تمرین عملیاتی زلزله ۵/۵ ریشتری در گنبدکاووس

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر گلستان از برگزاری تمرین تک مهارتی محدود عملیات جست‌وجو و نجات در زلزله ۵/۵ ریشتری در شهرستان گنبدکاووس خبر داد.

تمرین عملیاتی زلزله ۵/۵ ریشتری در گنبدکاووس

رضا حاجیلری گفت: با هدف هماهنگی و سنجش میزان آمادگی تیم‌های عملیاتی جست‌وجو، امدادونجات حوادث شهری بالاخص جست‌وجو و نجات در آوار، تمرین تک مهارتی امدادرسانی در زلزله ۵/۵ ریشتری در شهر گنبدکاووس برگزار شد.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در این تمرین که با مشارکت هلال احمر و آتش نشانی گنبدکاووس به اجرا درآمد، ریزش آوار ساختمان یک خانه در یکی از محلات شهری گنبدکاووس از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر گلستان (EOC) گزارش شد.

او گفت: با توجه به لزوم هم پوشانی خدمات، تیم آواریرداری آتش نشانی به محل حادثه اعزام شد، در این تمرین تیم‌های عملیاتی جست‌وجو و نجات در آوار و آنست (سگ‌های زنده یاب) جمعیت هلال احمر برای شناسایی محبوس شدگان احتمالی در زیر آوار مشارکت داشتند.

حاجیلری ادامه داد: تیم‌های حاضر در تمرین پس از تثبیت ساختمان و انجام اقدامات حفاظتی برای محبوسین زیرآوار و جست‌وجو‌های لازم و شناسایی محبوسین، ۲ فرد زنده و یک جان باخته از زیر آوار ساختمان خارج کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    از تصویر معلومه که فقط برای جذب بودجه سرگردان ی بوده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها