آبرسانی به ۱۵۷ روستای زنجان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان

مدیرعامل آب و فاضلاب زنجان از ارسال پیش نویس قرارداد آبرسانی به ۱۵۷ روستا به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد و ارزش این قرارداد بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان است.

آبرسانی به ۱۵۷ روستای زنجان با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان

علیرضا جزءقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرفوری در زنجان، به بحران آب در سطح استان اشاره و اظهار داشت: با توجه به تغییر اقلیم در کشور و همینطور استان زنجان، چند سالی است که خشکسالی‌ها جدی‌‌تر شده و با عنایت به اینکه منابع آبی محدود هستند باید مصرف درست آب شرب تصفیه شده سرلوحه همه مردم قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ درست استفاده کردن از آب شرب باید مورد توجه همه مردم چه در شهرها و چه در روستاها قرار بگیرد، متذکر شد: با نزدیک شدن به ایام گرم تابستان و افزایش مصرف آب، انتظار می‌رود صرفه‌جویی جزو اولویت‌های مردم قرار بگیرد تا به امید خدا در این ایام با مشکلی مواجه نشویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با تقدیر از سپاه جهت ورود به موضوع آبرسانی گفت: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی در راستای جهاد آبرسانی با همکاری آبفا به طور جد وارد شده‌اند و تاکنون توفیقات بزرگی برای استان حاصل شده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان در سالیان گذشته در حوزه سدسازی به خوبی عمل نکرده و همین موضوع سبب شده است آبرسانی به روستاها با مشکل مواجه شوند، گفت: به طور مثال اگر در حال حاضر سدهای مراش و بلوبین تکمیل بود، مشکل آب چند شهر و  بیش از 200 روستا حل شده بود.

جزءقاسمی با اشاره به اتمام آبرسانی به 57 روستا گفت: قرار است آبرسانی به 157 روستای دیگر در آینده نزدیک با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و بسیج سازندگی آغاز شود. پیش نویس قرار داد اسفند ماه سال گذشته به قرارگاه ارسال شد ولی به خاطر تغییر فهرست بها مجدداً این پیش نویس قرارداد اصلاح شد و به قرارگاه ارسال شد.

وی با بیان اینکه آب شرب با مشقت و سختی‌های فراوانی به روستاها کشیده می‌شود و باید هموطنانمان در روستاها در مصرف آب صرفه‌جویی کنند اضافه کرد: در روستاها شاهد این هستیم که آب لوله کشی شده ساعت‌ها برای آبیاری باغچه‌های بزرگ خانه‌هایشان صرف می‌شود و این فرهنگ باید اصلاح شود. از دهیاران و بخشداران درخواست داریم حتما این نکات را به اهالی روستاها یادآور شوند چرا که در شرایط کنونی باید فرهنگ استفاده از آب نسبت به دهه‌های گذشته تفاوت کند.

جزءقاسمی تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی ما نحوه استفاده از آب شرب، در روستاها است که آب لوله کشی شده چندین ساعت صرف آبیاری باغچه‌های بزرگ می‌شود که باید این روند اصلاح شود. از سوی دیگر متأسفانه برخی افراد سودجو، با برخی شگردها که کاملاً جرم است، آب را از پشت کنتور استفاده می‌کند که هم از نظر شرعی و هم از نظر قانونی تخلف است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    تشکر فراوان بابت اجرای این پروژه بسیار سنگین و حیاتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها