روایت تلخ غرق شدن کودک اهوازی در گودال‌ حفاری فاضلاب

میثم مثل بقیه روزها برای بازی از خانه خارج شد با این تفاوت که دیگر بازنگشت، پیکر بی‌جان او را هیولای حفاری‌های آب و فاضلاب بلعیده بود.

روایت تلخ غرق شدن کودک اهوازی در گودال‌ حفاری فاضلاب

تقریبا ساعت سه بعدازظهر روز پنج شنبه مادر میثم متوجه نبود فرزندش می‌شود، مادرش طبق معمول مشغول آماده کردن افطار است که دلشوره امانش نمی‌دهد و نبود میثم را فریاد می‌زند.

تمام منطقه را دنبالش می‌گردند، سراغش را از هم‌بازی‌ها، فامیل، دوستان و آشنایان هم می‌گیرند. پدر از پیدا شدن پسر که ناامید می‌شود تصمیم می‌گیرد پیامی را در فضای مجازی منتشر کند. درخواست کمک برای پیاده شدن این گم‌شده خردسال هم در شبکه‌های اجتماعی راه به جایی نمی‌برد.

میثم گم شده

حسن شاوردی، عموزاده میثم اظهار کرد: در خانه بودم که پدرم تماس گرفت و گفت میثم گم شده، با تماس پدرم همه عموزاده‌ها و آشناها در به در دنبال میثم منطقه را قدم به قدم و خانه به خانه گشتیم، خبری از میثم نشد که نشد. حال پدر میثم خیلی خراب بود، نای راه رفتن نداشت، تقریباً ساعت 7:30، هشت شد که هنوز خبری از میثم نبود، هوا تاریک شد، برای اینکه همه جا را گشته باشم، در حال گذر از کنار گودال حفاری فاضلاب چراغ گوشی را داخل گودال روشن کردم.

وی افزود: نور چراغ که روی آب‌های گل‌آلود داخل چاه تابید، دمپایی میثم را شناختم، دمپایی روی آب مانده بود، این همان دمپایی بود که برای میثم از مشهد سوغاتی آورده بودم، روی زمین کنار گودال دمر خوابیدم و دستم را داخل گودال دراز کردم و لنگه دمپایی را برداشتم و به سرعت به سمت خانه عمویم دویدم و فریاد می‌زدم که بیاید میثم اینجاست! میثم را پیدا کردم!

شاوردی ادامه داد: از نگهبان و کارگران پروژه درخواست کردیم با مسئولشان تماس بگیرند تا به وسیله بیل مکانیکی راهی برای آب باز کنند یا آب را به سمت پارک هدایت کنند تا گودال تخلیه شود و راحت‌تر میثم را بیرون بیاوریم اما هیچ همکاری با ما نکردند و گفتند مسئولمان پاسخ تلفن را نداده است!

سقوط در گودال حفاری فاضلاب

وی اضافه کرد: وقتی دیدیم نیروی آتش‌نشانی از ورود به گودالی که حدود چهار متر عمق و تقریباً سه متر آب دارد واهمه دارد، مجبور شدم خود دست به کار شوم. ابتدا خودم و سپس پدر میثم وارد گودال شدیم، پای پدر میثم دو مرتبه در گِل و شُل داخل گودال گیر کرد. بعد از کمی گشتن در آب دستم به میثم خورد، جسدش خشکِ خشک شده بود، دستانش را محکم مشت کرده و دهانش پر از آهک بود. به محض اینکه از زیر آب خارجش کردم خون از دهان و دماغش بیرون آمد.

شاوردی بیان کرد: به سرعت او را به بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) رساندیم، پزشک‌های اورژانس معتقد بودند نباید به وی شوک وارد کنند چرا که بدنش پر از آب و فاضلاب شده و ممکن است منفجر شود. جسد را به سردخانه سپردیم و ناامید به خانه برگشتیم و کلی دعا به جان دادستان کردیم که حضور به موقع‌ش سبب شده جسد را سریع تحویل و به خاک بسپاریم.

از حق فرزندمان نمی‌گذریم

خانواده شاوردی می‌گویند: تا این گودال‌ها کودکان دیگری را نبلعیده و به کام مرگ نکشانده، یا طرح را تمام کنند یا شرکت مجری اینجا را ترک کند. این شرکت برای بیرون آوردن فرزندمان از گودال هیچ همکاری با ما نکرد، ما از حق فرزندمان نمی‌گذریم، انتظار داریم مقصرین این حادثه مثل آدم عادی محاکمه شوند، همان طوری که مرتکبین قتل عمد، مجازات آن‌ها زندان ابدی یا اعدام است.

پس از وقوع این حادثه معاون دادستان مرکز استان و بازپرس کشیک دادسرای اهواز با حضور در محل و حاضر کردن اکیپ ویژه بررسی صحنه جرم، با صدور دستورات قضایی و اخذ نظریه کارشناس حوادث و جمع‌آوری ادله دستور جلب متهمین مربوطه را جهت طی روند قضایی صادر کردند.

پیش از این نیز دادستانی اهواز کتبا از باب حقوق عامه و پیشگیری از هر گونه حادثه ای تذکرات لازم را داده بودند که هر دو موضوع برخورد با مقصران حادثه و ترک فعل مسئولان ذیربط پیگیری خواهد کرد.

دیشب هم خبر رسید که مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان و مدیرعامل شرکت پیمانکاری که مجری طرح‌های آبفا در منطقه کوی مدرس اهواز بوده است بازداشت شدند.

منبع: آخرین خبر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    گمان نکم فلانی برخورد بشود

  • میثم ها !
    0

    و جان میثم و میثم هاست که همچنان قربانی بی تدبیری و بی عُرضگی ها و بی مسئولیتی ها می شود...... !

  • ناشناس
    0

    راست می گویید به هر کدامشان خصوصا بالادستی شان اول اینقدر شلاق بزنید تا خون از دماغ و دهنشان بزند بیرون مثل همون کودک معصوم ...مرفه های بی درد

    نظرات شما -
    • ولایت عشق
      3

      در کشور ما همه‌چیز بر اساس اسلام‌‌و انسانی انجام میشود
      مقصر لین بچه نادان بوده،بیخود گردن دولت و‌حکومت نندازید
      زنده باد جمهوری اسلامی ایران ابرقدرت منطقه و‌جهان اسلام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها