متهمان کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی در گلستان دستگیر شدند

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان گفت: سودجویانی که با ارسال لینک جعلی تحت عناوین ابلاغیه قضایی، از جاماندگان سهام عدالت بیش از ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند به دام افتادند.

متهمان کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی در گلستان دستگیر شدند

 سعید تجری اظهار کرد: متهمان این پرونده پس از ارسال پیامک حاوی لینک آلوده و دسترسی به پنل پیامک گوشی شهروندان و نیز اخذ اطلاعات کارت بانکی قربانی، اقدام به برداشت از حساب‌های آنان می‌کردند.

رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گلستان گفت: پس از کلیک بر روی لینک جعلی توسط شهروند، متهمان پس از خالی کردن حساب بانکی طعمه‌ها، پول‌ها را تبدیل به ارز دیجیتال کرده و از طریق یک صرافی تبدیل به پول نقد می‌کردند.

تجری افزود: با اقدامات فنی و اطلاعاتی تیم عملیاتی پلیس فتا استان سه متهم اصلی این پرونده شناسایی و دستگیر شدند.

وی ادامه داد: شهروندان ضمن ارتقای سواد سایبری خود به تبلیغات فریبنده در فضای مجازی اعتماد نکنند و اخباری مانند موضوع سهام عدالت،یارانه، ابلاغیه و انواع ثبت نام‌های اداری و استخدامی و غیره را از منابع معتبر و نشانگاه اصلی سازمان‌های مربوطه پیگیری کنند تا در دام سودجویان گرفتار نشوند.

تجری از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه مصادیق مجرمانه در فضای مجازی بلافاصله موضوع را جهت بررسی با کارشناسان پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

 

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • امیرکبیر
    0

    خبر فوری آیا برای شما ممکن است آمار تفاوت کلاهبرداری میان حکومت پهلوی و نظام اسلامی را ارائه فرمائید.گرچه بر همه این امر مشتبه است که نظام طاغوتی......انشاا...که درخواست نابجائی نداشته باشم

  • ناشناس
    0

    گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آنچه هست گیرند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها