراب بلافاصله جلسه مدیریت بحران در فرمانداری تشکیل شده و ۷ تیم ارزیاب از جمعیت هلال احمر به روستا‌های همجوار در کانون زلزله اعزام شدند.
دکتر نادی رئیس دانشکده علوم پزشکی سراب نیز با اشاره به آمار مصدومین این زمین لرزه گفت: ۱۸ نفر از اهالی به دلیل ترس از زلزله دچار پیچ خوردگی پا و انگشت و استرس و اضطراب شده بودند که بصورت سرپایی مداوا شده و همگی ترخیص شدند.
تعدادی از اهالی شهرستان سراب در اثر ترس از زلزله تا ساعت ۳ بامداد در خیابان‌ها و پارک این شهر به سر بردند.
 این زلزله ۴ و ۹ دهم ریشتری ساعت ۲۱ و ۶ دقیقه شب گذشته در موقعیت جغرافیایی ۳۷.۷۷ شمالی و ۴۷.۵۴ شرقی در عمق ۸ کیلومتری زمین و در ۱۹ کیلومتری سراب، ۲۵ کیلومتری ترکمانچای و ۲۷ کیلومتری ترک در آذربایجان شرقی روی داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • مهدی
    0

    این زلزله در پاسخ یک کاسب تحریم بود که برجام رو به ترکمنچای مقایسه کرد!

  • ناشناس
    0

    آورین بر شما که محکم ساختید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها